خانه‌ اپرا دوبی Dubai Opera House بزرگ‌ترین قطب فرهنگی هنری در خاور میانه

دبی بزرگترین شهر کشور امارات متحده‌ی عربی است در چندین سال اخیر به یکی از پرجاذبه‌ترین شهرهای دنیا در صنعت توریست تبدیل شده است. این شهر ساختمان‌هایی با طراحی‌های منحصر به فرد و بسیار پیشرفته را در خود جای داده است.

خانه‌ی اپرا دبی یکی از جدیدترین پروژه‌هایی است که در حال حاضر گردشگران زیادی را به خود جذب می‌کند. خانه‌ی اپرا جزو مکان‌هایی است که اگر در تور دبی هستید و قصد سفر به دبی را دارید هرگز نباید بازدید از این مکان خارق العاده را از دست بدهید.

در این مقاله با ما همراه باشید تا بزرگترین قطب فرهنگی هنری را (خانه اپرا) به شما معرفی کنیم.

خانه‌ اپرا دوبی Dubai Opera House بزرگ‌ترین قطب فرهنگی هنری در خاور میانه

از ارائه طرح‌های اولیه تا اجرایی شدن پروژه خانه اپرا:

این پروژه در زمینی به مساحت ۷۰ هزار متر مربع و در اطراف برج الخلیفه و در مرکز شهر دبی در حال ساخت بوده است.

خانه‌ی اپرا از یک سو توسط برج الخلیفه و از دو سمت دیگر به برج باک و آب نمای دبی احاطه شده است و از طرق طریق بلوار محمد بن راشد قابل دسترسی است.

طرح اولیه آن توسط شیخ محمد بن رشید آل مکتوم نخست وزیر وقت و در سال ۲۰۱۲ ارائه شد و ساخت آن حدود ۳ به طول انجامید و در سال ۲۰۱۶ تکمیل شد و درهای آن به روی عموم مردم بازگردید.

مدیریت اجرایی ساخت خانه اپرا به دست احمد مطروشی مدیر شرکت عمار و املاک عمار می‌باشد به گفته مدیر عامل این شرکت پروژه ساخت خانه‌ی اپرا از ابتدا با هدف ساخت بزرگترین قطب فرهنگی هنری در مرکز شهر دبی به اجرا در آمد. مجریان املاک عمار با الگو برداری از خانه اپرای سیدنی هم اکنون در حال ادامه ساخت آن هستند و گفته می‌شود خانه اپرا تا سال ۲۰۲۰ به اتمام می‌رسد.

مدیر برنامه‌های اجرایی خانه اپرای دبی جاسپر هوپ می‌باشد و اذعان دارد که خانه‌ی اپرا محلی است بسیار مرقون به صرفه که تمامی افراد می‌توانند از آن بهره ببرند.

طراحی فوق العاده جذاب خانه اپرای زائده تفکر دو طراح بزرگ زاها حدید و پاتریک شوماخر می‌باشد که این مکان را به محیطی بسیار آرامش بخش در محله جدید هفت مروارید دبی تبدیل کرده است.

خانه‌ اپرا دوبی Dubai Opera House بزرگ‌ترین قطب فرهنگی هنری در خاور میانه

طراحی خانه اپرا به چه شکل است؟

برای شما عزیزانی که به هنر علاقه مند هستید بازدید از این مکان در تور دبی می‌تواند بسیار هیجان انگیز باشد زیرا طراحی خانه اپرا با توجه به طبیعت حاکم در شهر دبی است و این ساختمان شامل دو شکل هندسی منحصر به فرد که دارای دو قله می‌باشند و با شیب بسیار ملایمی تا زمین کشیده شده‌اند است. این طراحی بر گرفته از امواج دریا و همچنین ساحل‌های شنی شهر دبی است. بخش عمده ساختمان اپرا از شیشه ساخته شده که ترکیب بسیار زیبای معماری کلاسیک و هنر را به نمایش می‌گذارد.

سالن‌های موجود در خانه اپرا به نحوی طراحی شده‌اند که به کمک نیروی هیدرولیکی و فقط با لمس یک دکمه، بزرگ و کوچک شوند و به اندازه دلخواه اجرا کنندگان در آیند. همچنین تعداد صندلی‌های موجود نیز از ۹۰۰ تا ۲۰۰۰ قابل کم و زیاد شدن هستند.

خانه‌ اپرا دوبی Dubai Opera House بزرگ‌ترین قطب فرهنگی هنری در خاور میانه

امکانات موجود در خانه اپرا:

ظرفیت خانه‌ی اپرا ۲۵۰۰ نفر می‌باشد شامل یک باغ و رستوران در داخل ساختمان که به اپرا پلازا بلوار محمد بن راشد دید دارد و سالن تئاتر، سالن مخصوص میهمانی، استیج ارکستر، سالن شو لباس و یک گالری هنری با مساحت ۵۰۰۰ متر مربعی می‌باشد که در رقابت با موزه گوگنهایم در نیویورک است.

این سالن‌ها از اهمیت بسیار بالایی در اجرای همایشات بزرگ نمایش‌ها و برگزاری کنسرت‌ها برخوردارند شما در تور دبی خود می‌توانید شبی به یاد ماندنی را با هزینه بسیار مناسب برای خانواده خود رقم بزنید.

ساختمان اپرا نورپردازی بسیار چشم گیری دارد که خود به عنوان یکی دیگر از جاذبه‌های این مکان به حساب می‌آید. لوسترهای موجود در ساختمان ۵۰ کیلوگرم وزن دارد و شامل ۲۹۰۰ آل ای دی می‌باشد.

خانه اپرا انتخاب افراد مشهور برای اجرا برای مردم:

در شب اولیه افتتاح خانه اپرا خوسه پلاسیدو دومینگو خواننده تنور اپرایی مشهور در به روی صحنه رفت. او که به پادشاه اپرا شهرت دارد تا کنون بیش از ۴۰۰۰ هزار اجرا داشته که از افتتاحیه خانه اپرا تا امروز ۳ اجرا در این سالن خانه اپرا داشته است.

اگرچه دیدن اپرا یک تفریح لوکس به حساب می‌آید اما این مجموعه در تلاش است که‌ی خانه اپرا برای عموم مردم در دسترس باشد.

هزینه خرید بلیت‌ها بین ۲۰۰ تا ۲۵۰ درهم و تا سقف ۹۰۰ درهم اعلام شده است.

دسترسی به خانه اپرا دبی:

خانه اپرا دارای ایستگاه تاکسی مخصوص است همچنین پارکینگ زیرزمینی در بلوار شیخ محمد بن رشید است که دسترسی به این مکان را در تور دبی برای شما به آسانی میسر می‌کند.

آدرس خانه اپرا دبی:

Downtown Dubai Sheikh Mohammed Bin Rashid, Near Burj Khalifa,

تلفن خانه اپرا دبی:

+۹۷۱ ۴ ۴۴۰ ۸۸۸۸