لمس قسمتی از گذشته در شهر پرگ آنتالیا

آثار تاریخی ترکیه ازجمله شهر پرگ بسیار مشهور است که سالانه بسیاری از گردشگران تور آنتالیا را به خود جلب می‌کند. آنتالیا مرکز تفریحی و گردشگری ترکیه به‌حساب می‌آید که جاذبه گردشگری آنتالیا به سبب وجود بلوارهای زیبا با درختان انبوه نخل و لنگرگاه‌های زیبای محلی جذاب برای گردشگران است. در بین آثار تاریخی ترکیه، بافت خاص این منطقه نظیر پیچ‌وتاب‌های خیابان‌ها، همچنین وجود کوچه‌های تنگ و باریک و خانه‌هایی با دیوارهای قدیمی، نمای باستانی خاصی به شهر داده است.

لمس قسمتی از گذشته در شهر پرگ آنتالیا

شهر پرگ در زمان گذشته

در زمان پامفیلیائی ها این شهر یکی از مهم‌ترین شهرها به شمار می‌آمده است. این شهر در سال ۱۵۰۰ میلادی محلی مناسب برای اقامت هیتیت ها بوده است.

شهر پرگ آنتالیا که در ۱۸ کیلومتری شهر ترکیه قرار دارد و در بخش شرقی خرابه‌های آنتالیا واقع‌شده که این خرابه‌ها زمانی مربوط به شهر عظیم فیلادلفیا بوده و پایتخت یونانیان و پس‌ازآن رومیان باستان بوده است. همچنان از خرابه‌های آنتالیا و دیوارهای ریخته شده، شکوه و عظمت را می‌توان دید و بزرگی و زیبایی را در برجستگی‌های دیوارها مشاهده کرد. این مکان دیدنی در آنتالیا، از بهترین جاذبه گردشگری ترکیه و آنتالیا می‌باشد.

لمس قسمتی از گذشته در شهر پرگ آنتالیا

مکان‌های دیدنی شهر پرگ

 شهر پرگ با دارا بودن جاده درختکاری شده، بازارهای بزرگ، فروشگاه‌ها و حمام‌های عمومی، حجاری‌های مرمری، سالن تئاتر رومی، از بهترین جاذبه گردشگری آنتالیا و ترکیه بشمار می‌آید. برجسته‌کاری‌هایی که در استادیوم این شهر وجود دارد، جذابیت آن را دوچندان می‌کند. دروازه شهر در کنار دو برج بسیار بلند قرارگرفته که توجه باستان شناسان را به خود جلب کرده است. سنت پل در طی سفرهای مذهبی که داشت از این شهر عبور کرده است. صحنه تئاتر شهر پرگ دارای برجسته‌کاری‌های بی‌نظیر می‌باشد که طراحی هنرمندانه و تعبیه ماهرانه دارد. در شهر پرگ معبد آرتمیس و خانه ریاضیدان معروف یونانی به اسم آپولونیوس نیز به چشم می‌خورد.

لمس قسمتی از گذشته در شهر پرگ آنتالیا

امیدواریم در بازدید از این مکان دیدنی آنتالیا از سفر خود و تور آنتالیا لذت ببرید.