منطقه کرامه دبی Al Karama، منطقه‌ای عالی برای خرید کالای ارزان قیمت

در تور دبی و بازدید از این شهر زیبا و مدرن، از کارهایی که حتماً باید انجام دهید بازدید از محله‌های بسیار زیبا و متنوع شهر دبی است.
یکی از این محله‌ها که مکانی عالی برای خرید و همچنین دیدن بازارهای سنتی دبی است، منطقه کرامه دبی می‌باشد.
در منطقه کرامه دبی می‌توانید ساعاتی را به خرید و گردش در بازارهای سنتی و محلی دبی بگذرانید و همچنین خریدهایی با قیمت‌های بسیار مناسب را انجام دهید.
با ما در این مطلب همراه باشید تا درباره منطقه کرامه دبی بیشتر بدانید و با همه نکات برای خرید و دسترسی به این منطقه آشنا شوید.

منطقه کرامه دبی Al Karama، منطقه‌ای عالی برای خرید کالای ارزان قیمت

همه چیز درباره منطقه کرامه دبی

منطقه کرامه دبی یکی از محله‌های دبی است که در منطقه بر دبی قرار گرفته است و مکانی عالی برای خرید سوغاتی و همچنین لوازم متفرقه است که تماماً با قیمتی مناسب ارائه می‌شود.
بازارهای موجود در منطقه کرامه دبی اکثراً عرضه کننده کالاهایی نظیر پوشاک و لوازم متفرقه همچون کیف، کفش، لوازم الکتریکی،  لوازم منزل و قطعات خودرو هستندکه اکثر فروشندگان آن محلی می‌باشند.
لازم است بدانید اکثر فروشگاه‌های موجود در منطقه کرامه، کالاهای داخلی و یا کالاهای وارد شده از کشورهای شرقی مانند کالاهای چینی و مالزیایی را عرضه می‌کنند و در آن نمی‌توانید برندهای معروف جهانی را پیدا کنید.
البته که کالاهایی با برندهای معروف در این بازارها فروخته می‌شود اما آنها کالاهای اصلی نیستند و اکثراً کپی یا های کپی می‌باشند.
در کنار فروشگاه‌های ذکر شده در منطقه کرامه دوبی، این محله همچنین دارای یک بازار محلی بزرگ سنتی ماهی فروشی نیز می‌باشد.
در کنار آن می‌توانید در خیابان هجدهم در منطقه کرامه دبی آثار نقاشی بسیار زیبا را در دیوار خیابان ببینید که تماماً توسط هنرمندان مالزیایی کشیده شده‌اند.
در کنار این‌ها در جوار خیابان شمالی اصلی منطقه کرامه دبی، فروشگاه‌ها و همچنین رستوران‌های آسیایی و چینی قرار دارند که می‌توانید در آنها غذاهای چینی را مزه کنید.
منطقه کرامه همچنین دارای یک پارک نسبتاً کوچک است که دارای درختان نخل هستند و می‌توانید در آنجا در زمین بازی کریکت و بدمینتون به ورزش و بازی بپردازید.
در کنار این‌ها، محله کرامه دبی که یکی از قدیمی‌ترین محله‌های دبی می‌باشد، دارای خانه‌های مسکونی قدیمی است و تراکم جمعیتی زیادی را دارد.

موقعیت جغرافیایی محله کرامه دبی

منطقه کرامه دبی در مرکز شهر دبی و در محله بر دبی قرار دارد. این منطقه از سمت غربی همجوار محله المنخول و از سمت شرقی همجوار با محله عود مینا است.
کل منطقه الکرامه دبی شامل مساحتی به اندازه یک کیلومتر مربع می‌باشد.

امکانات رفاهی و مراکز خرید در منطقه کرامه دبی

منطقه کرامه دبی دارای بازارها و مکان‌های خرید متعددی است که معروف‌ترین آنها بازار الکرامه است.
این بازار از دسته بازارهای سنتی و قدیمی دبی است که در آن هر نوع کالا را از شیر مرغ تا جون آدمیزاد می‌توان با قیمت ارزان پیدا کرد.
این مرکز خرید که در آن کالاها به صورت عمده و به صورت جزء به فروش می‌رسند، حال و هوای قدیمی دبی را همچنان حفظ کردند، اما امروزه شاهد آن هستیم فروشگاه‌های جدید جایگزین تعدادی از فروشگاه‌های قدیمی و ارزان قیمت آن شده است، اما همچنان مکانی عالی برای گردش و خرید با قیمتی ارزان است. در مراکز خرید منطقه کرامه می‌توانید جواهرات نقره‌ای عمان را هم پیدا کنید.
این مرکز خرید از ساعت ۱۰ صبح تا ۹ شب باز است، اما به شما پیشنهاد می‌کنیم که در شب به آنجا بروید از آنجا که در شب گرمای هوا شما را اذیت نمی‌کند.

