دهکده جهانی دبی Global Village Dubai -گلوبال ویلیج – مکانی باور نکردنی از ملت‌های مختلف در تور دبی

در تور دبی و بازدید از شهر زیبا و مدرن دبی می‌توانید از مکان‌های دیدنی فراوانی بازدید کنید و همچنین از مراکز خرید بسیار مدرن خرید کنید، اما طبیعتاً در زمان محدود تور دبی نمی‌توانید تمام جاهای دیدنی دبی رفته و از آنها بازدید کنید.
یک سری از مکان‌های دیدنی دبی هستند که در تور دبی حتماً باید از آنها دیدن کنید و اگر این کار را نکنید بعد از سفر پشیمان خواهید شد و افسوس می‌خورید!
یکی از مکان‌هایی دیدنی دبی که در سفر دبی باید از آن دیدن کنید و اگر از آن دیدن نکنید تا سفر بعدی خود افسوس آن را با خود به دوش خواهید کشید، دهکده جهانی دبی است.
دهکده جهانی دبی می‌توان گفت جذاب‌ترین و یکی از بزرگترین مراکز دیدنی موجود دوبی است. دهکده جهانی دبی مکانی برای تفریح و بازی و همچنین بازدید و آشنایی با فرهنگ‌ها و دیگر ویژگی‌های انواع کشورها در یک مکان است.

با ما در این مطلب همراه باشید تا همه چیز را درباره دهکده جهانی دبی و همچنین تفریحات موجود درآن و نحوه دسترسی به آن بدانید.

دهکده جهانی دبی Global Village Dubai -گلوبال ویلیج - مکانی باور نکردنی از ملت‌های مختلف در تور دبی

درباره دهکده جهانی دبی

دهکده جهانی دبی یک پارک فضای باز است که مکانی برای گذراندن ساعاتی بسیار خوش و تکرار نشدنی در کنار آشنایی با فرهنگ‌های مختلف جهانی می‌باشد.
این دهکده یک پارک فضای باز است که ۱۵۷ روز از سال  باز است و می‌توان از آن دیدن کرد. در ماه‌های فصل بهار و تابستان، از آنجا که هوای شهر دبی بسیار گرم و طاقت‌ فرسا می‌باشد، این پارک روباز فعالیت ندارد، اما در فصل‌های خنک‌تر سال این دهکده جهانی باز است و همگی می‌توانند از آن دیدن کنند.
حالا می‌خواهیم بیشتر راجع به دهکده جهانی برای شما بگوییم، دهکده جهانی که در سال ۱۹۹۷ برای اولین بار تأسیس شد، مقصود آن آشنایی مردم و توریست‌ها با فرهنگ‌های مختلف مردم جهان بوده است و اکنون هم این مقصود را دنبال می‌کند به طوری که امروزه نمایندگانی از ۳۲ کشور جهان در این دهکده حضور دارند و بخش‌های بزرگ، به هر یک از این ۳۲ کشور جهان اختصاص داده شده تا معماری، آثار باستانی، فرهنگ، غذا، سوغات و همچنین جشنواره‌های مختلف کشور خود را در بخش‌های خود عرضه کنند و جهانیان را با آنها آشنا کنند.
دهکده جهانی دبی هم اکنون در زمینی به وسعت ۱ میلیون و ۶۰۰ هزار متر مربع قرار دارد و هر ساله میزبان ۶ میلیون توریست و بازدید کننده است.
از آنجا که این مکان دارای دکورهای بسیار فانتزی و مختص به مکان‌های مختلف جهان می‌باشد، مکانی عالی برای عکس گرفتن و گردشگری توریست‌های تور دبی می‌باشد که هر ساله میزبان میلیون‌ها نفر توریست از سراسر جهان است.
هر یک از غرفه‌های مربوط به هر کدام از کشورها به سبک معماری و مکان‌های مهم تاریخی آن کشور ساخته شده‌اند.
علاوه بر اینها در دهکده جهانی دبی طیف وسیعی از تفریحات سرگرمی‌ها و جشن‌های مختلفی را می‌توان دید، که هم برای کودکان و هم برای بزرگسالان بسیار مناسب است و می‌تواند چندین ساعت را بدون اینکه متوجه شوید به تفریح و گردش بپردازید.
تمام این امکانات تفریحی و سرگرمی یکی دیگر از دلایلی است که توریست‌های جهانی به دهکده جهانی دبی آمده و آن را دوست دارند.
دهکده جهانی دبی مکانی است که در آن تفریحات زیادی انتظار شما را می‌کشد تفریحاتی مانند دیدن مکان‌های عالی، بازی‌های محلی، نمایش‌های آتش بازی ، رقص‌های سنتی، برنامه‌های زنده، غذاهای خوشمزه و صنایع دستی اصلی کشورها و همچنین سواری‌های بسیار هیجان انگیز در قایق و وسایل نقلیه

دهکده جهانی دبی Global Village Dubai -گلوبال ویلیج - مکانی باور نکردنی از ملت‌های مختلف در تور دبی

تاریخچه دهکده جهانی گلوبال ویلیج

دهکده جهانی دبی Global Village Dubai در سال ۱۹۹۷ تأسیس شد.
اولین مکان برگزاری آن روبه روی شهرداری دبی بود، بعد از مدت کمی به محله عود متا در جوار محله کرامه دبی منتقل شد، طولی نکشید که به دلیل گسترش این جشنواره، آن را در فستیوال سیتی دبی برپا کردند و آن زمان دهکده جهانی دبی بیشتر حالت جشنواره داشت.
تا اینکه از سال ۲۰۰۵ میلادی به طور کامل و دائمی به خارج از شهر دوبی منتقل شود تا بناهای دائمی برای آن ساخته شود و از حالت نمایشگاه به حالت یک شهربازی بزرگ در آید.
این دهکده هم اکنون در خروجی جاده ۳۷ امارات متحده قرار دارد.

