۰۸

آذر
۱۳۹۶

کشتی‌های تنگه بسفر استانبول

ارسال شده توسط: نورگشت/ 1085 ۰

کشتی‌های تنگه بسفر استانبول تفریحی بی‌نظیر و به‌یادماندنی در استانبول

هنگامی‌که قصد تهیه تور استانبول و سفر به این شهر زیبا رادارید، حتماً باید از مکان‌های دیدنی و زیبای این شهر دیدن کنید.
از مکان‌هایی که در تور استانبول باید به آنجا رفته و مکان‌های دیدنی آنجا را ببینید، تنگه بسفر استانبول و استفاده از کشتی‌های تنگه بسفر استانبول می‌باشد.
این تنگه در میان دو بخش اروپایی و آسیایی شهر استانبول قرارگرفته است و به همین خاطر در طول تاریخ از اهمیت بسیار بالایی برخوردار بوده است و سر آن جنگ‌ها و مذاکره‌های بسیاری بین امپراطوری ها صورت گرفته، اما امروزه مکانی بسیار دیدنی سرشار از  منظره‌های عالی و چشم‌اندازهای بسیار زیبا می‌باشد.
با ما همراه باشید تا در این مطلب با جاذبه‌های گردشگری تنگه بسفر و همچنین کشتی‌های تنگه بسفر استانبول آشنا شوید.

درباره تنگه بسفر استانبول و کشتی‌های تنگه بسفر استانبول

تنگه بسفر همان‌طور که گفته شد در قسمتی از استانبول قرار دارد که بخش شرقی استانبول(بخش آسیایی) را از بخش غربی استانبول (بخش اروپایی) جدا کرده است.
تنگه بسفر استانبول مکانی است که توسط یک تنگه دریای سیاه را به دریای مارمارا متصل می‌کند و از مکان‌های مهم ازنظر سیاسی و لجستیک برای ترکیه و همچنین شهر استانبول محسوب می‌شود.
شما می‌توانید در دیدارتان از استانبول و در تور استانبول از تنگه بسفر استانبول بازدید کنید و با کشتی‌های تنگه بسفر از مکان‌های دیدنی آن لذت ببرید.
تنگه بسفر را می‌توانید با کشتی‌های کروز و تفریحی که دارای تور کشتی‌های تنگه بسفر می‌باشند، به‌راحتی و در طول چند ساعت بازدید کنید و لذت ببرید.
تنگه بسفر استانبول و ناحیه‌های اطراف آن از دیرباز مکانی برای زندگی افراد ثروتمند بوده است و امروزه در بازدید از تنگه با کشتی‌های تنگه بسفرمی‌توانید خانه‌های ویلایی و همچنین عمارت های بسیار جذاب و زیبای قدیمی، که بیشتر مالک آن‌ها عثمانیان و درباریان آن‌ها بوده‌اند، را ببینید و همچنین در تور کشتی‌های تنگه بسفر می‌توانید از جلوی این عمارت ها رد شده و با آن‌ها بیشتر آشنا شوید.

جاذبه‌های توریستی تنگه بسفر و کشتی‌های تنگه بسفر استانبول

تنگه بسفر ازآنجاکه در میان شهر استانبول قرار دارد، یکی از مکان‌هایی است شما باید در طول تور استانبول باید از آن بازدید کنید و بهره‌مند شوید. با بازدید از تنگه و استفاده از تور کشتی‌های تنگه بسفر می‌توان مکان‌های دیدنی زیادی نظیر پل‌های کابلی بسیار بزرگ، قایق‌های تفریحی زیبا، خانه‌ها و عمارت های بسیار زیبا و در کنار این‌ها مساجد و مکان‌های دیدنی بسیاری را ببینید که در زیر برای شما ذکر می‌کنیم:

