بازدید از تاریخ ترکیه در موزه باستان شناسی آنتالیا Antalya Archeological Museum

هر ساله افراد زیادی با تهیه تور آنتالیا به این شهر بسیار زیبا و آفتابی مدیترانه‌ای می‌روند تا از ساحل و آفتاب آن بهره‌مند شوند و تفریحات تابستانی و ساحلی را تجربه کنند.
اما موارد ذکر شده همواره از چیزها ای نبوده که افراد را به سمت این شهر زیبا می‌کشد! افراد زیادی علاوه بر این که دوست دارند از تفریحات ذکر شده در بالا لذت ببرند، دوست دارند که از مکان‌های دیدنی و تاریخی آنتالیا نیز دیدن کنند.
یکی از مکان‌های بسیار عالی و دیدنی که در سال بیش از ۳۰ هزار بازدید کننده دارد موزه باستان شناسی آنتالیا می‌باشد که در آن می‌توانید آثار بسیار با ارزش و باستانی را مشاهده کرده و از آن‌ها لذت ببرید.

اگر به بازدید از موزه باستان شناسی آنتالیا در تور آنتالیا علاقه‌مند هستید با ما در این مطلب همراه باشید تا با این مکان دیدنی آنتالیا به صورت کامل آشنا شده و از مکان آن و نحوه دسترسی به آن مطلع شوید.

بازدید از تاریخ ترکیه در موزه باستان شناسی آنتالیا Antalya Archeological Museum

درباره موزه باستان شناسی آنتالیا Antalya Archeological Museum

آنتالیا از آنجا که یک شهر باستانی و دارای مکان‌های باستانی مربوط به هزاران سال پیش می‌باشد و تعداد این مکان‌ها کم نیست، در این شهر اشیای بسیار زیادی وجود دارند که مربوط به تاریخ غنی و قدیمی این منطقه از ترکیه می‌شوند.

از مکان‌ها و سایت‌های تاریخی و دیدنی شهر آنتالیا می‌توان به موارد زیر اشاره کرد که هرکدام متعلق به حداقل سه هزار سال پیش می‌باشند:

  • شهر باستانی ترمسوس
  • شهر باستانی پسیدیا
  • شهر باستانی کاله ایچی
  • اثر باستانی عظیم Lycia
  • شهر باستانی Lycia در پارک ملی Olympus آنتالیا

تمامی آثار و اشیاء که در این مکان‌های باستانی که در نزدیکی آنتالیا قرار داشتند، امروزه در موزه باستان شناسی آنتالیا نگهداری می‌شود و شما می‌توانید با مراجعه به این مکان با این اشیاء از نزدیک آشنا شده و از آن‌ها بازدید کنید.

موزه باستان شناسی آنتالیا  که امروزه در جوار پارک ساحلی بسیار بزرگی قرار دارد در سال ۱۹۷۲ ساخته شده است.
موزه باستان شناسی آنتالیا با مساحت بیش از ۳۰ هزار متر مربع، سومین موزه‌ی بزرگ در ترکیه بعد از موزه‌ی باستان شناسی استانبول و موزه‌ی باستان شناسی آنکارا محسوب می‌شود و دیدن آن می‌تواند برای شما در تور آنتالیا بسیار جذاب و سر شار از تجربه‌های خوب باشد.

موزه باستان شناسی آنتالیا دارای ۱۳ بخش و راهروهای موزه‌ای است که قسمت‌های مختلفی را تشکیل می‌دهند و آثار تاریخی از دوره‌ی هیتی ها و ما قبل تاریخ تا دوره‌ی عثمانی‌ها در آن‌ها به نمایش گذاشته شده‌اند.

بازدید از تاریخ ترکیه در موزه باستان شناسی آنتالیا Antalya Archeological Museum

بخش‌های مختلف موزه باستان شناسی آنتالیا شامل موارد زیر می‌شوند:

  • قسمت ویژه کودکان
  • گالری مربوط به دوران بسیار قدیم و ما قبل تاریخ موزه باستان شناسی آنتالیا
  • بخش ویژه آثار باستانی سفالی
  • بخش مربوط به اشیا و آثار باستانی کشف شده توسط سازمان موزه باستان شناسی آنتالیا و دانشگاه باستان شناسی مربوط به دوران باستان و. منطقه‌ی آنتالیا
  • بخش مربوط به مجسمه‌های خدایان باستانی
  • بخش ویژه‌ی موزائیک های یافت شده از دوران باستان
  • بخش ویژه‌ی تندیس‌ها و تمثیل‌های باستانی
  • بخش ویژه مجسمه‌های یافته شده در تئاتر باستانی Perge
  • بخش ویژه تابوت‌های سنگی باستانی
  • بخش ویژه سکه‌ها و جواهرات باستانی
  • بخش ویژه‌ی مجموعه‌های قوم شناسی و دوران شناسی منطقه ترکیه و آنتالیا

موزه باستان شناسی آنتالیا همچنین دارای یک باغ بسیار بزرگ و زیبا می‌باشد که در آن گالری‌ها و نمایشگاه‌های فضای باز قرار دارد و بازدید از آن‌ها می‌تواند بسیار لذت بخش باشد.

