جشنواره بین‌المللی ازمیر از مهم ترین تفریحات و دیدنی های گردشگری این شهر

۱۴

بهمن
۱۳۹۶

جشنواره بین‌المللی ازمیر | آژانس مسافرتی نورگشت

ارسال شده توسط: نورگشت/ 1050 ۰

جشنواره بین‌المللی ازمیر از مهم ترین تفریحات و دیدنی های گردشگری این شهر

جشنواره بین‌المللی ازمیر جزء معروف‌ترین جشنواره‌های ازمیر است که می‌تواند یکی از مزیت‌های مهم در انتخاب شما برای تور ازمیر باشد. از این جشنواره باید به عنوان جشنواره‌ای معتبر با استانداردهای دقیق هنری و تاریخی در ازمیر که در تمام ماه‌های سال شهری، بین‌المللی و سرزنده است که وسط مکان‌های تاریخی و استراحتگاه‌های محبوب و زیبای گردشگریست، یاد کرد.

جشنواره بین‌المللی ازمیر از مهم ترین تفریحات و دیدنی های گردشگری این شهر

ازمیر کلمه‌ای ترکی به معنای شهر زیبا است، بر فراز خلیج بلند و باریکی قرار دارد که به علت کشتی‌ها و قایق‌های تفریحی شیاردار به نظر می‌رسد. شهر از دامنه کوه‌های مجاور با شیب‌های پلکانی به آرامی بالا می‌رود و بر زیبایی خود می‌افزاید. ازمیر بزرگ‌ترین شهر بزرگ ترکیه است، نسیم ملایم و روح بخش دریا که به طور مداوم می‌وزد و آب و هوای معتدل آن برای توریست‌های تور ازمیر به سار لذت بخش و دوست داشتنی است. خیابان‌های ازمیر پوشیده شده، از درختان نخل بلند که سایبانی برای مردم این شهر و گردشگران تور ازمیر به حساب می‌رود و اکثر خیابان‌ها به خط ساحلی دریا متصل می‌شوند. ازمیر به عنوان گهواره تمدن شناخته شده، شهری با قدمت ۸۰۰۰ ساله که سرزمین مادری شاعر حماسی هومر و هواکلیتون فیلسوف معروف است که این دو جشنواره تاریخی و هنری را به هم متصل می‌کند و در بازه زمانی جشنواره بین‌المللی هنر و جشنواره بین‌المللی ازمیر بازدید کنندگان زیادی دارد.

جشنواره بین‌المللی ازمیر از مهم ترین تفریحات و دیدنی های گردشگری این شهر

بیشتر درباره جشنواره بین‌المللی ازمیر

جشنواره بین‌المللی ازمیر از سال ۱۹۸۶ یا به عبارتی سال ۱۳۶۶ با حمایت بنیاد فرهنگ، هنر و آموزش و پرورش ازمیر شکل گرفت و هر ساله بزرگ و بزرگ‌تر می‌شود و به جشنواره‌های بزرگتری مانند موسیقی، جشنواره فیلم کوتاه، جشنواره رنگ و … تقسیم می‌شود که توجه گردشگران زیادی را در تور ازمیر به خود جلب می‌کند. همچنین انجمن جشنواره اروپا یکی از اعضای جشنواره بین‌المللی ازمیر است که از سال ۲۰۰۳ شکل گرفته است.

جشنواره بین‌المللی ازمیر  برای اولین بار تحت رهبری دکتر نجات با هدف تحقیق و مطالعه، حمایت و حفاظت از فرهنگ هنر ساخته شد. از همان ابتدا تلاش ویژه این جشنواره برای تأمین، یکی از بهترین شهرهای قدیمی و میراث تاریخی بنام شهر باستانی افه سوس بوده است که اکثریت جشنواره‌ها در این شهر ساحلی برگزار می‌شود.

تاریخ برگزاری جشنواره بین‌المللی ازمیر از میانه‌های ماه ژوئن تا اواسط جولای حدوداً یک ماه می‌باشد، بنابراین توریست‌هایی که برای شرکت در این جشنواره‌ها تور ازمیر را انتخاب می‌کنند باید بلیط خود را در بازه زمانی اوایل خرداد تا اواخر تیرماه رزرو کنند و از این جشنواره‌های دیدنی لذت ببرند و دقایق زیبایی را برای همیشه در ذهن خود به یادگار بسازند.

جشنواره بین‌المللی ازمیر از مهم ترین تفریحات و دیدنی های گردشگری این شهر

جشنواره بین‌المللی ازمیر در طول ۳۰ سال کارنامه کاری خود که میلیونها نفر شرکت کننده جذب کرد، توانست فرصتهای بی نظیری را برای هنرمندان معروف جهان در مکان‌های تاریخی خاص به وجود آورد. هنرمندان معروفی از جمله نایجل کندی، برایان آدامز، شرکت رقص مارتا گراهام، کریس دی برگ، اکادمی سنت مارتین و گروه‌های جاز مثل ری چارلز، پاکود لوسیا، جون بائز، ارکستر لنینگراد، جترو تال، جان التون، چیک کوریا، ارکستر امور خارجه مسکو، رقص باله توکیو، باله نیویورک سیتی، رقص فلامنگو، ارکستر ارتش سرخ، میخائیل و جوزب … با تکنوازی و اجرا در سالن‌های متفاوت ازمیر و سالن تئاتر باستانی در افه سوس گرد هم می‌آیند و هنرنمایی می‌کنند.

 جشنواره بین‌المللی ازمیر ،  یک جشن بزرگی از موسیقی برای بهترین نوازندگان جهان است که در آن طیف وسیعی از هنرهای موسیقی، به سبک سنتی، کلاسیک و معاصر یا تئاتر، باله و… از موسیقی‌دانان معروف و پرطرفدار جهان و همچنین نوازندگان راک و جاز و گروه‌های نمایشی بین‌المللی هنر خود را به نمایش عموم مسافران تور ازمیر می‌گذارند و اثر خود را در این جشنواره بین‌المللی به ثبت می‌رسانند. همچنین این جشنواره به‌نوعی محل نمایش هنرهای بومی هم هست که به همین دلیل مردم محلی و خارجی را از سرتاسر ترکیه جذب می‌کند.

ارسال دیدگاه

لطفا یک نظر بنویسید.
لطفا نام خود را وارد کنید
لطفا آدرس ایمیل خود را وارد کنید.
لطفا یک ایمیل درست وارد کنید