مرکز خرید دراگون مارت دبی، یکی از بزرگترین مراکز خرید خاور میانه در شهر دبی

مرکز خرید دراگون مارت دبی، یکی از بزرگترین مراکز خرید خاور میانه در شهر دبی

اگر قصد سفر به امارات متحده عربی و شهر دبی را دارید و می‌خواهید تور دبی را تهیه کنید، قطعاً می دانید که شهر دبی دارای مکان‌های بسیار متعدد دیدنی و تفریحی و مراکز خرید بزرگ می‌باشد، که در هرکدام هزاران فروشگاه محصولات با کیفیت با قیمت مناسب را ارائه می‌کنند.
یکی از جاذبه‌های بسیار دیدنی و همچنین یکی از بزرگترین مراکز خرید موجود در شهر دبی که می‌توان در تور دبی از آن دیدن کرد، مرکز خرید دراگون مارت است که به نام‌های دراگون مال و همچنین سوق التنین (که به عربی به معنی بازار اژدها می‌باشد) نیز شناخته می‌شود.

مرکز خرید دراگون مارت متعلق به چینی‌ها می‌باشد و به خاطر همین بسیار بزرگ و دارای فروشگاه‌های بسیار متعددی می‌باشد و سراسر آن با دکورهایی به سبک چینی تزیین شده است.
لازم است بدانید مرکز خرید دراگون مال دارای ۲ فاز است که شامل دراگون مارت ۱ و دراگون مارت ۲ می‌باشد و این دو فاز در کنار همدیگر قرار دارد.

با ما در این مقاله همراه باشید تا درباره مرکز خرید دراگون مارت و همچنین امکانات و جاذبه‌های گردشگری آن و نحوه دسترسی به این مکان بیشتر آشنا شوید.

مرکز خرید دراگون مارت دبی، یکی از بزرگترین مراکز خرید خاور میانه در شهر دبی

درباره‌ی مرکز خرید دراگون مارت ۱

مرکز خرید دراگون مارت در بخش جنوبی شهر دبی و در جوار شهرک اینترنشنال سیتی قرار دارد.
این مرکز خرید بسیار بزرگ شامل ۴۰۰۰ فروشگاه می‌باشد که بزرگترین مرکز خرید چینی‌ها در خارج از خاک چین می‌باشد.
مرکز خرید دراگون مارت ۱ در زمینی به طول یک کیلومتر قرار دارند و یکی از بازارها و مرکز خریدهای عظیم شهر دبی و همچنین خاورمیانه به حساب می‌آید و در آن ارائه کنندگان محصولات چینی به صورت تک فروشی و هم به صورت عمده فروشی فعالیت می‌کنند و در آن می‌توانید محصولات تمام انواع اصناف را پیدا کرده و از آنها خرید کنید.

مرکز خرید دراگون مارت دبی، یکی از بزرگترین مراکز خرید خاور میانه در شهر دبی

درباره‌ی مرکز خرید دراگون مارت ۲

مرکز خرید دراگون مارت  به طول ۱.۲ کیلومتر می‌باشد و در زمینی به مساحت ۱۵۰ هزار متر مربع قرار گرفته است و به ۷ بخش تقسیم شده و دارای ۴۰۰۰ فروشگاه می‌باشد که محصولاتی از لوازم منزل و مبلمان گرفته تا لوازم الکتریکی و همچنین مصالح ساختمانی و مکانیکی و همچنین لباس و کیف و کفش در آن ارائه می‌شود.
در کنار دراگون مارت ۱، مرکز خرید دراگون مارت ۲ نیز در سال‌های اخیر تأسیس شده است که دارای امکانات متعدد و بیشتری از دراگون مال یک می‌باشد.
مرکز خرید دراگون مارت ۲ دارای امکانات بی نظیر خرید و همچنین امکانات تفریحی متعدد است.
در مرکز خرید دراگون مارت همچنین می‌توانید رستوران‌ها و کافی شاپ های بسیار متعددی را بیابید که در آنها انواع غذاهای بین المللی و همچنین چینی ارائه می‌شود و اگر به دنبال خوردن غذاهای چینی در تور دبی هستید، یکی از بهترین جاهای که می‌توانید به آن مراجعه کنید مرکز خرید دراگون مارت ۲ است.
در کنار مرکز خرید دراگون مارت که دارای هزاران فروشگاه است، همچنین یک هایپرمارکت عظیم به مساحت ۱۰۰ هزار متر مربع می‌باشد و در قسمت سینمای آن ۱۲ سالن درجه یک سینما قرار دارد که می‌توانید فیلم‌های روز هالیوود و همچنین فیلم‌های هندی و چینی را در آن تماشا کنید.
یکی از امکانات دیگر مرکز خرید دراگون مارت ۲ پارکینگ با ظرفیت ۴۵۰۰ ماشین و همچنین هتل در نزدیکی آن با ۲۵۱ اتاقی بسیار مدرن می‌باشد.