شما در موزه باستان شناسی آنتالیا می‌توانید آثار باستانی بسیار جالبی از دوران انسان‌های نخستین تا به امروزه را دیده و لذت ببرید. بیشتر این اشیا و آثار باستانی در حفاری‌های منطقه آنتالیا و در نزدیکی این مکان پیدا شده که امروزه در این مکان از آن‌ها نگهداری می‌شود.

یکی از جدیدترین و جالب‌ترین بخش‌های موزه باستان شناسی آنتالیا، بخش و راهروی شماره ۴ می‌باشد که در سال ۲۰۰۴ احداث شده و در آن آثار پیدا شده از حفاری‌هایی را به نمایش گذاشته‌اند که مربوط به دوران فریجیان که در ۷ قرن قبل از میلاد مسیح می‌زیسته‌اند می‌شوند.
این آثار باستانی در حفاری‌های منطقه‌ی روستاهای Tumuli و Elmali bayindir که در سال‌های ۱۹۸۶ تا ۱۹۸۸ صورت گرفته، یافت شده است.

در کل در موزه باستان شناسی آنتالیا بیش از ۱۲ هزار قطعه و اشیای باستانی مربوط به این ناحیه نگهداری می‌شود که همین این موزه را به یکی از بزرگترین موزه‌های باستان شناسی از نظر تعداد اشیاء می‌کند.

در هنگام ورود به موزه باستان شناسی آنتالیا  و در امتداد راهروی ورودی به سالن اصلی موزه، در دیواره‌های کناری این راه رو می‌توانید صفحه‌های موزائیک کاری شده را ببینید که صفحه‌ی سمت راست مربوط به دوران قرن نوزدهم می‌باشد و از مسجد Yivli که مکان قبلی موزه می‌بوده، آورده شده است و صفحه‌ی موزائیکی سمت چپ یک نقشه‌ی باستانی مربوط به چند هزار سال پیش، از این منطقه را نشان می‌دهد که این صفحه در سال ۱۹۸۸ در مسابقه‌ای (در دلفی) به عنوان برنده هنرهای تجسمی با موضوع باستانی بوده است.

موزه باستان شناسی آنتالیا از نظر تعداد مجسمه‌های مربوط به دوران رومی‌ها یکی از بزرگترین موزه‌های جهان است و می‌توانید در تور آنتالیا از تمامی این‌ها بازدید کنید.

اکثر آثار موجود در موزه باستان شناسی آنتالیا توسط باستان شناسان آمریکایی، انگلیسی، فرانسوی، آلمانی و استرالیایی کشف شده و بعد از به وجود آمدن موزه توسط باستان شناسان سازمان موزه باستان شناسی آنتالیا، کشف و به این مکان منتقل شده است.

علاوه بر موارد ذکر شده در بالا، در موزه باستان شناسی آنتالیا، بیش از ۳۰ هزار آثار باستانی وجود دارد که قابل نمایش نیستند و در انبار مرکزی موزه نگهداری می‌شوند.

بازدید از تاریخ ترکیه در موزه باستان شناسی آنتالیا Antalya Archeological Museum

تاریخچه موزه باستان شناسی آنتالیا Antalya Archeological Museum

در سال‌های قدیم و سال‌های آخری حکومت عثمانی‌ها و در بهبهه ی پایان جنگ جهانی اول، میراث فرهنگی مناطق مختلف در جهان مورد تاراج و چپاول غربی‌ها به ویژه افرادی از کشورهای ایتالیا (ارتش ایتالیا)، فرانسه و انگلیس قرار گرفته شده بود.

در آن زمان معلمی دانا و حکیم به نام سلیمان فکری Suleyman Fikri که از این موضوع آگاه بود برای جلوگیری از این دزدی‌های متعدد، در سال ۱۹۲۲ این آثار را جمع آوری و بهکمک دولت جدید ترکیه آن‌ها را در مسجدی به نام علاالدین جمع آوری کرد و در اصل اولین مکان بر قراری موزه باستان شناسی آنتالیا این مسجد بوده است.