برنامه زمانی دهکده جهانی دبی گلوبال ویلیج

دهکده جهانی دبی از آنجا که یک فضای روباز است و مردم در فضاهای روباز به گردش و تفریح می‌پردازند در ماههای گرم سال که گرمای دوبی، به خصوص بخشی که دهکده جهانی در آن قرار دارد، بسیار طاقت فرسا و غیرقابل تحمل است، برگزار نمی‌شود و تنها در ماه‌هایی از سال که هوای آنجا بهتر است می‌توان به دهکده جهانی دبی رفت.
دهکده جهانی دبی هر ساله از اول نوامبر که مصادف با آبان ماه می‌باشد، باز گشایی می‌شود و در هفتم آوریل در ماه فروردین بسته می‌شود و فعالیت دهکده جهانی دبی تنها ۵ ماه در سال خواهد بود.
اما همچنان مکان این دهکده ثابت است و تغییراتی در آن به وجود نمی‌آید مگر آنکه آن گسترش پیدا کند.

دهکده جهانی دبی Global Village Dubai -گلوبال ویلیج - مکانی باور نکردنی از ملت‌های مختلف در تور دبی

بخش‌های مختلف و امکانات دهکده جهانی دبی گلوبال ویلیج

همانطور که در بالا ذکر کردیم ۳۲ کشور جهان در دهکده جهانی دبی به نمایش گذاشته می‌شوند و همچنین غرفه‌ها و قسمتهای را به نمایندگی از هر کشور را می‌توانید در جای جای این دهکده جهانی دبی پیدا کرده و به آنها مراجعه کنید.

در زیر به چندی از کشورهایی که در دهکده جهانی دبی حضور دارند اشاره می‌کنیم و توضیحاتی درباره آن می‌دهیم و در ادامه امکانات رفاهی و همچنین تفریحی موجود در دهکده دبی را برای شما بازگو می‌کنیم تا بتوانید ساعاتی عالی را در این مکان دیدنی دبی در تور دبی بگذرانید.

قسمت مخصوص ایران

در ابتدا می‌خواهم از قسمت ویژه ایران کشور عزیزمان شروع کنیم. این بخش که مختص کشور ایران است، یکی از بزرگ‌ترین غرفه‌های موجود در دهکده جهانی دبی و همچنین یکی از زیباترین آنها است که در ورودی آن نقش‌ها و بناهای از تخت جمشید با رنگ طلایی بسیار عالی دیده می‌شود و همچنین در سر درب این قسمت، علامت شاهنشاهی هخامنشیان و ساسانیان را می‌توان دید.
در داخل غرفه ایران می‌توان در جای جای آن معماری‌های سنتی ایرانی، کاشی کاری‌ها و همچنین آجرهای سفید و کرم را که از معماری سال‌های اخیر و همچنین معماری باستانی ایران الهام گرفته شده است، به خوبی مشاهده کنید  اما شکل ظاهری کلی آن بیشتر به مکان‌های مربوط به دوران باستان شبیه است.
در غرفه ایران مغازه‌های متعددی وجود دارد که غذاهای اصیل ایرانی را به معرض نمایش و فروش گذاشته‌اند و در کنار آن‌ها غرفه‌هایی صنایع دستی ایرانی را به فروش می‌رساند.
در قسمت‌های دیگر آجیل و پسته و زعفران که از مهمترین صادرات ایران هستند، به فروش می‌رسد و در قسمتی دیگر در غرفه‌های متعدد می‌توانید فالوده بستنی سنتی و خوراکی‌های ایرانی مثل لبو و باقالی را مزه کنید و از آن لذت ببرید.
در فروشگاه‌های این غرفه یکی از کالاهایی که زیاد به چشم می‌خورد، فرش مرغوب ایرانی است که می‌توان گفت بیشتر از هر کالای دیگری مورد توجه جهانیان و توریست‌های غیر ایرانی، در آن مکان می‌باشد.
جالب است بدانید که پشمک حاج عبدالله، یکی از معروفترین و خوشمزه‌ترین پشمک‌های ایران را تولید می‌کنند نیز در این غرفه شعبه دارند و امکان دارد تابلوی الکتریکی آن چشم شما را خیره و مانند ما شما را نیز متعجب کند!
غیر ممکن است که ایرانی باشید و در دهکده جهانی دبی به غرفه ایران نروید و از دیدن آن احساس غرور و افتخار نکنید.

حقیقتاً بعد از مراجعه به غرفه ایران در دهکده جهانی دبی  متعجب خواهید شد که این غرفه تفاوت بسیار زیادی با باقی غرفه‌ها دارد و دکور داخل آن زیبایی و جلوه منحصر به فردی نسبت به تمام غرفه‌های دیگر دارا می‌باشد و از مکان‌های مهم دیگری که به صورت مینیاتوری در این غرفه ساخته شده است، ساختمانی شبیه به شمس العماره در کاخ گلستان است.

دهکده جهانی دبی Global Village Dubai -گلوبال ویلیج - مکانی باور نکردنی از ملت‌های مختلف در تور دبی

قسمت مربوط به امارات متحده عربی

غرفه امارات در دهکده جهانی دبی را می‌توان از فاصله تشخیص داد زیرا ساختمان‌های آن دقیقاً به صورت معماری باستانی عربی ساخته شده است که ویژگی اصلی آنها بیرون زدن چوب‌های تیر از دیوارهای آن است که در اطراف آن بناهای ستون مانند و برجک‌هایی به صورت دایره قرار دارند که از خشت‌های خام ساخته شده‌اند.
حتی اگر از جلوی درب قسمت امارات گذر کنید بوی عود و عطریات عربی راه حس خواهید کرد! در این غرفه می‌توانید از عطرها و روغن‌های بسیار با کیفیت عربی که سوغات اصلی امارات متحده است دیدن کنید و از آنها خرید کنید.
همچنین در آن می‌توانید تابلو نقاشی‌های کوچک و ظروف عربی که مانند چراغ‌های نفتی هستند و همچنین قلیان‌های عربی را خریداری کنید.

