صنایع دستی مالزی

۲۶

آذر
۱۳۹۶

از مالزی چه سوغات بیاوریم؟

ارسال شده توسط: نورگشت/ 1068 ۰

صنایع‌دستی مالزی:

تنوع صنایع‌دستی در مالزی، زیاد است که هر‌کدام با الهام از فرهنگ و پیشینه خاصی شکل‌گرفته‌اند. همچنین تأثیر دین اسلام را می‌‌توان در این آثار مشاهده کرد. بیشتر طرح‌های ایجادشده در اشکال حیوانات، گل و گیاه بجای تصویر انسان است. به‌طور خلاصه صنایع‌دستی شامل سفالگری، صنایع فلزی (خصوصاً قلع، برنج و نقره)، صنایع چوبی، جواهرات و دست‌بافت‌ها شاخص‌ترین صنایع‌دستی هستند.

انواع پارچه در مالزی:

پارچه باتیک: این نوع پارچه تلفیقی از هنر چاپ، طراحی و بافت است، قدمت این نوع پارچه بیش از  ۲۰۰۰ سال است. باتیک به معنای چاپ روی پارچه به‌صورت سنتی و صنایع‌دستی است. این نوع پارچه هم برای زنان و مردان و در مهمانی‌های رسمی و مذهبی قابل‌استفاده است. همچنین می‌توان آن را در دکوراسیون خانه‌ها مثلاً به‌عنوان رومیزی استفاده کرد. تنوع طرح‌ها و نقش‌ها در این نوع پارچه خیره‌کننده است، این نوع پارچه در قواره‌های ۴ متری برای خانم‌ها و قواره‌های ۲ متری برای آقایان در نظر گرفته می‌شود. بخش زیادی از مردم مالزی برای لباس رسمی از پارچه باتیک استفاده می‌کنند. ازنظر کیفیت در نیز از جنس کتان، لینن، پارچه‌های نازک و ابریشم مصنوعی استفاده می‌گردد.

"پارچه/

پارچه سونگکت: این نوع پارچه نیز از صنایع‌دستی موردتوجه و بسیار فاخر در بازارهای مالزی است، در ساخت پارچه سونگکت (songket) از ترکیب ابریشم، نقره و زر استفاده می‌گردد. این موضوع موجب شده که پارچه سونگکت یکی از لوکس‌ترین و گران‌قیمت‌ترین سوغاتی‌های مالزی باشد.

انواع پارچه در مالزی
انواع پارچه در مالزی

ظروف تزیینی برنجی:

اگر به دنبال یک سوغاتی ویژه، گران، شیک و سنتی هستید که بدانید حتماً عزیزانتان آن را در بهترین جای خانه قرار می‌دهند، می‌توانید به سراغ ظروف تزیینی برنجی و نقره‌ای بروید. ظروف پیوتر، برنجی و نقره‌ای ازجمله صنایع‌دستی فلزی در مالزی هستند که یکی از بهترین گزینه‌ها برای هدیه دادن می‌باشند. پیوتر (ترکیب قلع و سرب) نوعی فلز نرم است که می‌توان آن را به هر شکلی درآورد. برند رویال سلانگور مشهورترین برند ظروف پیوتر در مالزی است.

ظروف تزیینی برنجی

محصولات آرایشی:

تنوع و کیفیت مطلوب در صنایع لوازم‌آرایشی و بهداشتی در کشور مالزی موجب شده تا بخش لوازم‌آرایشی جزو محصولات موردقبول جهت سوغاتی در نظر گرفته شود. لوازم‌آرایشی، عطر و اودکلن جزو محصولات مورد استقبال ایرانیان در سفرهای به مالزی هستند.

محصولات الکترونیکی:

کشور مالزی درزمینهٔ تولید محصولات الکترونیکی یکی از کشورهای پیشتاز در این حوزه است. خرید کالاهای دیجیتال باکیفیت مانند تلفن همراه، دوربین، نوت بوک، تبلت و تلویزیون به‌عنوان سوغات برای عزیزانتان می‌تواند علاوه بر جذاب بودن، مقرون‌به‌صرفه هم باشد.

ارسال دیدگاه

لطفا یک نظر بنویسید.
لطفا نام خود را وارد کنید
لطفا آدرس ایمیل خود را وارد کنید.
لطفا یک ایمیل درست وارد کنید