منطقه کرامه دبی Al Karama، منطقه‌ای عالی برای خرید کالای ارزان قیمت

از مراکز خرید دیگر موجود در منطقه کرامه دبی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • انصار گالری: انصار گالری یکی از مراکز خرید موجود در شمال منطقه کرامه دبی است که همچون مرکزهای خرید متعدد دوبی می‌توانید در آن برندهای مختلف را پیدا کنید.
  • مرکز خرید حمزه: مرکز خرید حمزه در جوار انصار گالری قرار دارند و مرکز خریدی همچون انصار گالری می‌باشد.  لازم است بدانید که این دو مرکز خرید ذکر شده دارای ساختمانی عجیب و زیبا هستند که می‌توانید از روی پنجره‌های آبی و روکار نقره‌ای آن را تشخیص بدهید.
  • مرکز خرید الشریفی: مرکز خرید شریفی مرکز خرید بسیار قدیمی منطقه کرامه است. اکثر فروشندگان این مرکز خرید محلی هستند و در آن می‌توان برندهای مشهور را مشاهده کرد.
  • فروشگاه دی تو دی: فروشگاه مشهور و ایرانی پسند دی تو دی در خیابان هجدهم منطقه کرامه دبی دارای شعبه می‌باشد و می‌توانید انواع کالا را با قیمت مناسب خریداری کنید.
  • بازار ماهی کرامه: بازار ماهی کرامه همان طور که گفته شد یکی از بزرگترین بازارهای ماهی در دبی است که در خیابان چهل و پنجم و بیست و سه منطقه کرامه قرار دارد.

جدا از مراکز خرید در منطقه الکرامه دبی، امکانات تفریحی دیگری نیز قرار دارد که در زیر به آنها اشاره خواهیم کرد:

  • پارک الکرامه: پارک کرامه دبی همانطور که گفته شد مکانی است که می‌توانید در آن به ورزش و تفریح بپردازید. این پارک در قدیم نخلستان بوده و اکنون دارای درختان نخل بسیاری می‌باشد.
  • مجتمع ماساژ flower massage center: در خیابان یازدهم منطقه کرامه در روبه‌روی مرکز خرید برجمان یک مرکز تخصصی ماساژ قرار دارد که city flower massage center نام دارد و در آن می‌توانید لحظاتی طلایی را همراه با ماساژهای سنتی انواع کشورها تجربه کرده و از آن لذت ببرید.
  • اجاره ماشین: در خیابان ششم منطقه الکرامه می‌توانید انواع ماشین‌ها را اجاره کرده و اگر دارای گواهینامه بین المللی هستید می‌توانید با اجاره ماشین و رانندگی در دبی از هزینه‌های حمل و نقل خود بکاهید.
  • پارک زعبیل: که بین اتوبان شیخ زاهد و منطقه کرامت قرار گرفته است، در سال ۲۰۰۵ با بودجه ۵۰ میلیون دلاری ساخته شد و مکانی عالی برای گذراندن ساعاتی به تفریح و بازی در یک پارک مدرن است.

از دیگر مکان‌های مهم منطقه کرامه دبی، مدرسه توحید می‌باشد که در شمال منطقه قرار گرفته است و مدرسه مختصر ایرانیان است و می‌توانید پرچم ایران را در سر در آن به وجود ببینید و علامت جمهوری اسلامی ایران روی در و دیوار این مدرسه نمایان شده است.
همچنین سرپرستی مدارس جمهوری اسلامی ایران در خارج از کشور هم در کنار این مدرسه است و شما برای ثبت نام و امور تحصیلی باید به این مکان مراجعه کنید.