قسمت مخصوص قطر

قسمت مخصوص قطر در دهکده جهانی دبی  هم از فاصله می‌توان تشخیص داد و دلیل آن معماری خاص عربی و سنتی آن است که همچون امارات متحده دارای ساختمانهای با برجک‌های گرد و دارای هواگیر و نورگیر می‌باشد که لبه‌های منحصر به فرد دارند و در آن سوی ورودی قسمت قطر، به صورت معماری اسلامی و منحصر به فرد شهر قطر ساخته شده است.
در این غرفه می‌توانید علاوه بر آشنایی با تاریخ و فرهنگ مردم قطر، سوغاتی‌های آنها را که نظیر آثار هنری تابلو و همچنین خطاطی‌ها و عکس‌ها می‌باشد، خرید کنید.
قسمت قطر علاوه بر معماری سنتی، دکوری با معماری نوین دارد. غرفه قطر در کنار غرفه بحرین در دهکده جهانی دبی  قرار گرفته است.

قسمت مخصوص بحرین

غرفه بحرین در میان کشورهای خاورمیانه در دهکده جهانی دبی قرار دارد و در آن می‌توان تمام محصولات سوغاتی و همچنین فرهنگی کشورهای عربی را دید و از آن‌ها خرید کرد.
معماری ساختمان‌های ساخته شده و دکور داخلی بحرین هم مثل باقی کشورهای عربی دارای معماری عربی با ساختمانی با رنگ کرم و روشن می‌باشد که در کنار آنها بادگیرها و نورگیرهای نیز قرار دارد.
بیشتر از همه درب‌های موجود در ساختمان‌های بخش بحرین جذابیت زیادی دارند، البته این نکته را فراموش نکنید که در غرفه بحرین می‌توانید غذاهای عربی مانند شاورما و فلافل را نیز مزه کنید.

قسمت مخصوص کویت

غرفه کویت در دهکده جهانی دبی  نیز از آنجا که این کشور یک کشور بسیار ثروتمند است، بسیار بزرگ و زیبا ساخته شده است و شامل یک قسمت ساختمانی با دیواری نور کاری شده، قسمتی با طراحی نوین و قسمتی دارای یک کشتی بزرگ می‌باشد.
این قسمت دارای غرفه‌های مغازه و همچنین فروشگاه‌های غذا هستند. در قسمت ویژه کویت علاوه بر لذت بردن از معماری و ظاهر داخلی بسیار زیبای آن می‌توانید بر روی کشتی رفته و در آن لحظاتی را بگذرانید و لذت ببرید که این کار می‌تواند برای کودکان بسیار جذاب باشد پس بازدید از غرفه کویت را به هیچ عنوان فراموش نکنید.
علاوه بر دکور زیبا می‌توانید در آن از محصولات صنایع دستی و همچنین از عسل‌های ویژه و همچنین روغن‌ها و عصاره‌های کویتی که از دانه‌ها و مغزهای گیاهان به دست آمده است، خرید کنید.
و همچنین در قسمتی دیگر عطرهای غلیظ عربی و عودها به فروش می‌رسند که زیاد با مشام ایرانی‌ها خوش نمی‌آید.
جواهرات و زیورآلات کویتی و عربی هم در غرفه کویت دهکده جهانی دبی می‌توان یافت.

قسمت ویژه سوریه

قسمت مخصوص سوریه و غرفه سوریه در کنار غرفه فلسطین در دهکده جهانی دبی قرار دارد و دارای معماری زیبای عصر قدیم منطقه بین النهرین و دمشق می‌باشد و با نگاه اول می‌توان تفاوت آن را و همچنین رنگ‌های خاص آجرهای درب اصلی را تشخیص داد.
غرفه سوریه نسخه مینیاتوری از بازار قدیمی حمیدیه در شهر دمشق است در دهکده جهانی دبی بازسازی شده است و در آن می‌توانید آجیل‌های عربی، میوه‌های خشک، باقلوای سنتی سوریه، آثار هنری نقاشی و خوشنویسی، صنایع دستی، مبلمان ویژه و همچنین لباس‌های ساخته شده از نخ که بسیار راحت می‌باشند را خریداری کنید و در کنار آن از غذاهای خوشمزه محلی سوریه و منطقه مدیترانه خرید و یا فقط مزه کنید.

قسمت مخصوص لبنان

قسمت مخصوص لبنان در کنار باقی کشورهای عربی خاورمیانه در دهکده جهانی دبی قرار گرفته است، حقیقتاً معماری سنتی لبنان که ترکیبی از معماری غربی باستانی و معماری عربی می‌باشد را می‌توانید با نگاه اول در دکور لبنان ببینید.
در داخل فروشگاه‌های غرفه لبنان می‌توانید جواهرات و سوغاتی‌های دیگر نظیر صنایع دستی لبنان را خریداری کنید.
همچنین غرفه‌ای مخصوص پارچه فروشی در این قسمت قرار دارد که پارچه‌های اصیل لبنانی را در آن می‌توان یافت.
پیشنهاد ما به شما در قسمت لبنان، بازدید غرفه‌های عرضه کننده غذاهای عربی و لبنانی است که می‌توانید در آن‌ها غذاهای خوشمزه‌ی فلافل اصیل لبنانی و حوموس را تهیه و نوش جان کنید.
همچنین غرفه‌هایی برای فروش روسری نیز در این قسمت قرار دارد.

