منطقه مردیف دبی یکی از محله های زیبا و دیدنی در تور دبی

دبی به چندین منطقه تقسیم شده است، که یکی از مناطق آن منطقه مردیف می‌باشد که یک منطقه تجاری – مسکونی تازه ساخت هست که با وسعت نه کیلومتر مربع ملیت‌های مختلفی را در خود جای داده است که در منطقه مردیف زندگی می‌کنند. یکی از جاذبه‌های گردشگری تور دبی مرکز خرید مردیف هست که در سال ۲۰۱۰ افتتاح شده است.

منطقه مردیف دبی یکی از محله های زیبا و دیدنی در تور دبی

مرکز خرید مردیف (Mirdif City Center)

جالب است بدانید دبی به بهشت خرید معروف است و جایگاه برندهای لوکس دنیا هست. تعداد مرکز خریدهای مدرن با وجود امکانات تفریحی برای تور دبی در سال‌های اخیر آنقدر زیاد شده که قابل شمارش نیستند. در گوشه گوشه از هر منطقهٔ دبی تعداد چشمگیری مرکز خرید وجود دارد که می‌توان گفت تمام شهر دبی برای خرید ساخته شده است، و با وجود تعداد گردشگران زیادی که با تور دبی سفر می‌کنند این مسئله چندان عجیب نخواهد بود. یکی از جاذبه‌های گردشگری تور دبی مرکز خرید مردیف که با بیش از ۴۳۰ فروشگاه و ۸۰ رستوران و غذاخوری هست که از محبوبیت منحصر به فردی بین تورهایی که به دبی سفر می‌کنند برخوردار است. این مرکز خرید محبوب دبی در سال ۲۰۱۰ با هزینه‌ای حدود سه هزار میلیارد درهم ساخته شد.

منطقه مردیف دبی یکی از محله های زیبا و دیدنی در تور دبی

مرکز خرید مردیف از مزیت‌های خوبی برخوردار است که شامل:

۱. وجود هفت هزار جای پارک برای مسافرانی که با ماشین شخصی سفر می‌کنند.۲. این مرکز خرید با مساحت ۱۹۶۰۰۰ متر مربع منطقه‌ای تفریحی با مساحت ۱۲۰۰۰ متر مربع دارد که دارای امکاناتی از جمله: بولینگ، چتربازی در داخل سالن، صخره نوردی و آموزش اسکی وهمچنین وجود سینما و وکس (VOX) در طبقهٔ اول خود هست. نکتهٔ جالبی وجود دارد که این اولین مرکز خرید با وجود چنین امکاناتی می‌باشد.

یکی از دلایل بازدید تور دبی نورگشت از این مرکز خرید این هست که اولین مرکز خریدی می‌باشد که به خاطر حفاظت از محیط زیست و معماری بی نظیر آن که با محیط زیست هست جایزه Gold LEED را دریافت کرده است. برای رفتن به مرکز خرید مردیف باید در ایستگاه مترو الراشدیه پیاده شوید. اگر در این ایستگاه از مترو برای دیدن مردیف پیاده شدید پیشنهاد می‌کنیم در مقصد بعدی خود به مرکز خرید معروف دبی فستیوال سیتی بروید که در همین ایستگاه و در چند قدمی مردیف هست.

مرکز خرید دبی فستیوال سیتی (Dubai Festival City Mall)

در سال‌های اخیر در دبی پروژه‌های بزرگی با معماری‌های مدرن ساخته شده است که یکی از بزرگترین پروژه‌های چند منظوره در دبی مرکز خرید فستیوال سیتی می‌باشد. آغاز ساخت این پروژه در سال ۲۰۰۳ با هزینه‌ای حدود ۳۰۰۰۰۰۰۰۰۰ دلار بود. در این مرکز تفریحی-تجاری امکانات بسیاری برای گردشگران فراهم شده است از جمله: سالن بولینگ، سینما، بیش از ۴۰۰ فروشگاه و ۷۵ رستوران و زمین گلف. مرکز خرید دبی فستیوال سیتی و مرکز خرید مردیف در خیابان شیخ زاید هستند، به‌جز این دو مرکز خردید، مرکز خرید تایمز اسکور در این خیابان هست که می‌تواند یکی دیگر مقصدهای دیدنی تور دبی نورگشت برای شما در این خیابان باشد.

مرکز خرید تایمز اسکور (times square center)

در این مرکز خرید بیش‌تر لوازم الکترونیکی و لوازم جانبی ماشین و ابزارآلات به فروش می‌رسد البته در این مرکز خرید برخی از برندهای لباس و وسایل ورزشی نیز وجود دارد. پس قطعاً خیابان شیخ زاید و منطقه مردیف با وجود سه مرکز خرید عالی برای گردش و گذراندن تفریحاتی خاطره انگیز یکی از انتخاب‌های گردشگران و تورها در سفر به دبی خواهد بود.

منطقه مردیف دبی یکی از محله های زیبا و دیدنی در تور دبی