۰۴

آذر
۱۳۹۶

فستیوال موسیقی جاز استانبول

ارسال شده توسط: نورگشت/ 928 ۰

موسیقی جاز در اواخر قرن بیست و یکم در جشنواره‌های مختلف ظاهرشده است. در اواخر قرن نوزدهم و اوایل قرن بیستم در جوامع آفریقایی آمریکایی به وجود آمد. همان‌طور که جاز در سرتاسر جهان پخش می‌شد. آن را بر فرهنگ‌های مختلف ملی، منطقه‌ای و محلی متمرکز کرد و سبب ایجاد بسیاری از سبک‌های متمایز شد. در کشور ترکیه و بخصوص در شهر استانبول جشنواره‌های بسیاری برگزار می‌شود از جشنواره‌های موسیقی گرفته تا جشنواره‌های فیلم و غیره  فستیوال بین‌المللی موسیقی جاز یا همان جشنواره بین‌المللی موسیقی جاز که هرساله در شهر استانبول تعداد بسیار زیادی گردشگر را به این شهر میکشاند.

زمان برگزاری فستیوال موسیقی جاز استانبول

این جشنواره یکی از بزرگ‌ترین رویدادهای فرهنگی در کشور ترکیه و شهر استانبول می‌باشد که گردشگرانی که با تور استانبول به این شهر سفرکرده‌اند در این جشنواره حتماً شرکت خواهند کرد این جشنواره بین‌المللی جاز هرساله در ماه جولای در قلب استانبول برگزار می‌شود. این فستیوال بین‌المللی جاز مجموعه‌ای از اجراهای موسیقی جاز با مشارکت هنرمندان مشهور از سراسر جهان است.این جشنواره در سال ۱۹۸۶ شروع به فعالیت کرده است و توسط  بنیاد فرهنگ و هنر استانبول برگزار می‌شود. این جشنواره در یک کنسرت که توسط Chick Corea و Steve Kujala در تاریخ ۸ ژوئیه ۱۹۸۴ به‌عنوان بخشی از جشنواره استانبول برگزار شد آغاز به کارکرد. و از سال ۱۹۸۶ موسیقی جاز جای خود را در کشور ترکیه باز کرد و هرساله علاقه‌مندان زیادی به خود جذب می‌کند که تعداد بسیاری از این علاقه‌مندان از گردشگران ایرانی هستند که با تور استانبول وارد این شهر شده‌اند.

آیا فقط موسیقی جاز در فستیوال جاز استانبول برگزار میشود؟

از سال ۱۹۹۴ جشنواره بین‌المللی جاز یک رویداد منحصربه‌فرد است که نه‌تنها موسیقی جاز بلکه راک، پاپ، بلوز، رگی و کنسرت‌های سال نو را نیز شامل می‌شود.از همان آغاز جشنواره بین‌المللی موسیقی جاز استانبول میزبان هنرمندان مشهور جهان و گروه‌های مانند مایلز دیویس، جان جاربرک، کیث جارت، وینتون مارشالیس، گوران برگوویچ، بریان فری و ده‌ها نفر دیگر بوده است. کشور ترکیه برای جذب گردشگرانی که به فستیوال موسیقی جاز استانبول علاقه‌مند هستند تلاش زیادی انجام داده است.

به‌طوری‌که از چندین ماه قبل از شروع فستیوال به‌طور گسترده با نصب بیلبوردهای تبلیغاتی در کشورهای اروپایی و تبلیغات بسیار گسترده در حوزه اینترنت سعی برجذب گردشگران بیشتری دارد با ایجاد این‌چنین رویدادهای در ترکیه توانسته‌اند صنعت توریسم و تمامی حوزه‌های وابسته به آن را بهبود ببخشند.

ارسال دیدگاه

لطفا یک نظر بنویسید.
لطفا نام خود را وارد کنید
لطفا آدرس ایمیل خود را وارد کنید.
لطفا یک ایمیل درست وارد کنید