پنج موزهٔ مشهور و جذاب دبی که نباید از دست بدهید!

۰۷

بهمن
۱۳۹۶

پنج موزهٔ مشهور و جذاب دبی | آژانس مسافرتی نورگشت

ارسال شده توسط: نورگشت/ 1116 ۰

پنج موزهٔ مشهور و جذاب دبی که نباید از دست بدهید!

۱. موزه نافی دبی

یکی از موزه‌های دیدنی دبی موزهٔ نافی است این موزه از پنج موزهٔ مشهور و جذاب دبی حدود شصت سال پیش در سال ۱۹۳۹ در دبی از جنبه‌های امنیتی بالایی برخوردار بوده است زیرا این مکان درگذشته ایستگاه پلیس شهر دبی و مقر دادستانی و دادگاه مدنی زمان خود بوده است. این مکان به‌عنوان یکی از مهم‌ترین ستون‌های پیشرفت شهری و اقتصادی دبی بود. تجربه‌های متمایزی که مأموران امنیتی دبی در این مکان به دست آوردند باعث شد تا به‌سرعت این ایستگاه پلیس به پیشرفته‌ترین موقعیت جهانی در سرویس‌های امنیتی دنیا در زمان خود تبدیل شود. این مکان درگذشته شامل بخش‌های: واحد تجسس، دادگاه، دفتر پلیس دبی، فرمانده کل قوای پلیس دبی و بازداشتگاه بود. در سال ۱۹۹۷ توسط شیخ محمد بن راشد المکتوم یکی از بال‌های این مکان تبدیل به موزه شد که یونیفورم های پلیس، مدال‌ها و سلاح‌ها و لوازمشان از زمان استقلال تاکنون و رده‌بندی درجه‌های پلیس را به نمایش گذاشت. گردشگران تور دبی که به مسائل امنیتی علاقه دارند دیدن این موزه از پنج موزهٔ مشهور و جذاب دبی را از دست ندهند.

پنج موزهٔ مشهور و جذاب دبی که نباید از دست بدهید!

۲. موزهٔ ام الشیف مجلس دبی

یکی از موزه‌های محبوب منطقهٔ جمیرا گه گردشگران زیادی از تور دبی برای دیدن آن‌وقت می‌گذارند موزهٔ مام الشیف مجلس دبی می‌باشد که در سال ۱۹۹۵ احداث‌شده است. این موزه از پنج موزهٔ مشهور و جذاب دبی که در قسمت ساحلی جمیرا واقع‌شده درگذشته مکانی برای استراحت و منطقهٔ قشلاقی حاکم آن زمان شیخ راشد ابن سعید آل مکتوم بوده است که یکی از زیباترین نخلستان‌های امارات را در فضای خود دارد. قوانین تصمیم‌گیری درگذشته در این مکان ایجاد می‌شد. این موزه از دوطبقه تشکیل‌شده که در طبقهٔ اول آن‌یک بالکن سرباز وجود دارد.

پنج موزهٔ مشهور و جذاب دبی که نباید از دست بدهید!

۳. موزهٔ سکه دبی

یکی از موزه‌های پرطرفدار گردشگران تور دبی نورگشت موزهٔ سکه هست که در منطقهٔ الفهیدی هست. این موزه از پنج موزهٔ مشهور و جذاب دبی در یک ساختمان دوطبقه هست که معماری آن شاهکار هست. بازدیدکنندگان این موزه این فرصت نصیبشان شده تا سکه‌های مختلف در طول تاریخ دیدن کنند. این سکه‌ها در دیوار ه های شیشه‌ای نگهداری می‌شوند که در کنار هر کمد شیشه‌ای یک لیست الکترونیکی برای اطلاعات سکه وجود دارد همچنین این کمدها مجهز به آینه‌های بزرگنمایی هستن و گردشگران می‌توانند به‌راحتی جزئیات هر سکه را ببینند. گردشگران تور دبی می‌توانند رایگان از این موزه دیدن کنند.

پنج موزهٔ مشهور و جذاب دبی که نباید از دست بدهید!

۴. موزه عجمان دبی

یکی دیگر از موزه‌های دیدنی دبی که در منطقه‌ای سرسبز قرارگرفته موزه عجمان با قدمت حدود ۲٫۵ قرن هست این موزه از پنج موزهٔ مشهور و جذاب دبی در سال ۱۹۹۱ توسط شیخ زاید بن سلطان آل نهیان افتتاح‌شده است. قطعاً برای گردشگران تور دبی دیدن موزهٔ باستانی جذاب خواهد بود زیرا این موزه در منطقهٔ قلعه الحصین دیره واقع‌شده که دیدن خود این قلعه خالی از لطف نخواهد بود. در این موزه مدل‌های زنده، نماهای زندگی روزمره مردم قدیم و سنگ‌نبشته‌هایی از کوه‌های مصفوت و مزیرع به نمایش گذاشته‌شده است. گردشگرانی که به طب سنتی علاقه‌مند هستند در این موزه بخشی مربوط به آشنایی با داروهای گیاهی و خواص درمانی آن‌ها وجود دارد.

پنج موزهٔ مشهور و جذاب دبی که نباید از دست بدهید!

۵. موزه شعر العقیلی دبی

آخرین موزه‌ای که در این مقاله از بین پنج موزهٔ مشهور و جذاب دبی قصد معرفی آن راداریم موزه شعر العقیلی هست. این موزه از پنج موزهٔ مشهور و جذاب دبی که در سال ۱۹۲۳ در منطقهٔ دیره ساخته‌شده متعلق به شاعر مشهور آن زمان، مبارک ابن حاماد ابن­مبارک المنیا العُقیلی هست. این خانه از دوطبقه تشکیل‌شده که تقریباً شبیه خانه‌های قدیم ایرانی اتاق‌های این خانه دورتادور حیاط می‌باشند. این شاعر برجستهٔ امارات از عده‌ای معماران شاهکار ساکن شرق عربستان خواسته بود تا در منطقه الراس برای او خانه بسازند. معماران در این مکان نوشته‌هایی را منبت کاری کرده‌اند که ظاهر این مکان تأثیری فوق‌العاده گذاشته است.

پنج موزهٔ مشهور و جذاب دبی که نباید از دست بدهید!

ارسال دیدگاه

لطفا یک نظر بنویسید.
لطفا نام خود را وارد کنید
لطفا آدرس ایمیل خود را وارد کنید.
لطفا یک ایمیل درست وارد کنید