  • پل‌ها: در بازدیدتان از تنگه و کشتی‌های تنگه بسفر از اولین چیزهایی که نظر شمارا بسیار جلب خواهد کرد، پل‌های کابلی بسیار بزرگی است که از روی تنگه رد شده‌اند.
    این پل‌ها که درمجموع سه پل کابلی بزرگ می‌باشد، بخش شرقی و غربی استانبول (بخش اروپایی و آسیایی) را به هم متصل می‌کنند و به ترتیب از شمال به جنوب بانام‌های پل yavuz sultan selim, پل fatih sultan mehmet, پل اتوبان O-1 شناخته می‌شوند. به شما پیشنهاد می‌کنیم بعد از سفر با کشتی‌های تنگه بسفر به روی این پل‌ها رفته و از منظره آن لذت ببرید. البته اگر تنها یک‌بار از بخش اروپایی و به آسیایی بروید قطعاً از روی یکی از این سه پل مشهور رد خواهید شد پس نگران بازدید از این پل‌های زیبا نباشید.
  • محله‌های خاص اطراف تنگه بسفر: یکی از جاذبه‌های دیگر تنگه استانبول که در کشتی‌های تنگه بسفر می‌توان آن‌ها را دید، محله‌های اطراف تنگه می‌باشد که در زیر مهم‌ترین آن‌ها را برای شما ذکر می‌کنیم:
    • محله میرکان: این محله دارای خانه‌هایی با معماری قدیمی مربوط به دوران عثمانی و قرن اخیر می‌باشد که یک پارک بسیار بزرگ با گل‌های لاله فراوان دارد که در ماه فروردین می‌توانید از آن دیدن کنید.
    • محله اورتاکوی: محله اورتاکوی یکی از محله‌های معروف و قدیمی استانبول می‌باشد که دارای مسجد و کلیسا و مکان‌های مقدس معروفی می‌باشد و رستوران‌های بسیار خوشمزه‌ای هم در این محله قرار دارد. شما می‌توانید با کشتی‌های تنگه بسفر به این محل آمده و از آن دیدن کنید.
    • محله ببک: این محله بیشتر به خاطر پارک بزرگ درون آن‌که دارای نمایشگاه‌ها و جشنواره‌های فروشگاهی مختلف می‌باشد معروف است و در کافه‌های موجود در این محله می‌توانید غذاهای دریایی و بستنی‌های خوشمزه ترکی را هم تجربه کنید.
    • مساجد تاریخی مشهور: از نکاتی که در تور کشتی‌های تنگه بسفر استانبول همگان را متعجب می‌سازد، مسجدهای بسیار زیبا و قدیمی و عظیمی است که در کنار این تنگه قرارگرفته‌اند هرکدام از آن‌ها مساجد بسیار قدیمی می‌باشند که مهم‌ترین آن‌ها مسجد اسکله در محله اوسکودار می‌باشد که توسط معمار مشهور در زمان عثمانی، معمار سینان، در سال ۱۵۴۸ ساخته‌شده است و مسجد ای دیگر که در تنگه دیده می‌شود، مسجد شمسی پاشا می‌باشد که آن‌هم توسط معمار سینان در سال ۱۵۸۰ ساخته‌شده می‌باشد شما می‌توانید عکس این مساجد را در روی کارت‌پستال‌های استانبول هرساله ببینید.
      همچنین مسجد دیگری به اسم مسجد اورتاکوی در کنار تنگه در کشتی‌های تنگه بسفر دیده می‌شود که این مسجد نسبت به مساجد نام‌برده در بالا جدیدتر می‌باشد و در سال ۱۸۵۶ ساخته‌شده است و دارای معماری خاص و بی‌نظیری می‌باشد.
  • کاخ‌های بزرگ: زمانی که با کشتی‌های تنگه بسفر در حال بازدید از این مکان بسیار زیبا هستید، قطعاً کاخ‌های بسیار قدیمی و  عظیم که مربوط به دوران عثمانی می‌باشد، نظر شمارا جلب خواهد کرد.
    از معروف‌ترین آن‌ها کاخ‌های توپکاپی و دلمه باغچه می‌باشند که معروف‌ترین کاخ‌های حکومت عثمانی بوده‌اند و آن‌ها را می‌توانید در بازدیدتان از تنگه با کشتی‌های تنگه بسفراز دور مشاهده کنید.
    اما یکی دیگر از معروف‌ترین عمارت هایی که می‌توانید در کشتی‌های تنگه بسفر آن را ببینید، کاخ سیرگان می‌باشد که امروزه یک هتل ۵ ستاره است و در کنار آن کاخ بیلربی قرار دارد که قشلاق پادشاهان عثمانی بوده است.
    در کوه در کنار تنگه بسفر خانه‌ها و عمارت های بسیار زیادی دیده می‌شود که تمام آن‌ها از قدیم تا امروز مکان زندگی افراد پولدار و ثروتمند شهر استانبول بوده است.
  • موزه‌ها و مکان‌های تاریخی : از دیگر چشم‌اندازها و مکان‌های که در بازدید از تنگه بسفر و همچنین کشتی‌های تنگه بسفر استانبول می‌توان آن را دید موزه‌هایی است که در جوار تنگه بسفر قرار دارند. یک عدد از این موزه‌ها که بسیار معروف می‌باشند موزه سادبرک حانیم است. این موزه دارای آثار بسیار ارزشمند تاریخی و باستان‌شناسی می‌باشد که توسط باستان‌شناس معروف ترکیه‌ای که اسم آن روی این موزه می‌باشد، یافت شده و در آن نگهداری می‌شود.
    موزه دیگری بانام موزه ساکیپ سامانجی نیز در کنار این تنگه قرار دارد.
    این موزه هم‌خانه شخصی و عمارت یکی از افراد سرشناس ترکیه در قدیم بوده که امروزه تبدیل به موزه آنتیک و آثار هنری شده است و می‌توانید بعد از تور کشتی‌های تنگه بسفر به آنجا رفته و در کافه آن ناهار بسیار خوشمزه‌ای را تجربه کنید.
  • مناظر خیره‌کننده: جدا از تمام مکان‌هایی که در بالا ذکر شد در تور کشتی‌های تنگه بسفر و بازدید از این تنگه بسیار زیبا یکی از جاذبه‌هایی که بسیار زیبا و نفس‌گیر خواهد بود، چشم‌اندازهای بسیار زیبا از پارک‌ها و جنگل‌های سرسبز شهر استانبول می‌باشد و همچنین از لذت‌های دیگری که می‌توان روی کشتی‌های تنگه بسفرتجربه کرد، نسیم بسیار خنک و دل‌نشین دریای سیاه می‌باشد که از شمال می‌وزد و می‌توانید آن را در تمام ساعات روزبه‌خصوص در ساعات اولیه صبح احساس کنید و از آن لذت ببرید.

