فستیوال بین‌المللی ازمیر در کوش آداسی  International Izmir Festival in kusadasi  مکانی برای هنردوستان در تور کوش آداسی

۱۶

دی
۱۳۹۶

فستیوال بین‌المللی ازمیر در کوش آداسی International Izmir Festival | آژانس مسافرتی نورگشت

ارسال شده توسط: نورگشت/ 1016 ۰

فستیوال بین‌المللی ازمیر در کوش آداسی  International Izmir Festival in kusadasi  مکانی برای هنردوستان در تور کوش آداسی

کوش آداسی یکی از شهرهای توریستی ترکیه است که در امتداد دریای اژه قرار گرفته است.
ترکیه به دلیل اینکه اوراسیا قرار گرفته مکان مناسب و قابل دسترسی برای دو قاره اروپا و آسیا تلقی می‌شود. به همین جهت این کشور هر سال میزبان بسیاری از جشنواره‌ها و فستیوال‌های بین‌المللی در شهرهای مختلف خود است. فستیوال بین‌المللی ازمیر یکی از این جشنواره‌ها می‌باشد که هر ساله علاقه مندان به موسیقی و هنر را از سراسر دنیا به سوی خود جذب می‌کند. برگزاری این فستیوال‌ها هم از نظر اقتصادی به این کشور کمک می‌کند و هم اینکه محلی برای ایجاد فرصت‌های کاری و آشنایی با به‌روزترین ابزارهای موجود درزمینهٔ های مختلف ادبی، فرهنگی، تجاری، پزشکی و … می‌باشد. در ادامه با ما باشید تا درباره‌ی فستیوال بین‌المللی ازمیر اطلاعات کاملی را در اختیار شما عزیزانی که قصد بازدید از این فستیوال در تور کوش آداسی خود را دارید قرار دهیم.

فستیوال بین‌المللی ازمیر در کوش آداسی  International Izmir Festival in kusadasi  مکانی برای هنردوستان در تور کوش آداسی

مکان برگزاری فستیوال بین‌المللی ازمیر در کوش آداسی

کوش آداسی درگذشته‌ی دور محل زندگی یونانیان باستان در شرق مدیترانه و قسمتی از امپراتوری بیزانس بوده است. افسس شهری است در نزدیکی مرکز سلجوک و ۳٫۵ کیلومتری ازمیر. شهر باستانی افسس در ابتدا جزء قلمرو ایران بوده است و ایرانیان در این قسمت سکنی گزیدند، سپس به دست امپراتوری روم  و پس از سقوط رومیان به تصرف امپراتوری بیزانس و یونانیان در می‌آید و در نهایت پس از حمله ترک‌های عثمانی به قسطنطنیه و فتح آن این شهر نیز جزئی از قلمرو امپراتوری عثمانی شناخته شد. این شهر باستانی که امروزه گردشگران یادی را به تور کوش آداسی می‌کشاند داری آثار باستانی بسیار زیادی می‌باشد. یکی از این آثار باستانی سالن تئاتری می‌باشد که فستیوال بین‌المللی ازمیر در آنجا برگزار می‌شود. این تئاتر بزرگ که در دامنه‌ی تپه‌های پاناییر هیل ساخته شده است دارای ظرفیت ۲۵۰۰۰ نفر است که در این فستیوال از آن استفاده می‌شود. پس رفتن به فستیوال بین‌المللی ازمیر یک ویژگی منحصربه‌فرد دیگری برای گردشگران تور کوش آداسی ایجاد می‌کند و آن هم بازدید از سالن تئاتر تاریخی شهر افسس است. این تئاتر داری ۳ طبقه و ارتفاع ۱۸ متر است. این سالن تئاتر بهترین مکان برای برگزاری این فستیوال بود چرا که هم امکان برگزاری کنسرت و نمایش را به شرکت کنندگان می‌دهد و هم از نظر معماری به بهترین شکل ممکن و مناسب فستیوال ساخته شده است.

