دیدار آسمان خراش های بی نظیر در منطقه دبی مارینا Dubai Marina

یکی از مناطق جذاب برای تور دبی منطقه دبی مارینا با وسعت چهار هزار کیلومتر هست. نام دیگر این منطقه به زبان مردم محلی آنجا مرسی دبی هست. در دبی پروژه‌های دست ساز بزرگی مانند دریاچه و جزایر مصنوعی ساخت شده است، دبی مارینا دارای یک کانال مصنوعی می‌باشد که آب را با عمق سه کیلومتر به خشکی رسانده که باعث آبادانی های بسیاری شده است. وجود کانال مصنوعی دبی مارینا باعث پیدایش برج‌های لوکس شده است. این پروژهٔ بزرگ دبی هنوز به پایان نرسیده است و پس از اتمام آن ظرفیت ۱۲۰۰۰۰ نفری خواهد داشت. مدلسازی این پروژه از منطقهٔ فالس کریک (False Creek) در ونکوور کانادا ایده برداری شده است.

دیدار آسمان خراش های بی نظیر در منطقه دبی مارینا Dubai Marina

برج پرنسس Princess Tower

دبی شهر آسمان خراش‌ها شهری مدرن که مرتفع‌ترین برج‌ها را در خود جای داده است. قطعاً سفر با تور دبی را به این شهر و بازدید از دبی مارینا را نباید از دست بدهید. بعد از برج خلیفه دومین برج جهان در دبی قرار دارد. برج پرنسس که با نام رسمی تامیر پرنسس مشهور است دارای ارتفاع ۴۱۴ متر و ۱۰۱ طبقه هست. از جمله معماران مؤثر در ساخت این برج سید مجید هاشمی یکی از معماران برجسته هست. سال شروع عملیاتی این پروژه سال ۲۰۰۶ بود و در سال ۲۰۱۲ اتمام رسید.۶ طبقه از این برج در زیر زمین و ۱۰۱ طبقهٔ این برج روی زمین قرار دارد. از امکانات این برج می‌توان به وجود ۱۰۰۰ پارکینگ، وجود فروشگاه و غیره می‌باشد و این برج بر خلاف سایر برج‌های دیگر دبی مسکونی می‌باشد. نمای زیبا وجذاب این برج یکی از دلایل انتخاب تور دبی نورگشت برای بازید آن می‌باشد. قطعاً اگر با تور دبی سفر کردید دیدن دومین آسمان خراش جهان را در دبی مارینا از دست ندهید.

دیدار آسمان خراش های بی نظیر در منطقه دبی مارینا Dubai Marina

برج مسکونی الیت Elite Residence Tower

مقصد بعدی تور دبی نورگشت در دبی مارینا چهارمین برج بلند با ارتفاع ۳۸۰ متر که از برج‌های دیدنی تور دبی محسوب می‌شود. ساخت این برج ۶ سال به طول انجامید (۲۰۰۶-۲۰۱۲) این برج مسکونی امکانات بی نظیری مانند سالن زیبایی، اسپا (آبگرم)، استخر شنا، باشگاه‌های سلامتی، سالن بدنسازی و پارکینگ در هر طبقهٔ خود دارد. این آسمان خراش با ۹۱ طبقه که ۷۶ تا از آن برای سکونت و ۱۱ تا از آن به تسهیلات اختصاص داده شده است. ادنان سافارینی سرپرست معماری این برج بود. یکی از حسن‌های این منطقه دیدنی نزدیکی آن به فرودگاه هست. این مکان دیدنی به دلیل مسافت کم با فرودگاه می‌تواند اولین مقصد دیدنی برای تور دبی باشد.

دیدار آسمان خراش های بی نظیر در منطقه دبی مارینا Dubai Marina