بازار سالی sali pazari استانبول

۲۵

آذر
۱۳۹۶

بازار سالی sali pazari استانبول | آژانس مسافرتی نورگشت

ارسال شده توسط: نورگشت/ 1498 ۰

بازار سالی sali pazari استانبول یکی از به‌یادماندنی‌ترین تجارب خرید

گردشگران افراد و اشخاص زیادی هرساله از سرتاسر جهان به استانبول پایتخت فرهنگی دنیا در سال ۲۰۱۰ سفر می‌کنند اما تمام این افراد دلایل مختلف و خاص خود را برای شرکت در تور استانبول دارند. بعضی از اشخاص نه‌تنها برای لذت بردن از ساختمان‌ها و بناهای فرهنگی هنری, برای ساحل و دریای فوق‌العاده, لذت بردن از هوای دل‌چسب و مناظر سرسبز و رؤیایی از استانبول بازدید می‌کنند بلکه بیشتر برای بازدید از مراکز خرید متعدد و غول‌آسای تور استانبول استفاده می‌کنند.
با ما همراه باشید تا اینجا به یکی از متفاوت‌ترین بازارها در قلب شهر استانبول بپردازیم.

درباره بازار سالی sali pazari استانبول

یکی از جذاب‌ترین و پرفروش‌ترین بازارهای استانبول بازار سالی sali pazari استانبول است که یک تجربه منحصربه‌فرد درزمینهٔ خرید است نه به دلیل بزرگی و وسعت این بازار بلکه همچنین به دلیل فضای سرباز بازار است بعلاوه این نکات که این بازار تقریباً اکثر محصولات دیگر بازارهای ترکیه را دارد همانند منسوجات, پرده‌ها, وسایل خانگی, ترشیجات و غذاهای تازه اما مضاف بر این موارد شما می‌توانید وسایل دسته دوم ارزان‌قیمت مثل عتیقه‌جات, مبلمان, کتاب و چیزهای کاملاً غیرمعمول مانند وسایل حمام که  برای پول کمی می‌توانید به‌کلی خانه‌تان را تجهیز کنید.
اگر از ایستگاه مترو وارد بازار سالی sali pazari استانبول شوید ابتدا بخش جدید و متفاوتی در اختیار شما قرار می‌دهد که در آنجا محصولاتی مانند پارچه‌های جدید, کفش, لباس‌زیر, اقلام خانوار فروخته می‌شود.
سمت چپ بازار سالی sali pazari استانبول کوچه اصلی بخش دوخت و دوز است که پارچه یا پشم ارائه می‌شود. هنگامی‌که شما به مرکز بازار می‌رسید با اصطلاح مور و ملخ بیشتر آشنا می‌شوید زیرا اینجا دیگر جای سوزن انداختن هم نیست به‌علاوه اکثر غذاهای تازه را می‌توان اینجا یافت کرد.
دو مکان سربسته که در آنجا چای یا تنقلات کوچک مانند وافل های تازه و ساندویچ‌ها  دونر یا کباب‌ترکی وجود دارد که می‌توانند بهترین نقطه برای گرم کردن خود و یا نفس کشیدن باشد.
علاوه بر این تعدادی زیادی از فروشندگان تلفن همراه از سبدهای خود به شما  چای, قهوه و شیرینی تعارف می‌کنند در ساعت‌های شبانه و در مکان‌های مشخصی فروش غیررسمی در اطراف منطقه مترو شکل می‌گیرند که کفش‌ها و منسوجات و محصولات بافندگی دست‌ساز را می‌توان در آنجا پیدا کرد.

بازار سالی sali pazari استانبول جمعه‌ها و سه‌شنبه‌ها دایر است ولی اکثر لوازم‌خانگی و عتیقه‌های دست‌دوم در روزهای جمعه پیدا می‌شود اینجا حدود ۴ راه برای ورود به بازار وجود دارد.
به علت  سرباز بودن بازار سالی sali pazari استانبول که عمدتاً با تیرچه‌های پوشانده شده تا اطمینان حاصل شود که شما از خرید خود حتی در زمان باران و برف لذت  می‌برید

دسترسی بازار سالی sali pazari استانبول

این بازار زمانی در حسن پاشا مستقر بود ولی چند وقتی می‌شود که به منطقه منتقل‌شده است برای رسیدن به آنجا شما باید از ایستگاه قادیکوی Kadikoy سوار خط ۴ مترو شوید و در ایستگاه Goztepe  که ایستگاه چهارم است پیاده شوید.
اگر از نقشه‌های مترو و علائم آن استفاده کنید آسان‌تر مسیر خود را برای رسیدن به بازار سالی sali pazari استانبول پیدا می‌کنید برای خروج از مترو و در جهت دنبال کردن سفر خود دنبال نشانه خروج شماره ۲ باشید که موفقیت شما در این امر بستگی به ساعتی که به این ایستگاه می‌رسید دارد زیرا امکان دارد شما تحت تأثیر جمعیت فقط از جریان پیروی کنید.

زمانی که آخرین پله‌برقی را سوار شدیم شمارا دقیقاً به درب ورودی ‌رساند حالا شما می‌توانید یکی از وسایل نقلیه ازجمله تاکسی و چرخ‌دستی‌های مخصوص حمل‌ونقل  استفاده کنید که پیشنهاد من اتوبوس‌هایی است که روبروی درب خروج حضور دارند.

بازدید از بازار سالی sali pazari استانبول

اگر شما پرشور و به‌اندازه کافی خوش‌شانس باشید می‌توانید در آنجا معاملات خوبی دریافت کنید لباس‌ها یه طبقه‌بندی‌شده یا دست‌دوم تقریباً ۱ تا ۱۰ لیر فروخته می‌شود, عتیقه‌های کوچک را می‌توان برای ۵ تا ۲۰ لیر ترکیه و کالای خانگی را برای ۱ تا ۱۰ لیره ترکیه خریداری کرد این قیمت‌ها ثابت نیست اما قابل‌مذاکره است.
این اتفاق در اصل هنگامی‌که شما زبان ترکی را بلد باشید اتفاق می‌افتد ازآنجایی‌که اکثر مغازه‌داران زبان انگلیسی را بلد نیستند به همین دلیل قیمت‌ها بدون چون‌وچرا می‌باشد در کنار  از غذاهای تازه که ارزان‌تر از بقیه بازارها می‌باشند لذت ببرید.

در اصل قیمت‌ها پایین‌تر هم می‌آید اگر شما بین ساعت ۴ تا ۵ موقعی که قیمت‌های بعدازظهر اعلام می‌شود در بازار سالی sali pazari استانبول حضورداشته باشید مطمئن باشید که از بازار دست‌خالی بیرون نمی‌آید.
از این‌که ما را برای سفر در تور استانبول انتخاب می‌کنید تشکر می‌کنیم و امیدواریم مطالب جامعی در اختیار شما قرار داده باشیم.

ارسال دیدگاه

لطفا یک نظر بنویسید.
لطفا نام خود را وارد کنید
لطفا آدرس ایمیل خود را وارد کنید.
لطفا یک ایمیل درست وارد کنید