برج ساعت، سمبل تاریخی بودن شهر آنتالیا

سمبل آنتالیای قدیم، همین برج ساعت است که جزئی از برج و دیوارهای اطراف آن به‌حساب می‌آید. در شهر آنتالیا، هشت برج دیگر هم وجود داشت که دورتادور شهر آنتالیا را احاطه کرده بود، که تمام آن‌ها از بین رفته‌اند و تنها برج ساعت باقی‌مانده است و همین موضوع اهمیت و ارزش آن را دوچندان کرده است.

امروزه، این بنای سنگی، همچون میراثی ارزشمند و غنی، به‌عنوان یک اثر باستانی و عامل جاذبه گردشگری ترکیه محسوب می‌شود که در تور آنتالیا میتوانید از آن دیدن کنید. این برج ساعت تاریخی، علاوه برداشتن سازه‌ای از جنس سنگ، وجود پرچم، ساعت و تعدادی سنگ‌نوشته تاریخی که در آن قرار دارد، این برج ساعت را خاص‌تر کرده است. برج ساعت، سمبل تاریخی بودن شهر آنتالیا

اثر باستانی آنتالیا؛ برج ساعت باستانی

سمبل آنتالیای قدیم، در بخش ورودی‌اش، همین برج ساعت تاریخی بوده است؛ این برج درگذشته، جزئی از یک دیوار بزرگ بوده است، که شهر را در برابر دشمنان محافظت کرده است. بهتر است از نورهای فراوان و چشمک زنی که در بناهای مدرن این شهر قرار دارد، به سمت تاریخ و سنت این شهر باستانی بروید، تا از این اثر باستانی آنتالیا بازدید کنید. فضای سبزی که توسط درختان اطراف برج ساعت ایجادشده، به فضای سنتی این شهر افزوده است.

برج ساعت، سمبل تاریخی بودن شهر آنتالیا

ناحیه اطراف برج ساعت؛ جاذبه گردشگری ترکیه

برای افراد بومی و مسافرانی که به تور آنتالیا سفرکرده‌اند، ارزش و اهمیت این برج ساعتی، به‌خوبی مشخص‌شده است. این لحظه را تصور کنید: در دوران عثمانی، زمانی که خورشید در حال غروب بوده و نور زیبایی به این برج ساعت تابیده‌شده است، مردم شهر برای ملاقات یکدیگر به زیر این برج می‌رفتند؛ این لحظات بی‌اندازه زیبا و چشمگیر، ارزش این ساعت را بیشتر القاء می‌کند. در شب‌هنگام و در کنار این برج تاریخی، عکس‌های زیبا و دیدنی می‌توان گرفت. این برج ساعت، از قسمت‌های مربعی شکل و با سنگ‌های قطعه‌قطعه شده، ساخته‌شده است.

بعدازاینکه از این اثر باستانی آنتالیا بازدید کردید، می‌توانید یک نوشیدنی و یا غذای لذیذی را در رستوران‌ها و کافه‌های اطراف برج ساعت به‌راحتی میل کنید و هم‌زمان از زیبایی‌های شهر لذت ببرید؛ همچنین جهت استراحت می‌توانید از هتل‌های واقع در اطراف برج و در نزدیکی ساحل، استفاده کنید و کمی خستگی سفر را از بدن خارج کرده و آرام شوید. درصورتی‌که تمایل داشت باشید، می‌توانید با منظره‌ای از برج ساعت، پیک‌نیکی در فضای سبزی داشته باشید؛ همچنین می‌توانید به میدان جمهوری (یا Republic Square) بروید، که حاوی مکان‌های آرام و زیبایی است؛ انتخاب دیگر آن است که از دروازه Hadrian و موزه تاریخی شهر آنتالیا بازدید کنید.

برج ساعت تاریخی در مرکز شهر آنتالیا و در قسمت ورودی این شهر بناشده است. باکمی پیاده‌روی کوتاه می‌توانید به پارک‌ها و رستوران‌هایی که در بخش شمال شرقی این برج ساعت بناشده‌اند، دیدن کنید. برای رسیدن به برج ساعت، به‌راحتی می‌توانید از تاکسی و اتوبوس استفاده کنید؛ گفتنی است که این برج زیبا و تاریخی در کنار مسجد Yivli Minaret بناشده است، که می‌توانید از آن‌هم بازدید کنید.

شهر آنتالیا تنها شهری از کشور ترکیه است، که رشد خوب و زیادی داشته است و با متقاضی زیاد تور آنتالیا  قطب جاذبه گردشگری ترکیه است؛ همین موضوع سبب شده که بیشتر گردشگران برای دیدن این شهر سنتی و سواحل زیبای آن، مشتاق باشند. پارک‌های ساحلی که در این شهر ساخته‌شده‌اند، بسیار موردتوجه کودکان قرار می‌گیرد، که می‌توان از آن پارک‌ها به پارک سرزمین آبی، سرزمین دلفین‌ها اشاره کرد. آنتالیای امروزی در حقیقت بزرگ‌شده آنتالیای قدیم بوده است که در قسمت مرکزی شهر واقع بود و برج ساعت تاریخی در آن قرار دارد؛ به این منطقه قدیمی Kaleici یا همان آنتالیا قدیم گویند. این منطقه قدیمی از دوران روم باستان و زمان بیزانس وجود داشته است. این شهر تاریخی، بعد از دوران روم باستان به دوران سلجوقیان و زمان عثمانی تغییرات زیاد و چشمگیری داشته است.

برج ساعت، سمبل تاریخی بودن شهر آنتالیا