مولوی خانه گالاتا، پایگاه فرهنگی دراویش و موزه ای منحصر به فرد در استانبول ترکیه

یکی از محبوب‌ترین تورهای گردشگری در بین ایرانیان تور استانبول است که آژانس‌های مسافرتی با آفرهای ویژه و شرایط ایده آل آن را برای متقاضیان ارائه می‌کنند. تعطیلات پیش رو زمان بسیار مناسبی است تا با تهیه و تدارک یک تور به همراه خانواده یا دوستانتان اوقات به یاد ماندنی را در دفتر خاطرات زندگی خود رقم بزنید و روحیه خود را تجدید کنید. یکی از بهترین گزینه‌ها برای گذراندن تعطیلات سفر به ترکیه و تهیه تور استانبول است چرا که این شهر تمام خواسته‌های شما را از یک شهر توریستی برآورده می‌سازد.
ترکیه کشور سبز خاورمیانه، کشور دورگه‌ی آسیایی اروپایی با طبیعت بی نظیر و چشم نواز و آثار و بناهای دیدنی و تاریخ و فرهنگ کهن و شگفت انگیز محبوبیت زیادی در بین گردشگران سراسر جهان دارد. ایرانیان نیز به دلیل همسایگی با این کشور فوق العاده زیبا، کشش و علاقه زیادی برای انجام سفرهای تفریحی و گذراندن تعطیلات خود در این کشور دارند. به همین خاطر است که هر سال گروه‌های توریست و خانواده‌های زیادی در ایران با تهیه بلیت‌های تور استانبول، خود را به این کشور سبز و آبی می‌رسانند و همراه خانواده و دوستان خاطرات شاد و به یاد ماندنی را می‌سازند.

مولوی خانه گالاتا، پایگاه فرهنگی دراویش و موزه ای منحصر به فرد در استانبول ترکیه
استانبول یکی از زیباترین و محبوب‌ترین شهرهای کشور ترکیه است که انبوهی از آثار تاریخی، آن را به گنجینه ای بزرگ از آثار و اشیاء ارزشمند فرهنگی در خاورمیانه مبدل ساخته است. موزه‌ها، کاخ موزه‌ها و بناهای قدیمی متعلق به دوران بیزانس و پس از آن، شاهکارهای معماری دوران حکومت پادشاهان عثمانی، طبیعت و آب و هوای منحصر به فرد ترکیه و به ویژه گل سرسبد آن استانبول همه و همه باعث شده این شهر اقبال خوبی از نظر جذب توریست در آسیا و سر تا سر جهان داشته باشد و آژانس‌های مسافرتی نیز تور استانبول را به عنوان یکی از گزینه‌های محبوب گردشگران با تخفیفات و شرایط بسیار خوبی ارائه می‌دهند. یکی از آثار تاریخی جذاب و دیدنی این شهر، موزه ادبیات دیوان (گالاتا مولوی حانیسی) استانبول است.

موزه ادبیات دیوان (گالاتا مولوی حانیسی) استانبول یکی از موزه‌های جذاب و دیدنی ترکیه است که ارزش تاریخی زیادی دارد. آژانس‌های مسافرتی است نیز گاها در چارت تور استانبول خود بازدید از این موزه جذاب را نیز ارائه می‌دهند. اگر شما نیز تصمیم به تهیه تور استانبول دارید و یا به فرهنگ و آثار تاریخی ترکیه علاقه مند هستید ما را در ادامه این مطلب همراهی کنید تا شما را به طور کامل با موزه ادبیات دیوان (گالاتا مولوی حانیسی) استانبول آشنا کنیم.

مولوی خانه گالاتا، پایگاه فرهنگی دراویش و موزه ای منحصر به فرد در استانبول ترکیه

درباره موزه ادبیات دیوان (گالاتا مولوی حانیسی) استانبول

موزه‌ها را می‌توان ویترین تاریخ و فرهنگ هر کشور برشمرد. ترکیه، کشور کهن قاره آسیا که تاریخ و تمدن بزرگی را دارا است موزه‌های بسیار باشکوه و معرفی دارد که بازدید از آن‌ها برای گردشگران و توریست‌ها جذابیت فراوانی خواهد داشت. یکی از این موزه‌های معروف موزه ادبیات دیوان (گالاتا مولوی حانیسی) استانبول است که با نام خانقاه درویش نیز شناخته می‌شود. این موزه در اصل یکی از نخستین خانقاه‌های ترکیه بوده است که دراویش در آن ساکن بوده‌اند و در سال ۱۴۹۱ و در زمان سلطان بایزید دوم ساخته شده است. این بنا در طول تاریخ محل اقامت دراویش بسیاری بوده و بیشتر به عنوان یک مکان فرهنگی شناخته می‌شده و فعالیت‌های غالباً هنری- فرهنگی داشته است.