در کل منطقه کرامه دبی یک منطقه‌ای نسبتاً ارزان قیمت می‌باشد و در آن مناطق مسکونی ارزان قیمت و همچنین بلوک‌های آپارتمانی کوتاه و آپارتمانهای از یک خوابه تا سه خوابه قرار دارد.
همچنین فروشگاه‌های مختلف و رستورانهای عربی، هندی، سریلانکایی، سنگاپوری و ایرانی در این منطقه یافت می‌شوند که عرضه کننده محصولات و غذاهای ارزان قیمت می‌باشند.

پس اگر به دنبال منطقه ارزان برای اجاره واحد مسکونی در دبی هستید، منطقه کرامه دبی بهترین مکان برای شما می‌باشد زیرا در کنار ارزان بودن، دسترسی خوبی به بقیه مناطق دبی و همچنین مرکز خرید بسیار معروف برجمان دارد.

منطقه کرامه دبی Al Karama، منطقه‌ای عالی برای خرید کالای ارزان قیمت

تاریخچه‌ای مختصر از منطقه کرامه

منطقه کرامه یکی از منطقه‌های است که از قدیم در دبی شامل خانه‌های مسکونی بوده است و در دهه ۱۹۸۰ به کمک اولین حاکم مدرن دبی یعنی شیخ رشید ابن سعید آل مکتوم، ساختمان‌هایی در این جا ساخته شد که این خانه‌های مسکونی به لطف این حاکم، به ۸۰۰۰ نفر از مردم عمان که از دهه ۱۹۶۰ بعد از تبعید بی خانمان شده بودند و آواره بودند، داده شد و همچنان این آپارتمانها و قسمتی از آنها در منطقه کرامه قرار دارند.
در ابتدا این مردم بازارهایی با کالاهای ارزان قیمت تشکیل دادند که همین ارزانی قیمت این منطقه در طول دهه‌های اخیر باعث شلوغ شدن و محبوبیت این منطقه شد و جمعیت آن روز به روز رو به فزونی گذاشت تا جایی که امروز پیدا کردن جای پارک در این منطقه از سخت‌ترین کارهای ممکن است.

همچنین منطقه کرامه در سال‌های بعدی مورد توجه مهاجران جنوب آسیا، هند، ایران و لبنان شد و امروزه جمعیت این منطقه تشکیل شده از مهاجران از همین کشورها است.

بازدید از منطقه کرامه دبی

بازدید از مراکز خرید منطقه کرامه دبی همواره توسط ما به توریست‌هایی که تور دبی را تهیه می‌کنند، پیشنهاد می‌شود.
از آنجایی که این منطقه قیمتی ارزان دارد می‌توان روزی را در آن به خرید کالاهای ارزان قیمت و همچنین صرف یک وعده غذای بسیار خوشمزه و به صرفه گذراند.
در بازدید از آنجا می‌توانید از رستوران پاکستانی karachi darbar رستوران سریلانکایی chet lanka و یا رستوران فیلیپینی tagpuan غذاهای خوشمزه این کشورها را امتحان کنید و همچنین از رستورانهای هندی موجود در منطقه کرامه غذای ارزان قیمت کمتر از ده درهم هندی به اسم thali را نوش جان کنید.
همچنین در کنار این‌ها تعداد زیادی رستوران‌های عربی غذاهای شاورما و فلافل را عرضه می‌کنند و می‌توانید از آنها هم بازدید کنید در بازدید از منطقه کرامه می‌توانید از پارکهای موجود در این منطقه هم دیدن کنید و در کنار آن بعد از بازدید از منطقه می‌توانید به مرکز خرید بسیار مشهور برجمان رفته و در آنجا از برندهای مشهور خرید کنید.

دسترسی به منطقه کرامه دبی

منطقه کرامه دبی همانطور که گفته شد یکی از شلوغ‌ترین و پر رفت و آمد ترین مناطق دبی است و دسترسی به آن آسان است.
ضمن اینکه این منطقه دارای ایستگاه‌های متعدد اتوبوس می‌باشد و در اطراف آن چندین ایستگاه مترو وجود دارد، می‌توانید با مترو به این مکان آمده و از سمت غرب در ایستگاه مترو برجمان و همچنین ایستگاه ADCB و در سمت شرق می‌توانید از ایستگاه مترو oud metha به منطقه الکرامه دسترسی پیدا کنید.

در آخر آرزو داریم که شما از بازدید از منطقه کرامه دبی لذت برده باشید و خاطرات و تجربیات طلایی خود را در زیر این مطلب با ما در میان بگذارید.