فستیوال بین‌المللی ازمیر در کوش آداسی  International Izmir Festival in kusadasi  مکانی برای هنردوستان در تور کوش آداسی

درباره‌ی فستیوال بین‌المللی ازمیر در کوش آداسی

فستیوال بین‌المللی ازمیر ۳۱ سال پیش توسط  Dr. Nejat F. Eczacıbaşı افتتاح شد. شاید همان‌طور که از اسم فستیوال بین‌المللی ازمیر برداشت می‌شود که در شهر ازمیر برگزار شود شما نیز غافلگیر شوید که بدانید فستیوال بین‌المللی ازمیر هر سال در کوش آداسی و شهر باستانی افسس برگزار می‌شود.
فستیوال بین‌المللی ازمیر هر ساله توسط بنیاد هنر، فرهنگ و آموزش ازمیر ترتیب داده می‌شود. این فستیوال مکانی برای برگزاری ارکستر سمفونیک، رقص باله، موسیقی جاز و تئاتر است. فستیوال بین‌المللی ازمیر امسال برای ۳۱ امین بار میزبان حدود ۲۱۸ نفر از افراد برجسته اهل هنر و موسیقی از سراسر دنیا می‌باشد. فستیوال بین‌المللی ازمیر از نظر تعداد شرکت کنندگان که سالانه به ۲ تا ۳ میلیون نفر هم می‌رسد، با فستیوال کبوتر طلایی که شهرتی جهانی دارد به رقابت می‌پردازد. این فستیوال یکی از محبوب‌ترین فستیوال‌ها از نظر گردشگران و توریست‌های تور کوش آداسی می‌باشد.
برگزاری کنسرت‌های کلاسیک در سالن تئاتر افسس در فستیوال ازمیر که در شب اتفاق می افتد شاید یکی از جالب‌ترین بخش‌های این فستیوال باشد چرا که سالن تئاتر افسس در زیر نور ماه زیبایی دو چندان می‌یابد. در روز افتتاح این فستیوال یونس امره Yunus Emre به روی صحنه می‌رود و به اجرا می‌پردازد.
فستیوال بین‌المللی ازمیر فرصت مناسبی برای علاقه مندان به موسیقی و رقص است چرا که هر ساله افراد مشهور زیادی که در این زمینه‌ها فعالیت دارند به این فستیوال می‌آیند گردشگران می‌توانند از نزدیک شاهد اجرای آن‌ها باشند.

فستیوال بین‌المللی ازمیر در کوش آداسی  International Izmir Festival in kusadasi  مکانی برای هنردوستان در تور کوش آداسی

دسترسی به فستیوال بین‌المللی ازمیر در کوش آداسی

فستیوال بین‌المللی ازمیر در هرساله در ماه ژوئن و جولای برگزار می‌شود. قیمت بلیت بهترین صندلی‌ها  حدود ۲۵۰ لیر و بدترین آن‌ها در حدود ۳۰ لیر می‌باشد. متأسفانه این بلیت‌ها به دست افراد محلی می افتد و ممکن است با قیمت بالایی بخواهند آن‌ها را به شما بفروشند اما شایان به ذکر است که فروش اینترنتی از سایت رسمی برای خرید بلیت این فستیوال وجود دارد و همچنین در روز برگزاری فستیوال بین‌المللی ازمیر می‌توانید از باجه همان‌جا به طور حضوری بلیت‌ها را خریداری کنید.
به خاطر داشته باشید که کودکان زیر ۷ سال اجازه ورود به این فستیوال را نداشته و اگر ۷ سال به بال هستند نیازمند داشتن یک بلیت منحصر به خود هستند.
بردن دوربین در محوطه‌ی این فستیوال ممنوع می‌باشد. همچنین دسترسی به فستیوال بین‌المللی ازمیر از طریق تاکسی برای گردشگران ذ فراهم شده است.

آدرس فستیوال بین‌المللی ازمیر در کوش آداسی

Atatürk Mh., Uğur Mumcu Sevgi Yolu, 35920 Selçuk/İzmir, Turkey

شماره تلفن فستیوال بین‌المللی ازمیر در کوش آداسی

+ ۹۰ ۲۳۲ ۴۸۲ ۰۰ ۹۰

ارسال دیدگاه

لطفا یک نظر بنویسید.
لطفا نام خود را وارد کنید
لطفا آدرس ایمیل خود را وارد کنید.
لطفا یک ایمیل درست وارد کنید