یکی از جاذبه‌های گردشگری مرکز خرید دراگون مارت به ویژه در مرکز خرید دراگون مارت ۲، سه بلوار بسیار زیبا موجود در مرکز این مرکز خرید است، که دارای آبنما و فواره‌های بسیار زیباست و در کنار آن‌ها کافی شاپ ها و رستوران‌های مجلل بسیاری قرار دارد که می‌توانید زمانی را برای ریلکس کردن و خوردن ناهار و شام در کنار خریدی جانانه، در این محیط بگذرانید.

مرکز خرید دراگون مارت دبی، یکی از بزرگترین مراکز خرید خاور میانه در شهر دبی

خرید در مرکز خرید دراگون مارت دبی

مرکز خرید دراگون مارت دبی از آنجا که توسط چینی‌ها اداره می‌شود و محصولات بازرگانان چینی در آن فروخته می‌شود و مکانی برای پیدا کردن محصولاتی بسیار با کیفیت با قیمتی باورنکردنی است.
به شما پیشنهاد می‌کنیم حتماً در تور دبی برای خرید به این مرکز خرید مراجعه کنید زیرا در آن محصولات مختلفی می‌توانید پیدا کنید.
از این محصولاتی که در این مرکز خرید عظیم عرضه می‌شوند، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • لوازم منزل
  • مصالح ساختمانی شامل کاشی‌ها، درب، و دیگر مصالح ساختمانی
  • مبلمان
  • وسایل و مبلمان دفتری
  • لوازم تحریر
  • لباس مردانه و زنانه و بچه گانه
  • ساعت
  • جواهرات
  • لوازم الکتریکی
  • موبایل و کنسول‌های بازی
  • سوغاتی‌های عالی با قیمت مناسب
  • اسباب بازی نظیر اسباب بازی‌های کوچک و همچنین اسباب بازی‌های بزرگ
  • دوچرخه و موتور سیکلت

همچنین می‌توانید در مرکز خرید دراگون مارت همانطور که در بالا گفته شد، خرید عمده انجام دهید و اگر برای تجارت به دبی می‌روید می‌توانید در این مرکز خرید انواع محصولات چینی را به صورت مستقیم از بازرگانان این کشور خرید کنید و به راحتی آنها را توسط شرکتهای مخصوص، بعد از پرداخت گمرک به داخل ایران بیاورید.

یک نکته دیگر که هنگام خرید از مراکز خرید دراگون مارت ۱ و دراگون مارت ۲ باید به آن توجه کنید، این است که چینی‌ها همچون ایرانی‌ها در هنگام خرید قیمت‌های بالاتر از قیمت واقعی را ارائه می‌کنند، برای همین باید در هنگام خرید با آنها چانه بزنید.

از ویژگی‌های خرید در این مرکز خرید این است که تمام کالاهایی که فکر می‌کنید را می‌توانید در آن پیدا کنید و اگر کالای مد نظر خود را در این مرکز خرید پیدا نکردید، مطمئن باشید که در جای دیگر در شهر دبی پیدا نخواهید کرد!!!

در ابتدا شاید از بزرگی بیش از حد این مرکز خرید متعجب شوید ولی باید بدانید که برای خرید از این مرکز خرید باید چند ساعت از وقت روز خود را به صورت کامل در حال گشت و گذار در مغازه‌های مرکز خرید دراگون مارت باشید.