بعد از آن در سال‌های بعد -سال ۱۹۳۷- این اشیا تاریخی و گران بها به مناره‌ی ییولی yivli minare که در شهر باستانی کاله ایچی در مرکز شهر آنتالیا قرار داشت منتقل شد و نهایتاً در سال ۱۹۷۲ ساختمان امروزه موزه ساخته شد و به طور رسمی موزه باستان شناسی آنتالیا افتتاح شد.

بازدید از موزه موزه باستان شناسی آنتالیا Antalya Archeological Museum

از آن جا که اشیای نگهداری شده در موزه باستان شناسی آنتالیا مربوط به هزاران سال پیش و از مکان‌های مختلف در نزدیکی آنتالیا جمع آوری شده‌اند، بازدید از این موزه در اصل سفری به دوران سنگی و باستانی از هزاران سال پیش تا کنون می‌باشد و در آن می‌توانید از ۱۲ هزار شئ تاریخی دیدن کرده و لذت ببرید.

ساعت کاری موزه موزه باستان شناسی آنتالیا در ماه‌های آوریل تا اکتبر بین ساعات ۹:۰۰ صبح و ۷:۳۰ بعد از ظهر و در ماه‌های نوامیر تا مارس بین ۸:۳۰ صبح تا ۵:۰۰ بعد از ظهر می‌باشد و برای بازدید از این مکان دیدنی آنتالیا باید در این ساعات به این مکان مراجعه کنید. البته به یاد داشته باشید موزه در روزهای یکشنبه هر هفته تعطیل می‌باشد.

موزه باستان شناسی آنتالیا همچون دیگر موزه‌های مشهور دنیا دارای هزینه ورودی می‌باشد و برای ورود به عنوان توریست باید هزینه‌ای در حدود ۳۰ لیر را پرداخت کنید.

برای بازدید و گشتن در موزه باستان شناسی آنتالیا به شما پیشنهاد می‌کنیم در ساعات اولیه صبح به این مکان مراجعه کرده و بعد از ۲-۳ ساعت بازدید شما تمام خواهد شد.

بعد از بازدید می‌توانید در رستوران و کافه‌ی موجود در موزه باستان شناسی آنتالیا  نوشیدنی و غذای مورد علاقه‌ی خود را نوش جان کنید و همچنین می‌توانید در فروشگاه سوغاتی داخل موزه، برای دوستان خود در ایران سوغاتی خریداری کنید.

در کنار بازدید از موزه باستان شناسی آنتالیا به شما پیشنهاد می‌کنیم از مکان‌های دیدنی آنتالیا که در نزدیکی آن قرار دارد نظیر مرکز خرید ۵M MIgros و پارک ساحلی بسیار بزرگ Rixos و پارک آبی و دلفانیروم آکوالند آنتالیا نیز دیدن کنید.

بازدید از تاریخ ترکیه در موزه باستان شناسی آنتالیا Antalya Archeological Museum

دسترسی به موزه باستان شناسی آنتالیا Antalya Archeological Museum

از آن جا که موزه باستان شناسی آنتالیا در داخل شهر آنتالیا و در فاصله‌ی ۱٫۵ کیلومتری از مرکز شهر قرار دارد دسترسی به آن می‌تواند آسان و بدون دردسر باشد.

شما می‌توانید با انواع وسیله‌های نقلیه نظیر تراموا، اتوبوس و تاکسی به این مکان دیدنی آنتالیا بیایید که پیشنهاد ما به شما استفاده از اتوبوس‌های خط Koyaalti و پیاده شدن در ایستگاه موزه باستان شناسی آنتالیا می‌باشد.

آدرس موزه باستان شناسی آنتالیا Antalya Archeological Museum

Bahçelievler Mahallesi, Konyaaltı Cd. No:88, 07050 Muratpaşa/Antalya, Turkey

شماره تلفن موزه باستان شناسی آنتالیا Antalya Archeological Museum

+۹۰ ۲۴۲ ۲۳۸ ۵۶ ۸۹

در آخر آرزو داریم تا در بازدید از موزه باستان شناسی آنتالیا Antalya Archeological Museum  اوقات بسیار خوشی را در تور آنتالیا تجربه کنید و امیدواریم این متن شما را به خوبی با این مکان دیدنی آنتالیا آشنا کرده باشد.

اگر به این مکان رفته‌اید خیلی خوشحال می‌شویم که خاطرات و تجربیت خود را در زیر این مطلب با ما در میان بگذارید.