کشف گذشته باکو در موزه ملی تاریخ آذربایجان

آذربایجان یکی از کشورهایی است که دارای قدمت تاریخی طولانی است و بخشی از این کشور در ادوار گذشته جزو ایران بوده و شاید به همین دلیل است که تشابهات فرهنگی بین ایران و آذربایجان زیاد است و در ایران تور آذربایجان از طرفداران زیادی برخوردار است و جاذبه‌های تاریخی و طبیعی این کشور را مورد بازدید قرار می‌دهند. در این مقاله برایان دسته از افرادی که می‌خواهند با تور باکو به این کشور بروند، درباره موزه ملی تاریخ آذربایجان مطالبی را گردآوری و منتشر کرده‌ایم.

کشف گذشته باکو در موزه ملی تاریخ آذربایجان

درباره موزه ملی تاریخ آذربایجان بیشتر بدایند

موزه ملی تاریخ کشور آذربایجان بزرگ‌ترین موزه این کشور است که در باکو واقع‌شده است. این موزه در ساختمان اسبق نیکوکار و خیر آذربایجانی، زین‌العابدین تقی‌یف در سال ۱۹۲۰ میلادی بنا شده است.

موزه ملی تاریخ آذربایجان دارای بیش از ۲۰۰۰ نمایشگاه است و از بخش‌های زیر تشکیل‌شده است، که هرکدام از این بخش دارای جذابیت‌های خاص خود هستند و مردم شناسان، جامعه شناسان و تاریخ نویسان می‌توانند اطلاعات ارزشمندی را از این موزه به دست آورند و مورد استفاده قرار دهند:

  • بخش تاریخ مدرن
  • بخش مردم‌نگاری
  • گروه تاریخ باستان و قرون وسطی جمهوری آذربایجان
  • بخش گردش علمی
  • آزمایشگاه برای بازسازی موزه
  • صندوق سکه‌شناسی: شامل مجموعه‌ای از یوگنی پاخوموف
  • گروه طراحی هنر
  • کتابخانه

در مورد جاذبه‌های موزه ملی تاریخ آذربایجان باید بدانید که این موزه به ۳ قسمت مختلف تقسیم می‌شود؛ قسمت اول متعلق به دوران ماقبل تاریخ است و شامل اشیای قرون وسطی از جمله اشیا نظامی به همراه استخوان‌های انسان و مقبره‌ها است که دارای اطلاعات ارزشمندی هست.

کشف گذشته باکو در موزه ملی تاریخ آذربایجان

بخش دوم موزه ملی تاریخ آذربایجان مربوط به اموال شخصی افراد مشهور در کشور آذربایجان است که به‌نوعی فرهنگ و تاریخ این کشور را توامان باهم دارد. در بخش سوم این موزه هم اموال خانوادهٔ تقی‌یف به نمایش در آمده است. گفتنی است که روزهای دوشنبهٔ آخر ماه، بازدید از این موزه به صورت رایگان انجام می‌گیرد.

به این ترتیب یکی از مهم‌ترین جاهای دیدنی باکو که در تور باکو مورد نظر آژانس‌های گردشگری است، موزه ملی تاریخ آذربایجان است و در آن شما می‌توانید تاریخ و تمدن کشور آذربایجان را مشاهده کنید.

فرهنگ دوستان باید این را بدانند که در این موزه کتابخانه‌ای وجود دارد که در آن کتب نفیس نگه‌داری می‌شود.

بازدید از موزه ملی تاریخ آذربایجان

اگر با تور لحظه اخری باکو به این شهر تاریخی رفتید و به بازدید از موزه ملی تاریخ آذربایجان رفتید، به شما اطمینان می‌دهیم که شما به هر زمینه‌ای علاقه داشته باشید می‌توانید در این موزه آثار مخصوص به آن را یافت کنید از صندوق سکه‌ها گرفته تا گروه‌های طراحی هنر.

کشف گذشته باکو در موزه ملی تاریخ آذربایجان

امیدواریم شما هم در سفر به باکو از دیدنی‌های موزه ملی تاریخ آذربایجان که قسمت‌های مختلف را شامل می‌شود دیدن کنید و یک سفر خوب را سپری کنید که دران هم جاذبه‌های تاریخی باکو را دیده‌اید و هم جاذبه‌های طبیعی آن را مورد بازدید قرار داده‌اید.