قسمت مخصوص یمن

قسمت مخصوص یمن در دهکده جهانی دبی هم مانند باقی کشورهای عربی خاورمیانه دارای معماری و دکور به سیار خاص و زیبای عربی می‌باشد.
می‌توان تفاوت زیادی در معماری یمن و کشورهای دیگر عربی به خاطر رنگ دیوارهای آن متوجه شد!
به صورت کلی ظاهر قسمت یمن برگرفته از بازارهای سنتی شهرهای یمن ساخته شده است و در داخل آن می‌توان کالاهای بسیار زیادی را پیدا و خریداری کرد.
از این کالاها می‌توان به زیورآلات نقره‌ای بسیار با کیفیت و زیبای یمنی، لباس‌های سنتی عربی مانند دشداشه و همچنین ادویه جات عربی بسیار مرغوب اشاره کرد.
یک نکته جالب درباره قسمت یمن در دهکده جهانی دبی وجود دارد این است که کارکنان داخل آن لباس‌های سنتی عربی همراه با خنجر نقره‌ای تن کرده‌اند.
در بازدید از غرفه‌ی یمن خرید محصولات نقره‌ای را فراموش نکنید چون نقره یمن دارای کیفیت بسیار بالا می‌باشد.

قسمت مخصوص عربستان سعودی

قسمت مخصوص عربستان سعودی مثل کشورهای عربی دارای معماری سنتی عربی و اسلامی است که از دور ظاهر آن گویای این است.
از ویژگی‌های معماری عربستان سعودی پنجره‌ها خاص و هوا گیرهای ساختمان می‌باشد.
در داخل قسمت عربستان سعودی در دهکده جهانی دبی نخل‌هایی دیده می‌شود و در کنار آن‌ها فروشگاه‌های لوازم مرغوب و سوغاتی‌های کشور عربستان سعودی را ارائه می‌کنند که در آن‌ها می‌توانید از تنباکو،  عسل و خرمای درجه یک سعودی خریداری کنید.
همچنین محصولات مذهبی همچون مهر، تسبیح، جانماز و دیگر کالاها دیده می‌شود.
البته کباب شاورما را نیز می‌توانید در این غرفه مزه کنید.

قسمت مخصوص فلسطین

قسمت مخصوص فلسطین در دهکده جهانی دبی  دارای معماری بسیار خاصی است که در نگاه اول ترکیب آن از معماری عربی و معماری غربی به خوبی درک می‌شود و در آن فرهنگ غنی کشور فلسطین به نمایش گذاشته شده است.
در فروشگا های بخش فلسطین می‌توانید تجربه بسیار ناب و فراموش نشدنی را تجربه کنید.
در این غرفه‌ها چای‌های سنتی خاورمیانه و مدیترانه‌ای، روغن زیتون بسیار مرغوب، لباس‌های سنتی عربی و انواع و اقسام صنایع دستی ساخته شده توسط مردم فلسطین به بازدیدکنندگان عرضه می‌شود. همچنین می‌توانید در قسمتی غذاهای فلسطینی را مزه کنید.

غرفه‌های مخصوص امارات متحده عربی

غرفه‌های امارات متحده که بیانگر فرهنگ و معماری سنتی کشور امارات متحده عربی است، توسط وزارت‌ها و خانواده‌های عربی امارات در دهکده جهانی دبی  ساخته شده که در زیر آنها را برای شما ذکر می‌کنیم:

بنیاد خلیفه بن زاید آل نهیان

بنیاد خلیفه بن زاید آل نهیان در دهکده جهانی دبی توسط بنیادهای حمایتی امارات ساخته شده است و اداره آن نیز به گردن همین بنیاد می‌باشد و به مردم امارات این امکان را می‌دهند که کسب و کار خود را گسترش بدهند و در دهکده جهانی دبی  در اختیار جهانیان بگذارند.
در این غرفه که یک نوع کمک و حمایت از تولیدات داخلی امارات می‌باشد، در آن لباس‌های سنتی عربی، عطرهای عربی، لوازم جانبی و لوازم خانگی که در امارات ساخته شده یا توسط بازرگانان اماراتی وارد شده است، به فروش گذاشته شده‌اند و همچنین مراجعه‌ کنندگانی که درخواست حمایت از این بنیاد را دارند در این بنیاد در صورت صلاحیت به آنها حمایت‌هایی تعلق می‌گیرد.

غرفه فرصتی

غرفه فرصتی در دهکده جهانی دبی توسط وزارت امور اجتماعی امارات ساخته شده است که مکانی بیشتر تجاری و بازرگانی است تا یک مکان فرهنگی! در آن محصولات صنایع دستی محلی امارات که توسط مردم روستایی ساخته شده است عرضه می‌شود و به فروش می‌رسند.
از این محصولات می‌توان به خوراکی‌های محلی مانند شیرینی‌های سنتی عربی و همچنین لباس‌های عربی مانند دشاشه و چفیه اشاره کرد.

قسمت مخصوص ترکیه

در غرفه ترکیه در دهکده جهانی دبی  می‌توان ساختمان‌ها و دکورهای با معماری خاص به ترکیه که برگرفته از زمان عثمانی‌ها و سلجوقی‌ها می‌باشد به خوبی دید و در داخل آن می‌توان کالاهای بسیار زیادی از صنایع دستی ترکیه نظیر شیشه کاری‌های بسیار زیبا، لباس‌های خانگی ترک، سرامیک‌های نقاشی شده با رنگ‌های جذاب و همچنین خوراکی‌های بسیار خوشمزه ترک مانند باقلوا و دلمه را پیدا کرد.
البته فروشگاه بسیار جالبی در این قسمت از دهکده جهانی دبی قرار دارد که یک بستنی فروش می‌باشد که گرفتن بستنی از بستنی فروش سختی‌های خاص خود را دارد و به شما پیشنهاد می‌کنیم آن را تجربه کنید!