ویژگیهای ظاهری مرکز خرید دراگون مارت

از آنجا که مرکز خرید دراگون مارت توسط چینی‌ها ساخته شده است دارای تزیینات چینی است و در محیط مرکز خرید می‌توانید مجسمه‌های اژدها و همچنین مهراب‌های چینی به رنگ قرمز را ببینید.
همچنین چراغ‌های بخشی از این مرکز خرید نیز به سبک چینی تزیین شده است و محیط بسیار جذاب و زیبا را در اختیار شما قرار می‌دهد.
رستوران‌هایی که در بلوارهای بین این دو مرکز خرید نیز قرار دارد که همانطور که در بالا گفته شد، دارای محیطی بسیار آروم و ریلکس کننده است و بهترین مکان برای خوردن غذاهای چینی بسیار خوشمزه به سبک اصلی پخته شده است، می‌باشد.

در جلوی درب ورودی مرکز خرید دراگون مارت ۱ مجسمه بزرگ از یک کره دیده می‌شود که اژدها در حال پیچیدن به دور آن است و در کنار آن آب نماها و فواره‌هایی نیز قرار دارد.
محیط داخلی مراکز خرید دراگون مارت ۲ بسیار مدرن می‌باشد و دارای ظاهری تمیز و بسیار شیک و لوکس است.
از دیگر نکات ساخت و معماری آن این است که مرکز خرید دراگون مارت توسط شرکت معماری نخیل ساخته شده است و معماری آن به صورت یک مارپیچ بسیار بزرگ طراحی شده که از بالا به شکل اژدها است.

مرکز خرید دراگون مارت دبی، یکی از بزرگترین مراکز خرید خاور میانه در شهر دبی

بازدید از مرکز خرید دراگون مارت

همانطور که در بالا گفته شد بازدید از مرکز خرید دراگون مارت به دلیل وسعت بسیار زیاد این مجموعه، امکان دارد چند ساعت و شاید یک روز به طول می‌انجامد و شما ضمن بازدید از آن ناچار هستید که در رستوران‌های داخل این مرکز خرید، غذا بخورید.

همچنین از آنجا که این مرکز خرید در نزدیکی شهرک اینترنشنال سیتی قرار دارند شما این امکان را دارید ضمن بازدید از این مکان، از مکان‌های دیدنی و جذاب موجود در اینترنشنال سیتی هم دیدن کنید و از آن لذت ببرید.

دسترسی به مرکز خرید دراگون مارت

مرکز خرید دراگون مارت در جوار جاده رأس الخور در بخش جنوبی دبی قرار دارد و شما می‌توانید از طریق تاکسی اتوبوس و مترو به این مکان دسترسی پیدا کنید.

از آنجا که این مرکز خرید بسیار بزرگ است و در میان خود خیابان‌هایی دارد، در بلوارهای میانه آن نیز دارای ایستگاه‌های اتوبوس بوده و شما می‌توانید به راحتی با اتوبوس به مرکز این مجموعه عظیم بیاید.
همچنین می‌توانید با مترو به ایستگاه اینترنشنال سیتی آمده و از آنجا با اتوبوس یا تاکسی به سرعت به مرکز خرید دراگون مارت دسترسی پیدا کنید.

در نزدیکی مرکز خرید دراگون مارت و اینترنشنال سیتی، دریاچه بزرگی نیز قرار دارد به نام وارسان warsan lake که ضمن بازدید از دراگون مارت، می‌توانید به این مکان زیبا رفته و  از آن هم بازدید کنید.

در هنگام بازدید از مرکز خرید دراگون مال، این موضوع را در نظر بگیرید که فیلمبرداری در این مرکز خرید ممنوع بوده و بعد از تذکر دوربین شما، توسط مأمورین حراست ضبط خواهد شد! پس حواستان باشد که در این مرکز خرید به هیچ عنوان فیلمبرداری نکنید.

آدرس مرکز خرید دراگون مارت ۱ و دراگون مارت ۲

Dragon Mart Al Awir Rd, Dubai 7567, United Arab Emirates

شماره تلفن مرکز خرید دراگون مارت

+۹۷۱ ۴ ۴۳۳ ۶۲۰۰

در آخر امیدواریم که از بازدید از مرکز خرید دراگون مارت نهایت لذت را برده و در آن محصولات بسیار خوبی را با قیمت مناسب خریداری کرده باشید و در مراکز تفریحی و رفاهی آن نیز خاطرات طلایی را رقم زده باشید.
از شما خواهش داریم در صورتی که به این مکان رفته‌اید تجربیات خود و همچنین خاطراتی که از این مرکز خرید به دست آورده‌اید را در زیر این مطلب با ما در میان بگذارید.