معرفی خرابه‌های شهر میرا در تور آنتالیا

یکی از پر متقاضی‌ترین مراکز تفریحی_توریستی ترکیه در تور آنتالیا سفر به شهر میرا می‌باشد که بعد از استانبول بیشترین توریست را به سمت خود جذب کرده‌اند و مناطق توریستی و باستانی بسیاری ازجمله “خرابه‌های شهر میرا” را دارا می‌باشد. بنا بر شواهد تاریخی، نام آنتالیا، از آتالوس دوم گرفته‌شده که این شخص پادشاه پرماگون بوده است. این شهر بسیار دیدنی و منطقه باستانی میرا نیز هرساله گردشگران زیادی را به خود جذب می‌کند.

معرفی خرابه‌های شهر میرا در تور آنتالیا

خرابه‌های شهر میرا و گور دخمه‌های لیکیایی آنتالیا

شهر میرا یکی از شهرهای باستانی است که توسط “گور دخمه‌های لیکیایی“، کلیسای عزیز نیکولای و آمفی‌تئاتر، مشهور شده است. کتیبه‌ها و “خرابه‌های شهر میرا” و “گور دخمه‌های لیکیایی” در این شهر پیشینه‌ی منطقه باستانی میرا را تا ۵ قرن قبل از میلاد مسیح بازگو می‌کند.

معرفی خرابه‌های شهر میرا در تور آنتالیا

آثار برجای‌مانده در جاذبه گردشگری لیکیایی و خرابه‌های شهر میرا

این “منطقه باستانی میرا” در کتیبه‌های لیکیایی و یونانی بانام میرح بیان‌شده است. شهر میرا در قرن ۴ بعد از میلاد اعتباراتی را کسب می‌کند؛ اما در قرن ۷ میلادی به علت زلزله و هجوم عرب‌ها و…. از اعتبار و شهرتش کاسته شده و به روستایی خرابه تبدیل می‌شود که از آن تنها به‌عنوان “جاذبه گردشگری لیکیایی” و “خرابه‌های شهر میرا” یاد می‌شود.

ازجمله آثاری که از این شهر باقی‌مانده است قبرهایی می‌باشد که در دل صخره‌ها کنده‌شده‌اند و به “گور دخمه‌های لیکیایی” میرا شهرت گرفته‌اند. گور دخمه‌های میرا شگفت‌انگیزترین “جاذبه گردشگری لیکیایی” می‌باشد.

معرفی خرابه‌های شهر میرا در تور آنتالیا

منطقه مخوف گور دخمه‌های لیکیایی و خرابه‌های شهر میرا

اگر با تور آنتالیابه کشور ترکیه سفر کنید، خواهید دید که خرابه‌های شهر میرا جزء تئاتر باستانی میرا برشمرده شده است و ظرفیتی ۱۳۰۰ نفره دارد. “گور دخمه‌های لیکیایی” سراسر رمز و راز بوده و خود را در دل کوه پنهان نموده‌اند و برای گردشگران خودنمایی می‌کنند. زمانی که شخصی به “گور دخمه‌های لیکیایی” میرا پا می‌نهند نخستین چیزی را که در ذهن خود مجسم می‌کند، تماشا کردن بقایای چند هزارساله افرادی است که در طول مدت‌های دراز از بین رفته و در این گور دخمه‌ها مدفون‌شده‌اند.

این “منطقه باستانی میرا” جزء قسمتی از تاریخ بوده که در میراث جهانی یونسکو به ثبت رسیده است. حزن و اندوهی که در این “گور دخمه‌های لیکیایی” میرا نهفته شده گویای قدمت تاریخی روم قدیم و دوران لیکیایی ها می‌باشد.