دهکده جهانی دبی Global Village Dubai -گلوبال ویلیج - مکانی باور نکردنی از ملت‌های مختلف در تور دبی

قسمت مخصوص چینی‌ها

قسمت چینی‌ها یکی از بزرگ‌ترین و پر رفت و آمد ترین غرفه‌های موجود در دهکده جهانی دبی می‌باشد که در آن ساختمان‌های سنتی چین با رنگ قرمز را می‌توان دید.
جدا از جذابیت زیاد ظاهر این غرفه، درون آن محصولات بسیار زیاد و متنوعی به فروش می‌رسد. از این محصولات می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • عروسک‌های چینی
  • سوغاتی‌های چینی
  • صنایع دستی چینی
  • مجسمه‌های کاغذی و اوریگامی چینی
  • لوسترهای ویژه و سنتی چینی
  • ظروف و لیوان‌های بسیار خاص از جنس چینی
  • همچنین هزاران کالای دیگر

در کنار تمام اینها در این غرفه قسمتی برای پرورش مروارید وجود دارد که مرواریدهای آن را به صورت سفارشی برای مشتریان بر روی لباس‌ها و یا کیف آنها کار می‌کنند و می‌دوزند.
غرفه چین از آنجا که کالای چینی خواهان فراوانی دارد و از طرفی معماری آنها بسیار جذاب می‌باشد، همواره شلوغ است.
اگر به فرهنگ مردم چین علاقه دارید و می‌خواهید کالاهای چینی بیشتری خریداری کنید، می‌توانید به مرکز خرید دراگون مارت در قسمت جنوبی دبی رفته و از این مرکز خرید نیز که متعلق به چینی‌ها است، دیدن کنید.

دهکده جهانی دبی Global Village Dubai -گلوبال ویلیج - مکانی باور نکردنی از ملت‌های مختلف در تور دبی

قسمت مخصوص فیلیپین

در قسمت مخصوص فیلیپین در دهکده جهانی دبی می‌توانید انواع صنایع دستی فیلیپین مانند لوسترهای ساخته شده از جنس مرجان و اشیای تزیینی ساخته شده از بامبو را خریداری کنید و از دیدن معماری سنتی فیلیپین که بسیار خاص و منحصر به فرد است، دیدن کنید و لذت ببرید.

قسمت مخصوص ژاپن

غرفه ژاپن دهکده جهانی دبی  در کنار غرفه فیلیپین قرار دارد که در آن می‌توانید مجسمه‌های مینیاتوری ژاپنی را خریداری کنید و همچنین با سبک بسیار جذاب معماری ژاپنی‌ها آشنا شوید.
همچنین می‌توانید لباس‌های سنتی ژاپنی و شمشیرهای کاتانا (که به طور حیرت آوری تیز هستند!) را در این غرفه ببینید و با آنها عکس بیندازید. همچنین این کالاها برای فروش هم می‌باشند اما از آنجا که جنس لباس هااز ابریشم و جنسه خالص و جنس شمشیرها از فولاد بسیار مرغوب می‌باشد قیمت سرسام‌ آوری دارند!!

قسمت مخصوص کره جنوبی

در این قسمت از دهکده جهانی دبی نیز می‌توانید با معماری سنتی کره‌ای‌ها آشنا شوید و خوراکی‌های خوشمزه همچون کیمچی را مزه کنید.
همچنین در مراسم رقص و اواز خوانی که همیشه در این غرفه برگزار می‌شود شرکت کرده و از آن لذت ببرید.

قسمت مخصوص اندونزی

قسمت مخصوص اندونزی در دهکده جهانی دبی  قسمتی است که با رنگهای مختلف تزیین شده است و در آن آبنبات های سنتی اندونزی و همچنین غذاهای سنتی آنها مانند شلغم‌های ویژه به صورت داغ و آماده و یا به صورت قوطی و کنسرو به فروش می‌رسند.

قسمت ویژه هند

نباید فراموش کنیم که در دهکده جهانی دبی، یکی از بزرگترین و مفصل‌ترین غرفه‌های این نمایشگاه که به صورت بسیار زیبا برگرفته از معماری تاج محل ساخته شده است، غرفه هند می‌باشد که در آن می‌توانید با فرهنگ و رسوم متعدد مردم هند آشنا شوید.
لازم است بدانید بیش از ۳۰۰ فروشنده در غرفه هندوستان مشغول به فروش محصولات خود می‌باشد که در این غرفه‌ها می‌توان محصولاتی نظیر کیف و کفش‌های چرمی دست ساز، جواهرات مخصوص هندی ساخته شده از سنگ، بافتنی‌های دست ساز، پارچه‌های ابریشمی و ادویه جات بسیار مرغوب هندی را پیدا و خریداری کنید. همچنین عودهای بسیار حرفه‌ای و کمیاب مستقیم از هند به این مکان آمده و به فروش می‌رسند.

قسمت مخصوص افغانستان

قسمت مخصوص افغانستان در دهکده جهانی دبی دارای معماری خاص افغانی است و در آن فروشگاه‌های صنایع دستی افغانستان و محصولات کشاورزی آن کشور را عرضه می‌کنند، محصولاتی که در آن جا می‌توانید خرید کنید نظیر بادام کوهی، پسته، گرد، توت سیاه و سفید، کشمش، انجیر و زردآلو می‌باشند.
همچنین می‌توانید محصولات چرمی مانند کیف و کفش سنتی افغانستان را در این مکان خریداری کنید.

قسمت مخصوص پاکستان

قسمت مخصوص پاکستان در دهکده جهانی دبی ضمن داشتن معماری بسیار جذاب و رنگ قرمز و نارنجی خاص آن بسیار زیبا می‌باشد و در آن محصولات چرمی و پارچه‌های ابریشمی و پنبه‌ای و همچنین صنایع دستی مختلف کشور پاکستان به فروش می‌رسند.