گردشگران عزیز همچنان می‌توانند در روزهای آخر هفته رقص دراویش را که دارای آیینی سنتی است با پرداخت هزینه جداگانه در این موزه تماشا کنند و لذت ببرند. این موزه از بخش‌های زیر تشکیل شده است:

  • سما خانه گالاتا مولوی حانیسی
  • اتاق دراویش گالاتا مولوی حانیسی
  • گورستان گالاتا مولوی حانیسی
  • موقت خانه گالاتا مولوی حانیسی
  • کتابخانه گالاتا مولوی حانیسی

موزه ادبیات دیوان (گالاتا مولوی حانیسی) استانبول تا سال ۱۹۲۵ به فعالیت‌های هنری و آیینی خود ادامه داد تا اینکه پس از جریانات انقلابی شکل گرفته در ترکیه و تشکیل نظام جمهوری در این کشور بسته شد و سرانجام این مکان به عنوان یک موزه در سال ۱۹۷۵ بازگشایی شد.

مولوی خانه گالاتا، پایگاه فرهنگی دراویش و موزه ای منحصر به فرد در استانبول ترکیه

مولوی خانه گالاتا، پایگاه فرهنگی دراویش و موزه ای منحصر به فرد در استانبول ترکیه

دسترسی به موزه ادبیات دیوان (گالاتا مولوی حانیسی) استانبول

موزه ادبیات دیوان (گالاتا مولوی حانیسی) استانبول در تمام ایام هفته به جز روزهای دوشنبه به روی عموم بازدیدکنندگان گشوده می‌باشد و ساعت مراجعه به این موزه به شرح زیر است:
تابستان: ساعت ۹:۳۰ صبح تا ۷ بعد از ظهر
زمستان: ساعت ۹:۳۰ صبح تا ۵ بعد از ظهر

هزینه ورودی این موزه حدوداً ۳ یورو برای هر نفر می‌باشد.

موزه ادبیات دیوان (گالاتا مولوی حانیسی) استانبول در خیابان بی اغلو استانبول قرار دارد. کافه‌ها و رستوران‌ها و فروشگاه‌های متعددی نیز در آن منطقه وجود دارد که در صورت تمایل می‌توانید به آن‌ها مراجعه نموده و علاوه بر صرف غذا، به خرید سوغاتی نیز بپردازید.

آدرس موزه ادبیات دیوان (گالاتا مولوی حانیسی) استانبول

Şahkulu Mh., Galip Dede Cd. No:15, 34420 Beyoğlu/İstanbul, Turkey

شماره تماس موزه ادبیات دیوان (گالاتا مولوی حانیسی) استانبول

+۹۰ ۲۱۲ ۲۴۵ ۴۱ ۴۱

مولوی خانه گالاتا، پایگاه فرهنگی دراویش و موزه ای منحصر به فرد در استانبول ترکیه

در صورتی که آژانس مسافرتی شما بازدید از این موزه تاریخی فوق العاده را در چارت مسافرتی خود نگنجانده، حتماً به آن‌ها پیشنهاد دهید؛ چرا که دیدار از موزه ادبیات دیوان (گالاتا مولوی حانیسی) استانبول تجربه بسیار خوبی برای شما و همراهانتان خواهد بود.
در انتها امیدواریم که از مطالب فوق بهره و استفاده کافی را برده و با موزه ادبیات دیوان (گالاتا مولوی حانیسی) استانبول آشنایی پیدا کرده باشید. به شما عزیزان و همراهان پیشنهاد می‌کنیم که در صورت تمایل برای تهیه تور استانبول حتماً به این موزه شگفت انگیز سری زده و از دیدار آن لذت ببرید.

مولوی خانه گالاتا، پایگاه فرهنگی دراویش و موزه ای منحصر به فرد در استانبول ترکیه