کاخ کوچوک سو استانبول اقامتگاه تابستانی عثمانیان

ترکیه کشور دوملیتی منطقه که بخشی از آن آسیایی با فرهنگ اسلامی و بخش دیگر در قاره اروپا و متأثر از آن است در سال‌های اخیر برای گردشگران ایرانی جذابیت زیادی پیدا کرده است و هر ساله تعداد زیادی توریست ایرانی در قالب تور مسافرتی یا به صورت شخصی به این کشور زیبا سفر می‌کنند. آژانس‌های گردشگری نیز با اطلاع از این میل و تمایل دائماً در تدارک برای آماده سازی تورهای گردشگری با شرایط بهتر و رقابتی هستند. در این بین تور استانبول بیشترین متقاضی را در بین علاقه‌مندان به سفر ترکیه دارد چرا که این شهر بی نظیر مملو از زیبایی‌ها و جاذبه‌های گردشگری است. از جمله مهم‌ترین عناصر گردشگری استانبول معماری منحصر به فرد آن است که ترکیبی اصیل و زیبا از معماری شرق و غرب است.

یکی از آثار معماری منتسب به دوره عثمانی که بازدید از آن برای گردشگران بی شک لذت بخش خواهد بود، کاخ کوچوک سو استانبول است که در ادامه تصمیم داریم به معرفی آن بپردازیم.

کاخ کوچوک سو استانبول اقامتگاه تابستانی عثمانیان

هر آنچه نیاز است درباره کاخ کوچوک سو استانبول kucuksu بدانید

کاخ کوچوک سو استانبول (Küçüksu Kasrı) که به زبان عامیانه کوچک سو نیز گفته می‌شود، یک کاخ تابستانی زیبا در ترکیه است که متعلق به دوران حکومت پادشاهان عثمانی است و به فرمان سلطان عبدالمجید، پادشاه بزرگ عثمانی در سال ۱۸۵۷ ساخته شده است. این کاخ در محله کوچوک سو از بخش بیکوز استانبول واقع است که در ساحل آسیایی بسفور و بین قصر آنادولو و پل سلطان محمد فاتح قرار دارد. معمار این کاخ شخصی به نام قاراپط باریان و پسر وی بوده که این معماران زبردست ارمنی کاخ را به سبک نئوباروک طراحی کرده و ساخته‌اند.

کاخ کوچوک سو استانبول اقامتگاه تابستانی عثمانیان

این کاخ به طور کلی دارای دو طبقه و یک سرداب ۱۵*۲۷ متری است و برخلاف رسم باغ‌ها و ساختمان‌های مشابه آن در دوره عثمانی، ساختمان اصلی توسط دیوارهایی بلند و حصار چینی چهار سویه از محیط خارج جدا شده است. آشپزخانه و انبار غذا نیز در زیر زمین ساختمان قرار داشته است که همه این‌ها یک خانه سنتی ترکیه را به یاد می‌آورند. دیوارهای اصلی ساختمان کاخ نیز با سنگ مرمرهای ایتالیایی زینت داده شده است.

کاخ کوچوک سو استانبول در دوره عثمانی به عنوان یک اقامت گاه برای فصل شکار و تفریح تابستانی مورد استفاده پادشاه، شاهزادگان و مقامات ارشد آن امپراتوری بوده است. نام این کاخ از رودهایی گرفته شده است که از مسیر مجاور آن به سمت تنگه به سفر جاری می‌شوند.

کاخ موزه کوچوک سو پس از سقوط دولت عثمانی و تشکیل حکومت جمهوری در ترکیه چند سالی به عنوان اقامتگاه مقامات دولتی و مهمانان استفاده می‌شد که طی یک فرمان حکومتی در اختیار وزارت فرهنگ قرار گرفته و پس از یک دوره بازسازی نهایتاً در سال ۱۹۴۴ رسماً به عنوان یک موزه افتتاح شده و از آن زمان تا کنون بازدید از آن برای عموم آزاد است.

کاخ کوچوک سو استانبول اقامتگاه تابستانی عثمانیان

بازدید از کاخ کوچوک سو استانبول kucuksu

یکی از جذابیت‌های کاخ کوچوک سو استانبول این است که در یکی از سری فیلم‌های جیمز باند به نام “جهان به اندازه کافی نیست” از آن استفاده شده و نمایی از فیلم در این کاخ ضبط گشته است.

اگر شما نیز قصد تهیه بلیت تور استانبول داشته و به کاخ‌ها و بناهای تاریخی علاقه مندید حتماً دیداری هم از این اثر شگفت انگیز دوره عثمانی داشته باشید.

بازدید از کاخ کوچوک سو استانبول برای عموم آزاد بوده و در تمام ایام هفته به جز دوشنبه و پنجشنبه‌ها ممکن می‌باشد. زمان بازدید از این کاخ از ساعت ۹ صبح تا ۵ بعد از ظهر است.

هنگام بازدید از کاخ یک پخش کننده صوتی در اختیار گردشگران قرار داده می‌شود که اتاق به اتاق و بخش به بخش را معرفی کرده و اطلاعات مفیدی راجع به کاخ و سرگذشت آن در اختیار بازدیدکننده می‌گذارد. در مقابل کاخ کوچوک سو استانبول یک مسجد قدیمی و زیبا نیز وجود دارد که شاید بازدید از آن هم خالی از لطف نباشد.

توجه داشته باشید که درون کاخ عکاسی ممنوع می‌باشد. اما در بیرون کاخ فضای بسیار زیبا با نما و منظره حیرت آوری از آب‌های به سفر وجود دارد که تماشای آن و عکاسی در آنجا بسیار لذت بخش خواهد بود.

کاخ کوچوک سو استانبول اقامتگاه تابستانی عثمانیان

دسترسی به کاخ کوچوک سو استانبول kucuksu

کاخ کوچوک سو استانبول در محله بیکوز استانبول قرار دارد که بهترین راه برای رفتن به این کاخ استفاده از اتوبوس‌های شهری و پیاده شدن در ایستگاه کوچوک سو است که پس از آن با چند دقیقه پیاده روی به کاخ خواهید رسید.

آدرس کاخ کوچوک سو استانبول kucuksu

Göksu Mahallesi, Küçüksu Cd., 34815 Beykoz/İstanbul, Turkey

شماره تماس کاخ کوچوک سو استانبول kucuksu

+۹۰ ۲۱۶ ۳۳۲ ۳۳ ۰۳

کاخ کوچوک سو استانبول اقامتگاه تابستانی عثمانیان

در انتهای امر به شما عزیزان در تور استانبول پیشنهاد می‌کنیم حتماً دیداری هم از کاخ کوچوک سو استانبول داشته باشید.