نمایی از پیشرفت دبی در جزیرهٔ جبل علی (Palm Jebel Ali)

از جزایر مهم و دیدنی تور دبی نورگشت جزیره جبل علی هست. ساخت این پروژهٔ دست‌ساز در سال ۲۰۰۲ آغاز شد و برنامه‌ریزی‌شده بود که ۶ سال بعد درسال ۲۰۰۸ به پایان برسد، اما متأسفانه به دلیل بحران مالی در سال ۲۰۱۱ پروژه متوقف شد؛ اما همچنان با نیمه ماندن پروژه (منطقه جبل علی و جزیرهٔ جبل علی  به منطقهٔ آزاد جبل علی مشهور است) به یکی از مهم‌ترین مناطق گردشگری تور دبی تبدیل‌شده است. جزیرهٔ جبل علی ۵۰ درصد از منطقهٔ جمیرا بزرگ‌تر است. گردشگران تور دبی مطالب زیر را مطالعه کنند.

نمایی از پیشرفت دبی در جزیرهٔ جبل علی (Palm Jebel Ali)

مرکز خرید ابن‌بطوطه (Ibn Buttuta Mall)

مرکز خرید ابن‌بطوطه بزرگ‌ترین مرکز خرید خاورمیانه با بر اساس معماری ۶ ملل هست که در نزدیکی جزیرهٔ جبل علی قرار دارد. این مرکز خرید بر اساس معماری شش کشور باستانی جهان (مصر-تونس-اندنس- هند-چین -ایران) احداث‌شده است. هر بخش مربوط به یک کشور است که دقیقاً مطابق با معماری و سنت‌های آن کشور ساخته‌شده حتی در منوی رستوران‌های مربوط به هر کشور غذاهای محلی و سنتی همان کشور نیز وجود دارد. می‌توانید در تور دبی از این مرکز خرید دیدن کنید و نه‌تنها این‌گونه به دبی سفرکرده‌اید بلکه با معماری و سنت‌های این شش کشور نیز آشنا می‌شوید. این مرکز خرید دریکی از خیابان‌های معروف دبی به نام شیخ زاید قرار دارد. ابن‌بطوطه با مساحت ۵۲۱۰۰۰ مترمربع در سال ۲۰۰۵ احداث شد و دارای بیش از ۲۷۰ فروشگاه و ۵۰ رستوران هست.

نمایی از پیشرفت دبی در جزیرهٔ جبل علی (Palm Jebel Ali)

کلیسای سنت فرانسیس آسیسی (St. Francis Assisi Church)

یکی مکان‌های مذهبی مهم در جزیرهٔ جبل علی کلیسای سنت فرانسیس آسیسی یا کلیسای جبل علی می‌باشد. ساخت این کلیسا یک سال طول کشید ) ۲۰۰۰-۲۰۰۱ (این کلیسا در نزدیکی مرکز خرید ابن‌بطوطه هست که پیشنهاد تور دبی نورگشت به شما بعد از دیدن ابن‌بطوطه، دیدن این کلیسا هست. کلیسای جبل علی توسط اسقف اعظم اعراب و اسقف پائول هیندر اداره می‌شود. در جبل علی کلیسای دیگری بانام کلیسای مسیحی یونایتد (United Christian Church) وجود دارد که متعلق به جامعه آنجلیکایی هست. نکته قابل‌ذکر این هست که حدود ۱۰۰۰ نفر از ۵۰ ملیت از این کلیسا در جزیرهٔ جبل علی استفاده می‌کنند.

نمایی از پیشرفت دبی در جزیرهٔ جبل علی (Palm Jebel Ali)

گالری هنری توتال (Total Arts Gallery)

علاوه بر مکان‌های ذکرشدهٔ فوق در جزیرهٔ جبل علی یکی از مناطق مهمی که در خیابان شیخ زاید قرار دارد گالری هنری توتال هست که در سال ۱۹۹۶ تأسیس‌شده و آثار هنری انواع سنت‌ها و کشورها بافرهنگ‌های مختلف را به نمایش گذاشته است. این گالری با مساحت ۱۰۰۰ مترمربع در طبقهٔ اول کورت یارد (Courtyard) قرار دارد. این ساختمان که از شیشه و فولاد بناشده است و جلوهٔ باشکوهی دارد از مراکز فرهنگی دبی محسوب می‌شود. از امکانات بی‌نظیر این مجموعه وجود رستوران، کافی‌شاپ، استودیوهای عکاسی هست. در کنار این گالری نمایشگاه‌های فرهنگی و مناسبتی دیگری نیز برگزار می‌شود. ساعت بازدید این گالری در جزیرهٔ جبل علی شنبه تا پنجشنبه از ساعت ۱۰ تا ۱۸ می‌باشد.