قسمت مخصوص مراکش

قسمت ویژه مراکش یکی از زیباترین قسمت‌های دهکده جهانی دبی می‌باشد که دارای پنجره‌های رنگی و معماری سنتی مراکشی است.
در آن می‌توان تمام صنایع دستی مراکش و همچنین عتیقه‌های این کشور را خریداری کرد، بیشتر محصولات به فروش رفته در این غرفه محصولات ظروف و صنایع دستی سنتی مراکش می‌باشد.

دهکده جهانی دبی Global Village Dubai -گلوبال ویلیج - مکانی باور نکردنی از ملت‌های مختلف در تور دبی

قسمت مخصوص الجزایر

غرفه الجزایر ضمن داشتن ظاهری خاص و زیبا یکی از زیباترین غرفه‌های دهکده جهانی دبی می‌باشد که دارای ظاهری بسیار زیبا و در آن انواع محصولات کشورهای الجزایر مانند لوسترهای سنتی به فروش می‌رسد.

قسمت مخصوص مالزی و سنگاپور

قسمت مخصوص مالزی و سنگاپور شاید در نگاه اول زیاد بزرگ به نظر نرسد، اما داخل آن فروشگاه‌های زیادی وجود دارد که محصولات مالزی و سنگاپور را به فروش می‌رسانند محصولاتی نظیر سوغاتی‌های زیبا با به خصوص محصولات غذایی آسیای شرقی را در آن می‌توان یافت. همچنین معماری سنتی مالزی و سنگاپور در دکور و ساختمان‌های این غرفه به خوبی مشاهده می‌شود.

غرفه مخصوص آمریکایی‌ها

در هنگام بازی در دهکده جهانی دبی یکی از غرفه‌های نظر شما را بسیار جلب خواهد کرد و در آن لحظات عالی را تجربه خواهید کرد غرفه مخصوص آمریکایی‌ها می‌باشد که در سر در ورودی آن می‌توان یک شخصیت وسترن را دید که در سر در پاهای خود را باز کرده.
همچنین در شکل ظاهری آن می‌توان مجسمه آزادی نیویورک و یک بوفالو، که نماد ایالت‌هایی از آمریکا می‌باشد، را دید.
البته طبق گفته بازدیدکنندگان معماری ساختمان اصلی بخش آمریکایی‌ها برگرفته از کلیسای در واشنگتون و همچنین مکزیکوسیتی می‌باشد.
در غرفه آمریکایی‌ها می‌توان محصولاتی که تنها در قاره آمریکا می‌توان یافت را به راحتی پیدا کرد و از آنها خریداری نمود که در اینجا می‌توانید کلاه‌ها و چکمه‌های وسترن و همچنین محصولات فرهنگی و هنری آمریکا را خریداری کنید.
در کنار آن می‌توانید صنایع دستی سنتی آمریکایی که شاید کمتر در جهان دیده شده باشند را خریداری کنید.

دهکده جهانی دبی Global Village Dubai -گلوبال ویلیج - مکانی باور نکردنی از ملت‌های مختلف در تور دبی

قسمت مخصوص مصر

یکی از زیباترین غرفه‌های قرار گرفته شده در دهکده جهانی دبی غرفه مخصوص کشور مصر می‌باشد که دارای ظاهری بسیار زیبا و برگرفته از معماری مصر باستان می‌باشد.
در آن می‌توان بیشتر غرفه‌هایی که عرضه کننده صنایع دستی و غذاهای مصری هستند، را یافت.
در غرفه مخصوص مصر اکثر کالاهای فروش رفته به صورت تزیینی و صنایع دستی با ظاهر و شکل مخصوص مصری‌ها و تزیینات باستانی می‌باشند.
کالاهای صنایع دستی، ظروف مسی، لباس‌های نخی و سنتی مصری -که به جلابیه مشهور می‌باشند-، لباس‌های محلی و همچنین لوسترهایی با طراحی مصری را می‌توان خریداری کرد. البته ما به شما پیشنهاد می‌کنیم که از مجسمه‌های کوچک و مینیاتوری فروش رفته در این قسمت بازدید و خرید کنید.

دهکده جهانی دبی Global Village Dubai -گلوبال ویلیج - مکانی باور نکردنی از ملت‌های مختلف در تور دبی

قسمت مخصوص روسیه

قسمت مخصوص روسیه که در نزدیکی درب اصلی از اولین غرفه‌های دهکده جهانی دبی قرار دارد، نیز یکی از بزرگترین غرفه‌های موجود در این پارک می‌باشد که در آن می‌توانید محصولات زیادی را خریداری کنید.
محصولاتی که می‌توان در اینجا خریداری کرد بیشتر شامل مجسمه‌های روسی که به صورت تو در تو می‌باشند و ملاقه‌ها و ظروف مخصوص روس می‌باشد.
همچنین مجسمه‌هایی از شخصیت‌های برتر روسیه و لباس‌های محلی نیز در اینجا به فروش می‌رسد و کلیه ساختمان‌های دکور غرفه مخصوص روسیه، به صورت ساختمان‌های باستانی تزار روسیه ساخته شده است.

دهکده جهانی دبی Global Village Dubai -گلوبال ویلیج - مکانی باور نکردنی از ملت‌های مختلف در تور دبی

قسمت مخصوص ایتالیا

قسمت مخصوص ایتالیا در دهکده جهانی دبی  به خاطر داشتن سبک و سیاق معماری ایتالیایی از فاصله زیاد پیدا و می‌توانید تشخیص دهید که این جا متعلق به ایتالیایی‌ها است.
در قسمت ایتالیا می‌توان صنایع دستی ایتالیا و ماسک‌های ساخته شده در شهر ونیز را خریداری کرد. البته این را به خاطر داشته باشید که با تست ماسک‌های ساخته شده در ونیز مجبور به خرید آنها خواهید بود! در جای دیگر می‌توانید لباس‌های ساخته شده در ایتالیا را خریداری کنید و در قسمتی دیگر پیتزا و پاستا های اصیل ایتالیایی را مزه کنید و لذت ببرید.

