۰۴

آذر
۱۳۹۶

جشنواره فیلم شهری و معماری بین‌المللی استانبول

ارسال شده توسط: نورگشت/ 945 ۰
کشور ترکیه به دلیل موقعیت جغرافیای بسیار عالی که به دروازه ورود آسیا و اروپا هم معروف است توانسته است با برنامه‌ریزی منظم و حرفه‌ای تعداد گردشگران تور استانبول خود را به‌شدت افزایش دهد. کشور ترکیه با قدمت چند هزارساله دارای جاذبه‌های گردشگری بسیاری می‌باشد و به ‌طور معمول تعداد قابل قبولی از گردشگران را به خود جذب کرده است اما باز برای جذب گردشگران بیشتر تلاش می‌کند به همین منظور مسئولین شهر استانبول تصمیم گرفتند که یک سری جشنواره یا همان فستیوال سالانه برگزار کنند تا بتوانند افراد و سلیقه‌های مختلف را پوشش و جذب تور استانبول نمایند.

ازجمله این جشنواره‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • جشنواره فیلم شهری و معماری بین‌المللی استانبول ‏
  • جشنواره بین‌المللی فیلم استانبول
  • فستیوال جاز استانبول
  • فستیوال هیدیرلس
  • جشنواره خرید استانبول
  • و ده‌ها جشنواره دیگر

جشنواره فیلم شهری و معماری بین‌المللی استانبول گذشته از جذب توریست برای تور استانبول، مزایای دیگری هم برای شهر استانبول دارد.

از زمان تأسیس آن در سال ۱۹۵۴ وزارت شهرسازی و معماری استانبول، مطالعاتی جامع در مورد توسعه فرهنگ معماری و حفظ میراث تاریخی و بهبود کیفیت زندگی را انجام داده است. به‌منظور عملی کردن این مطالعات از سال ۲۰۰۷ سازمانی با عنوان ” جشنواره فیلم شهری و معماری بین‌المللی استانبول ” راه‌اندازی نمودند. و هدف این سازمان اطمینان از مشارکت همه معماران در بخش‌های موردعلاقه خود است.

این جشنواره در محدوده “معماری و جشنواره شهری” برنامه‌ریزی‌شده است، که توسط وزارت معماری کشور ترکیه و همچنین شهر استانبول به مناسبت “روز جهانی معماری” برگزار می‌شود. جشنواره فیلم شهری و معماری بین‌المللی استانبول در اولین دوشنبه ماه اکتبر می‌باشد.

در این جشنواره مسابقاتی هم برگزار می‌شود و به برندگان جوایز نفیسی اهدا می‌گردد و یکی دیگر از اهداف این رویداد بزرگ این است که این جشنواره باهدف حمایت از فیلم‌های توسعه‌یافته درزمینه “معماری و شهرسازی” و تشویق به ساخت فیلم‌های جدید و اطمینان از اینکه فیلم‌های موفق با مخاطبان مواجه شوند.

محدوده این جشنواره فیلم‌هایی است که در نوع فیلم مستند و انیمیشن ساخته‌شده‌اند. فیلم‌هایی که در این جشنواره از ترکیه و خارج از کشور شرکت کرده‌اند و موفق به کاندید شده‌اند، به مخاطبان نشان داده می‌شود و در میان این فیلم‌ها رقابت شدیدی وجود دارد. علاوه بر این به‌منظور تشویق تبادل ایده‌ها در میان شرکت‌کنندگان، گفتگو و فعالیت‌های مختلف نیز سازمان‌دهی شده است.

ارسال دیدگاه

لطفا یک نظر بنویسید.
لطفا نام خود را وارد کنید
لطفا آدرس ایمیل خود را وارد کنید.
لطفا یک ایمیل درست وارد کنید