۲۷

آذر
۱۳۹۶

پارک دلفین‌ها در کیش

ارسال شده توسط: نورگشت/ 1119 ۰

یکی از جاذبه‌های گردشگری جزیره کیش مجموعه تفریحی  پارک دلفین‌ها با مساحتی برابر با ۱۰۰هکتار در جنوب شرقی این جزیره قرار دارد. این مجموعه دارای فضایی سرسبز با تنوع گونه‌های گیاهی مختلف، باغ پرندگان، نخستین و تنها دلفیناریوم در ایران است. در این دلفیناریوم انواع مختلفی از جانوران دریایی ازجمله دلفین‌ها شیرهای دریایی و دیر گونه‌ها نگهداری می‌شود و علاقه‌مندان  می‌توانند از حرکات و هنرنمایی زیبای آنان که حاصل تربیت مربیان ایرانی است دیدن کنند.

در فضای سبز  بیش ازاین مجموعه بیش از صد گونه‌ی گیاهی از قبیل درختان نخل، بنجامین‌های بسیار زیبا، اکالیپتوس، آکاسیا، مورد، کهور، گل ختمی، شیشه‌شور، تکوما، و نمونه‌های مختلفی از کاکتوس و سایر گیاهان وجود دارد که با توجه به خاصیت اقلیمی این جزیره و مرجانی بودن خاک کیش در نوع خود بی‌همتا است. درمجموع حدود ۲۱ پستاندار دریایى در استخرهای این مجموعه با حجمی حدود  ۱۸۰۰۰ مترمکعب پرشده با آب دریا نگهدارى می‌شوند.

باغ پرندگان کیش:

در باغ پرندگان این مجموعه حدوداً بیش از ۵۷ گونه پرنده از قبیل پلیکان، شترمرغ، طوطی ماکائو، انواع گوناگون لک‌لک، توکان، تورکو، قو و گونه‌های کمیاب و جالبی ازجمله، تمساح پوزه‌کوتاه زیست می‌کنند که بی‌تردید یکی از خاص‌ترین و جالب‌ترین مراکز نگهداری از جانوران در ایران است.

ازجمله نکات موردتوجه در این پارک جمع‌آوری این گونه‌های مختلف از اقصی نقاط مختلف جهان ازجمله  آمریکای جنوبی تا استرالیا و از شرق آفریقا می‌باشد. این مجموعه زیبا  در داخل پارک دلفین‌ها است. و علاقه‌مندان به بازدید این مجموعه توسط اتوبوس‌های قطاری به باغ پرندگان و بعد از ان به دلفیناریوم جهت بزدید روانه  می‌شوند. .بی‌تردید این مجموعه  یکی از مراکز تفریحی و جذاب جزیره کیش می‌باشد که موردتوجه مسافران و گردشگران زیادی قرار می‌گیرد.

ارسال دیدگاه

لطفا یک نظر بنویسید.
لطفا نام خود را وارد کنید
لطفا آدرس ایمیل خود را وارد کنید.
لطفا یک ایمیل درست وارد کنید