قسمت مخصوص اسپانیا

غرفه اسپانیا در دهکده جهانی دبی گلوبال ویلیج دارای یکی از ساختمان‌های دکور بسیار خاص و منحصر به فرد است که دارای رنگ قرمز می‌باشد.
در این بخش می‌توانید ترشی‌ها و زیتون‌های مخصوص اسپانیایی و همچنین کفش‌ها و لباس‌های رنگارنگ آن‌ها و گل سرهای بسیار زیبا را خریداری کنید.

قسمت مخصوص انگلستان

قسمت مخصوص انگلستان در سر در خود دارای یک پل متحرک که گویای پل‌های متحرک لندن می‌باشند، است و دارای معماری سنتی رویال بریتانیا می‌باشد.
در آن می‌توانید از صنایع دستی انگلستان مثل مجسمه‌های کوچک و همچنین مجسمه‌های اتوبوس‌های دوطبقه و باجه‌های تلفن قرمز رنگ که خاص کشور انگلستان هستند، خریداری کنید.
در غرفه مخصوص انگلستانلباس ها و کیف‌ها، لوازم آرایشی و همچنین ظروف بسیار ارزشمند و در کنار آن جواهرات و آثار هنری مثل تابلوها عرضه می‌شود.
همچنین می‌توانید در این جا طعم اصیل بهترین چای‌های انگلستان را مزه کنید.

دهکده جهانی دبی Global Village Dubai -گلوبال ویلیج - مکانی باور نکردنی از ملت‌های مختلف در تور دبی

قسمت مخصوص فرانسه

قسمت مخصوص فرانسه در سر در خود دکوری به شکل میدان ناپلئون دارند که از دور دوست گویای این است که برای فرانسه می‌باشد و می‌توانید غذاهای خوشمزه فرانسه و همچنین صنایع دستی زیبای این کشور را خریداری کنید.

دهکده جهانی دبی Global Village Dubai -گلوبال ویلیج - مکانی باور نکردنی از ملت‌های مختلف در تور دبی

قسمت مخصوص آلمان

در ساختمان غرفه‌ی مخصوص آلمان در دهکده جهانی دبی  می‌توان سبک و سیاق معماری آلمان قدیمی و رایش را به خوبی تشخیص داد و در آن می‌توان از نوشیدنی‌های آلمانی و همچنین لباس‌های سنتی آلمانی خریداری کرد.

قسمت مخصوص اروپای شرقی

این غرفه  مخصوص کشورهای رومانی و اوکراین و صربستان می‌باشد که در یک مکان قرار گرفته‌اند و معماری خاصی که مربوط به همین مناطق می‌باشد، دکور آن را تشکیل داده است. در این غرفه می‌توانید با فرهنگ مردم اروپای شرقی به خوبی آشنا شده و در دهکده جهانی دبی از محصولات سنتی آنها که کیف‌ها و سوغات‌های بسیار زیبای با طراحی خاص می‌باشند، خریداری کنید و همچنین از چای‌های سنتی آنها نیز بنوشید.

قسمت مخصوص آفریقا

غرفه آفریقا در دهکده جهانی دبی نماینده از ۱۵ کشور آفریقایی می‌باشد که در زیر برای شما ذکر می‌کنیم:

  • آفریقای جنوبی
  • نیجریه
  • ماداگاسکار
  • رواندا
  • نامبیا
  • سودان
  • زیمباوه
  • آنگولا
  • موریتانی
  • اتیوپی
  • غنا
  • سنگال
  • تانزانیا
  • کنیا
  • اوگاندا

در داخل غرفه آفریقا در دهکده جهانی دبی می‌توان معماری خاص به سبک آفریقایی که بیشتر از مصالح چوبی استفاده می‌کنند، به خوبی مشاهده کرد و رنگ‌های جذاب آن نظر شما را جلب خواهد کرد.
در کنار این معماری زیبا در داخل آن فروشگاه‌هایی وجود دارد که محصولات سنتی و همچنین صنایع دستی آفریقایی که اغلب مجسمه‌های چوبی کنده کاری شده هستند، به فروش می‌رسد.
در کنار آن‌ها می‌توانید انواع مجسمه چوبی از جنس چوب ماهون، چوب کریستال، چوب درخت آبنوس و همچنین سنگ صابون را پیدا کنید.

در بالا اکثر غرفه‌های بزرگ و مهم دهکده جهانی دبی  را برای شما ذکر شود و ویژگی‌های آنها توضیح داده شود.
در کنار این‌ها در دهکده جهانی می‌توانید امکانات و تفریحات بیشتری را تجربه کنید که در زیر برای شما به آنها اشاره می‌کنیم:

خوراکی‌های خوشمزه و غذاهایی که در دهکده جهانی دبی می‌توان نوش جان کرد

در دهکده جهانی دبی  هنگامی که در آن پیاده روی می‌کنید غرفه‌های بسیار و همچنین رستوران‌های متعددی را خواهید دید که عرضه کننده انواع مواد غذایی و همچنین غذاهای کشورهای مختلف می‌باشند و فرصت خوبی است که در دهکده جهانی دبی انواع غذاهای جهانی را مزه کنید. اما مواظب باشید که پرخوری نکنید!

