خرید سوغاتی های خوشمزه در کنار بازدیدی تاریخی در قنادی حافظ مصطفی استانبول

استانبول مهم‌ ترین شهر ترکیه محسوب می شود که هر ساله تویست های زیادی را به خود می بینند که آن ها با تهیه تور استانبول به این شهر زیبا می آیند و از مکان‌ های دیدنی آن بازدید می‌کنند.
یکی از مکان های دیدنی استانبول که در کنار مکان های فرهنگی و تفریحی می‌ توان از آن بازدید کرد، فروشگاه قنادی حافظ مصطفی می باشد.
فروشگاه قنادی حافظ مصطفی یکی از قدیمی ترین قنادی های شهر استانبول می باشد که در کنار این که یک قنادی است، یک مکان تاریخی نیز می باشد، زیرا قدمتی بیش از ۱۵۰ سال دارد!
با ما در این مطلب همراه باشید تا درباره ی قنادی حافظ مصطفی شهر استانبول بیشتر بدانید.

"خرید

درباره قنادی حافظ مصطفی

یک قنادی با قیمت بیش از ۱۵۰ سال است که در سال ۱۸۶۴ میلادی افتتاح شده است. این فروشگاه ابتدا توسط شخصی به نام حافظ مصطفی که یک قناد و شیرینی پز مشهور در آن زمان بوده است، تاسیس شده است.

قنادی مشهور حافظ مصطفی  در خیابان آنکارا در بخش مشهور شهر استانبول یعنی بخش مرکزی آن و در کنار محله های قدیمی مثل محله توپ کاپی و تکسیم قرار دارد.
همواره پیشنهاد ما به بازدید کنندگان از شهر استانبول و استفاده‌ کنندگان تور استانبول این بوده است که از این قنادی بسیار قدیمی یعنی قنادی حافظ مصطفی  دیدن کرده و شیرینی های خوشمزه آن را مزه کرده و از فضای بسیار لذت بخش آن بهره ببرند.
از ویژگی های این قنادی بسیار قدیمی در ترکیه این است که در فضای سنتی و قدیمی می توانید تمامی سوغاتی های خوراکی استانبول و شیرینی های ترکیه ای را تست کرده و همچنین برای عزیزان خود در ایران شیرینی های خوشمزه خریداری کنید.
قنادی تاریخی حافظ مصطفی از دیرباز مورد توجه توریست های زیادی و همچنین شهروندان ترکیه و استانبول بوده است.

از محصولاتی که می توانید در قنادی حافظ مصطفی  خریداری کنید، می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • باقلوا های ویژه ی قنادی حافظ مصطفی با مزه ها و مدل های بسیار متنوع
  • شیرینی های خشک ترکی
  • مسقطی های خوشمزه با طعم های گوناگون
  • راحت الحلقوم های بسیار خوشمزه که سوغات اصلی ترکیه محسوب می شوند
  • شیرینی های میوه ای و خوشمزه به نام sekermeler
  • تارت های میوه ای فوق العاده خوشمزه
  • قطاب
  • شیرینی های تر
  • شکلات ها
  • آبنبات قیچی
  • نوشیدنی های بسیار لذیذ نظیر قهوه ترک و قهوه های فرانسوی
  • انواع کیک
  • رشته برشته

در کنار این ها درباره ی قنادی حافظ مصطفی  می توان به این نکته اشاره کرد که در آن می توانید عکس های بسیار قدیمی شهر استانبول و قنادی حافظ مصطفی را ببینید و از آن ها لذت ببرید.

تاریخچه قنادی بسیار مشهور حافظ مصطفی همانطور که گفته شد به زمان عثمانی ها و سال ۱۸۶۴ باز می‌گردد که از آن روز تا امروزه به صورت خانوادگی اداره می شود و از این میراث باستانی بسیار ارزشمند هر ساله توسط سازمان مواد غذایی ترکیه و همچنین سازمان‌های دیگر قدردانی می‌شود.

شما می‌توانید در سردر قنادی حافظ مصطفی  و همچنین در منو های آن تصویر حافظ مصطفی، موسس این قنادی را ببینید.

در قنادی حافظ مصطفی  از آنجا که میزهایی برای مراجعه‌ کنندگان قرار داده شده است، می توانید ساعاتی را بنشینید و از نوشیدنی های داغ در کنار شیرینی های فوق العاده خوشمزه با طعم های مختلف لذت ببرید.
یکی از ویژگی های دیگر قنادی حافظ مصطفی  طرح های میز های جالب آن می باشد که همگی دارای نقاشی های مینیاتوری از زمان عثمانی ها می باشد.

"خرید

بازدید از قنادی حافظ مصطفی در شهر استانبول

همانطور که گفته شد بازدید از قنادی حافظ مصطفی می تواند برای هر شخصی که به شهر استانبول سفر می کنند جذاب باشد و می توانید در کنار بازدید از اینجا خرید سوغاتی های خوشمزه را هم انجام دهید.

در کنار بازدید از قنادی تاریخی حافظ مصطفی همچنین می توانید از مکان های اطراف آن نیز دیدن کنید.
از مکان هایی که نزدیک به قنادی حافظ مصطفی قرار دارند می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • رستوران بسیار قدیمی meshur cigkofteci ali usta: که می توانید خوشمزه ترین کوفته ها را در شهر استانبول در آن مزه کنید.
  • مقبره سلطان عبدالحمید: یکی از مکان های دیدنی و تاریخی شهر استانبول می باشد.
  • سقاخانه مرادیه: که یک بنای تاریخی و قدیمی می باشد.
  • پارک گلخانه: که یکی از بزرگ ترین و مشهور ترین پارک ها در استانبول محسوب می شود.

همچنین در نزدیکی قنادی حافظ مصطفی رستوران های فست فود مشهور نظیر برگر کینگ، kfc و مک دونالد قرار دارند و بعد از بازدید می توانید در آن ها غذای فست فود مورد علاقه خود را نوش جان کنید.

این را به یاد داشته باشید که این قنادی به صورت ۲۴ ساعت باز می باشد و در هر ساعت از شبانه روز می توانید به آنجا رفته و از آن دیدن کنید.

خرید سوغاتی های خوشمزه در کنار بازدیدی تاریخی در قنادی حافظ مصطفی استانبول

دسترسی به قنادی حافظ مصطفی

همانطور که گفته شد قنادی حافظ مصطفی در خیابان آنکارا و در نزدیکی قلعه توپکاپی قرار دارد و شما برای دسترسی به آن می توانید از وسایل نقلیه عمومی نظیر اتوبوس؛ مترو، تراموا و تاکسی استفاده کنید، که پیشنهاد ما برای استفاده کنندگان از تور استانبول استفاده از تراموا و پیاده شدن در ایستگاه sirkeci می باشد و از آن جا می توانید با پای پیاده با طی کردن مسافتی ۲ دقیقه ای به قنادی قدیمی حافظ مصطفی دسترسی پیدا کنید.

"خرید

آدرس قنادی حافظ مصطفی

Hocapasa Mahallesi, Muradiye Cad. No:51, 34080 Sirkeci – Fatih/Fatih/İstanbul, Turkey

شماره تلفن قنادی حافظ مصطفی

+۹۰ ۲۱۲ ۵۲۷ ۶۶ ۵۴

در آخر آرزومندیم از تور استانبول خود لذت برده باشید و در این شهر زیبا از مکان های دیدنی استانبول بازدید کرده و از تک تک آن ها لذت ببرید.
فراموش نکنید که در بازدید از استانبول خوشمزه ترین شیرینی ها را می توانید در قنادی حافظ مصطفی پیدا کنید