خیابان بار یکی از قدیمی‌ترین خیابان‌های کوش آداسی

ترکیه به جهت قرار گرفتن در دو قاره آسیا و اروپا و داشتن آثار باستانی و تفریحات پر هیجان هرساله گردشگران زیادی را از سراسر دنیا به سوی خود می‌کشاند و در صنعت توریست دنیا به یکی از ابرقدرت‌ها درزمینهٔ توریست تبدیل شده است.
ترکیه شامل شهرهایی است که هرکدام با توجه به موقعیت جغرافیایی‌شان و مراکز دیدنی و تفریحی‌شان گردشگران و علاقه‌مندان زیادی را به خود جذب می‌کنند. یکی از این شهرهای پر توریست کوش آداسی می‌باشد. این شهر که در امتداد دریای اژه قرار گرفته هم از نظر تاریخی و هم از نظر تفریحی در نزد گردشگران تور کوش آداسی جایگاه ویژه‌ای را به خود اختصاص داده. ما در این مقاله قصد داریم به معرفی یکی از قدیمی‌ترین و معروف‌ترین خیابان‌های کوش آداسی یعنی خیابان بار بپردازیم. در ادامه با ما باشید.

خیابان بار یکی از قدیمی‌ترین خیابان‌های کوش آداسی

خیابان بار در کدام قسمت از کوش آداسی واقع شده است

خیابان بار که یکی از قدیمی‌ترین خیابان‌های این شهر محسوب می‌شود در محله‌ی کلیسی و در شمال غرب کوش آداسی قرار گرفته است. محله‌ی کلیسی نیز یکی از قدیمی‌ترین محله‌های کوش آداسی است که در زمان امپراتوری عثمانی تحت نظارت اوکزا کارا محمد پاشا که یکی از برجسته‌ترین وزرای عثمانی بود قرار داشت. خیابان بار در نزدیکی بازارچه محله‌ی کلیسی قرار گرفته و یکی از شلوغ‌ترین خیابان‌های کوش آداسی است که اغلب بازدید کنندگانش را افراد خارجی که در تور کوش آداسی هستند تشکیل می‌دهند.

خیابان بار یکی از قدیمی‌ترین خیابان‌های کوش آداسی

خیابان بار مکانی برای تفریحات شبانه در کوش آداسی

اغلب گردشگران تور کور آداسی هنگامی که به این شهر سفر می‌کنند به دنبال مکانی برای گذراندن شبی پرهیجان هستند. خیابان بار یکی از نقاطی است که می‌تواند این نیاز آن‌ها را برطرف کند. این خیابان با سنگ فرش‌های زیبایش به طرز بسیار زیبایی تزئین شده، کف این خیابان با سنگ‌هایی متمایل به صورتی پوشیده شده و از دو سمت خیابان ریسه‌هایی که چراغ‌هایی رنگی به آن وصل است، پیشاپیش خبر گذراندن یک شب فوق العاده را به بازدید کنندگانش می‌دهد. این خیابان دارای ۱۰ تا کلاب و کافه و رستوران متفاوت است که به سرو غذاها و نوشیدنی‌های فوق العاده لذیذ می‌پردازند. این کلاب ها در رقابت تنگاتنگی نسبت به یکدیگر هستند و همین امر موجب بالا رفتن کیفت رستوران‌های موجود در خیابان بار شده است. البته رستوران‌ها و کافه‌های ایرلندی موجود در خیابان بار بسیار معروف هستند و اغلب جزو شلوغ‌ترین کلاب ها و کافه‌های خیابان بار محسوب می‌شوند. کافه‌های ایرلندی موجود در این خیابان داری نوشیدنی‌های بسیار خوشمزه‌ای هستند. اکثر این رستوران‌ها و کافه‌های خیابان بار میز و صندلی‌های خود را در جلوی مغازه‌هایشان و در بخشی از خیابان چیده‌اند که فضایی بسیار صمیمی را ایجاد می‌کند.
یکی دیگر از ویژگی‌هایی که این خیابان دارد و باعث جلب مشتریان زیادی برای خود شده است برخورد بسیار عالی و صمیمی کارکنان رستوران‌ها و کافه‌هایی است که در شب مشغول به سرویس دادن به بازدید کنندگان هستند. اغلب گردشگران پس از بازدید از خیابان بار به رفتار بسیار خوب کارکنان این کافه و رستوران‌ها اشاره می‌کنند.
خیابان بار در کوش آداسی مکانی است ایده آل برای گروه‌های موسیقی که به اجراهای شبانه در گوشه کنار خیابان می پرداند، این خیابان که  به night life و یا همان زندگی شبانه شهرت دارد در سراسر شب پرهیجان و پر هیاهو از بلندی‌های کوش آداسی خود نمایی می‌کند. اگر در شما نیز اهل تفریحات شبانه هستید و قصد بازدید از این خیابان را دارید ولی نگران امنیت خود و خانواده‌تان در طول شب و در این خیابان هستید قابل ذکر است که در سراسر شب در این خیابان نیروهای پلیس در حال گشت و گذار هستند و کوچکترین خطری هم شما و خانواده‌تان را تهدید نمی‌کند.

خیابان بار یکی از قدیمی‌ترین خیابان‌های کوش آداسی

دسترسی به خیابان بار در کوش آداسی

در هر ساعتی از شبانه روز تاکسی‌ها به راحتی می‌توانند تا درب ورودی خیابان بار شما را برده و برای برگشت نیز از دم در ورودی خیابان تا هتل شما را همراهی می‌کنند.

آدرس خیابان بار در کوش آداسی

Barlar Sokak, Kuşadası, ۰۹۴۰۰, Aydın, Turkey

امیدواریم اوقات خوشی را در خیابان بار کوش آداسی برای خود و خانواده‌تان به ارمغان آورید.