تفریحات دهکده جهانی دبی

علاوه بر موارد ذکر شده در بالا، تفریحاتی وجود دارد که می‌توان در دهکده جهانی دبی آن‌ها را انجام داد و ساعاتی بسیار جذاب و سرشار از هیجان را تجربه نمود.
از کارهایی که می‌توانید انجام دهید این است که در همه غرفه‌ها می‌توانید عکس بگیرید و علاوه بر خرید از سوغاتی‌های سراسر جهان، عکس‌های یادگاری بسیار زیبایی بیاندازید.
در کنار آن‌ها، در دهکده جهانی دبی  یک شهر بازی جذاب با آتیش بازی فراوان و دستگاه‌های جذابی مانند سورتمه و چرخ و فلک بسیار بزرگ و دستگاه‌های متعدد دیگری قرار دارد که می‌توانید به آنجا رفته و در آنجا تفریحات زیادی را انجام دهید.
تفریحات دهکده جهانی دبی به اینجا ختم نمی‌شود و یکی از جذاب‌ترین کارهایی که در دهکده جهانی دبی  می‌توانید انجام دهید سوار شدن بر قایق‌های تفریحی و گذر از کانال مرکزی موجود در این پارک می‌باشد که می‌توانید لحظاتی را در این قایق‌ها به آرامش و استراحت بپردازید.

از دیگر امکانات تفریحی و دیدنی دهکده جهانی دبی می‌توان به ساختمان‌های مینیاتوری ساخته شده در سراسر آن اشاره کرد که انواع و اقسام ساختمان‌ها و مکان‌های مهم جهان، نظیر برج ایفل، ساختمان سیدنی، تاج محل، برج پیزا، برج خلیفه، ساختمان ساعت لندن، برج آزادی و بناهای زیاد دیگری در آنها دیده می‌شوند و مکانی عالی برای عکس انداختن می‌باشند.
جدا از اینها یک استیج بسیار بزرگ در قسمتی از دهکده جهانی دبی قرار دارد که در هر از چند گاهی در آن کنسرت‌ها و جشنواره‌های متعددی برگزار می‌شود که مورد توجه همه سنین می‌باشد.

جدا از تفریحات و امکاناتی که در سراسر دهکده جهانی دبی عرضه می‌شوند، افراد هنرمندی نیز هستند که چهره شما را با قلم می‌کشند و به شما می‌دهند و می‌توانید توسط آن‌ها با هزینه‌ای کم یک پروتره بسیار زیبا و ماندگار از خود داشته باشید.

دهکده جهانی دبی Global Village Dubai -گلوبال ویلیج - مکانی باور نکردنی از ملت‌های مختلف در تور دبی

بازدید از دهکده جهانی دبی

بازدید از دهکده جهانی دبی می‌تواند بسیار هیجان انگیز باشد و کمتر کسی را می‌توان پیدا کرد که برای بار اول به آنجا برود و از تعجب شاخ در نیاورد! حقیقتاً با دیدن بزرگی آن هیجان در رگ‌های شما به جریان خواهد افتاد!
درباره ساعت بازدید از دهکده جهانی دبی می‌توان گفت که شنبه تا چهارشنبه از ساعت سه و نیم تا دوازده شب و پنج شنبه و جمعه و سایر تعطیلات رسمی از ساعت سه و نیم بعد از ظهر تا یک بعد از نیمه شب می‌توان به دهکده جهانی دبی رفت و از آن دیدن کرد.
به شما پیشنهاد می‌کنیم که دقیقاً در ساعت دو و نیم بعد از ظهر از دبی راه بیفتید تا دقیقاً در ساعت سه و نیم به دهکده جهانی دبی برسید و زمان بیشتری را برای تفریح و گذراندن در آنجا داشته باشید.
قیمت بلیط ورودی گلوبال ویلیج یا دهکده جهانی دبی ۱۵ برای هر نفر است و این نکته را به یاد داشته باشید که می‌توانید علاوه بر خرید حضوری بلیط، آن را به صورت اینترنتی و آنلاین خریداری کنید.
بازدید از دهکده جهانی دبی از کارهای شما باید در تور دبی آن را انجام دهید.

دهکده جهانی دبی Global Village Dubai -گلوبال ویلیج - مکانی باور نکردنی از ملت‌های مختلف در تور دبی

دسترسی به دهکده جهانی دبی

همانطور که گفته شد دهکده جهانی دبی در خروجی ۳۷ اتوبان مرکزی امارات متحده قرار دارد و در فاصله‌ای حدود یک ساعت از شهر دبی و در قسمت جنوبی آن قرار گرفته است، برای رفتن و دسترسی به دهکده جهانی دبی می‌توانید از تاکسی استفاده کنید اما راه‌های ارزان‌تری نیز وجود دارد که شامل استفاده از اتوبوس‌های ویژه آن، که در سراسر شهر هستند و همچنین آمدن به ایستگاههای متروی union و al ghubaida و بعد از آن سوار شدن اتوبوس‌های ویژه دهکده، می‌باشد.
پیشنهاد ما به شما استفاده از مترو و بعد از آن اتوبوس‌های ویژه دهکده جهانی دبی می‌باشد.
شاید در نگاه اول دسترسی به دهکده جهانی دبی سخت به نظر برسد اما با مترو می‌توانید به راحتی به آن دسترسی داشته باشید.

دهکده جهانی دبی Global Village Dubai -گلوبال ویلیج - مکانی باور نکردنی از ملت‌های مختلف در تور دبی

آدرس دهکده جهانی دبی

Exit No.37, Sheikh Mohammed Bin Zayed Road – Dubai United Arab Emirates

شماره تلفن دهکده جهانی دبی

+۹۷۱ ۴ ۳۶۲ ۴۱۱۴

در آخر آرزومندیم بهترین لحظات تور دبی خود را در دهکده جهانی دبی تجربه کنید و از شما خواهش داریم تجربیات طلایی خود را در زیر این مطلب با ما در میان بگذارید.