درباره شهر دبی و گردشگری در آن

۰۷

بهمن
۱۳۹۶

درباره شهر دبی و گردشگری در آن | آژانس مسافرتی نورگشت

ارسال شده توسط: نورگشت/ 1319 ۰

درباره تور دبی و گردشگری فراموش نشدنی در آن

این شهر بندری مدرن و زیبا در جنوب شرقی خلیج فارس قرار دارد و تور دبی نورگشت شما را به یکی از هفت امیر نشین امارات متحدهٔ عربی می‌برد. در طول چند سال دوبی از یک شهر معمولی به یکی از مهمترین شهرهای دنیا تبدیل شده است. نکتهٔ قابل جالبی که در موقعیت جغرافیایی شهر دبی هست اینست که اگر چه دوبی فقط ۱۶ متر از سطح دریا ارتفاع دارد، اما احتمال امواج بزرگ و سونامی در این شهر بیسار پایین هست. زیرا خلیج فارس عمق چندانی ندارد و همچنین تنگهٔ هرمز مانعی طبیعی برای ورود امواج از اقیانوس هند است. در سال ۲۰۱۳ دوبی پر جمعیت‌ترین شهر در امارات بوده است.

درباره شهر دبی و گردشگری در آن

در دوبی به طور کلی هیچ رودی وجود ندارد اما خلیج کوچک پیش آمدگی رودخانه‌ای شکلی است که از خلیج فارس به داخل خاک این شهر کشیده شده و به همین دلیل آب آن شور، گرم و کم عمق است. چهار پل بر روی این خلیج کوچک دوبی و یک تونل در زیر آن احداث شده است که در تور دبی میتوانید مشاهده کنید.

پل‌های رود خور دبی:

  • ۱. پل آل مکتوم
  • ۲. پل معلق
  • ۳. پل قرهود
  • ۴. پل معبر خلیج تجاری

با وجود اینکه در دبی هیچ دریاچهٔ طبیعی وجود ندارد اما دریاچهٔ برج الخلیفه که دریاچه‌ای مصنوعی و ساختهٔ دست بشر است با وسعت ۳۰ هکتار به یک دریاچهٔ دیدنی برای تور دبی تبدیل شده است. آب نمای دبی که در این دریاچه قرار دارد از بزرگترین آب نماهای جهان هست و در مراسم افتتاحیهٔ مرکز خرید دبی مال در سال ۲۰۰۹ افتتاح شد. طراح این آب نما شرکت وت دیزاین (Wet design) است.

آب و هوا و زبان و مذهب دبی

آب و هوای شهر دبی بیابانی بسیار گرم وخشک است و در تابستان به طور میانگین دارای حداکثر دمای ۴۰ درجه سانتی گراد و حداقل دمای ۲۳ درجه سانتی گراد است. زبان اصلی دوبی عربی است اما جمعیت چشمگیری در تور دوبی از زبان انگلیسی استفاده می‌کنند که در سال‌های اخیر به زبان اولیهٔ این شهر تبدیل شده است. طبق قانون اساسی کشور امارات که دوبی را نیز شامل می‌شود دین اسلام به عنوان دین رسمی این کشور هست. البته تعداد قابل توجهی از ادیان مختلف (مسیحی، بهائی، هندو و…) در دوبی وجود دارد.

درباره شهر دبی و گردشگری در آن

گردشگری دبی

شهر دبی با ۱۴۹ آسمانخراش سومین شهر جهان از نظر سازه‌ها و ساختمان‌های بلند است. علاوه بر خرید، جاذبه‌های گردشگری یکی از دلایل اصلی گردشگران تور دبی هست. آسمان خراش‌های دوبی، مرکزهای خرید لوکس ، مکان‌های مذهبی و فرهنگی دوبی که بافت قدیم این شهر را نشان می‌دهد و… سالانه تعداد بسیار زیادی از گردشگران تور دبی را برای دیدن شهر مدرن دوبی به خود جذب می‌کند.

درباره شهر دبی و گردشگری در آن

پول رایج دوبی درهم است اما در تور دبی امکان پرداخت دلار نیز وجود دارد. با سفر با تور دبی نورگشت، می‌توانید تجربه‌های خوب و خاطره سازی به این منطقه زیبا داشته باشید چرا که بسیار از رکوردهای جهانی گینس در دوبی می‌باشد مرتفع‌ترین استخر جهان، مرتفع‌ترین رستوران جهان، مرتفع‌ترین مسجد جهان و….

ارسال دیدگاه

لطفا یک نظر بنویسید.
لطفا نام خود را وارد کنید
لطفا آدرس ایمیل خود را وارد کنید.
لطفا یک ایمیل درست وارد کنید