بازدید از تنگه و تور کشتی‌های تنگه بسفر استانبول

بازدید از این تنگه به‌وسیله کشتی‌های تنگه بسفرهمواره پیشنهاد بسیار مهم ما برای افرادی بوده است که تور استانبول را انتخاب کرده‌اند و ما به آن‌ها پیشنهاد می‌کنیم که در ساعات اولیه روزبه ساحل‌ها و اسکله‌های متعددی که در سراسر استانبول قرار دارد رفته و با کشتی‌های تنگه بسفر، سراسر تنگه را در چند ساعت بازدید کنند.
البته این نکته را به خاطر بسپارید که کشتی‌های تنگه بسفر دارای انواع مختلفی از کشتی‌ها می‌شوند که شامل کشتی‌های پرسرعت، کشتی‌های کروز و قایق‌های ساده موتوری همچنین کشتی‌های یاچ -که گران‌ترین در میان موارد ذکرشده هستند- می‌شود.
شما می‌توانید بنا بر بودجه و سلیقه خود سوار بر قایق‌های موردنظر شوید و از کشتی‌های تنگه بسفر استانبول و بازدید از این مکان زیبا لذت ببرید.
قیمت بلیط کشتی‌های تنگه بسفر بسیار متنوع می‌باشد اما به‌طور میانگین برای تور کشتی‌های تنگه بسفر به‌صورت تمام‌روز و با امکانات کامل باید مبلغی حدود ماکسیموم ۲۰۰ لیره و برای تور نیمروز و گشت در کشتی‌های کروز تنها باید ۲۰ لیره پرداخت کنید.
به یاد داشته باشید که تورهای کشتی‌های تنگه بسفر شامل جند نوع تور می‌باشد که یکی تور روزانه و گشت خالی در تنگه می‌باشد، که از همه ارزان‌تر است و تورهایی نیز وجود دارند که شامل وعده غذایی، نوشیدنی و موسیقی زنده هستند، که علاوه برگشت در طول تنگه بسفر، در مکان‌های مهم آن نیز ایست می‌کنند تا شما بتوانید از مناظر لذت ببرید.
همچنین تورهایی موجود می‌باشد که شبانگاه از ساعت ده و نیم شب شروع‌شده و تا بعد از نیمه‌شب ادامه دارد و شما بنا بر نیاز و علاقه خود می‌توانید بلیط موردنظر خود را برای کشتی‌های تنگه بسفرخریداری کنید.

دسترسی به تنگه و کشتی‌های تنگه بسفر استانبول

یکی از کارهایی که هیچ‌وقت از آن پشیمان نخواهید شد، استفاده از تور کشتی‌های تنگه بسفرمی‌باشد.
برای دسترسی به تنگه بسفر و استفاده از تور کشتی‌های تنگه بسفر، ازآنجاکه مکان‌های متعددی در استانبول قرار دارند که ارائه‌کننده این نوع از تورها می‌باشند، نیازی نیست سختی زیادی را برای دسترسی به آن بکشید و می‌توانید به‌راحتی به نزدیک‌ترین اسکله به هتل خود مراجعه کنید.

در آخر آرزو داریم تا از بازدید خود از تنگه و استفاده از کشتی‌های تنگه بسفرنهایت لذت را برده باشید و تور استانبول شما سراسر از شادی و لحظات طلایی باشد.

ارسال دیدگاه

لطفا یک نظر بنویسید.
لطفا نام خود را وارد کنید
لطفا آدرس ایمیل خود را وارد کنید.
لطفا یک ایمیل درست وارد کنید