پل سلطان سلیم یاووز استانبول مرزی معلق میان رؤیا و واقعیت غیرقابل وصف

پل سلطان سلیم یاووز استانبول از هر پل مشابه دیگری در جهان زیباتر و عریض‌تر ساخته شده است و می‌توان در آن شاهد هشت خط برای ماشین‌های سواری و هم چنین دو خط راه آهن بود.

رئیس جمهور وقت ترکیه در مراسم گشایش این پل زیبا، گفته است که این پل راه اتصال قاره‌ها خواهد بود. اهمیت و زیبایی این پل زمانی دو چندان می‌گردد که می‌توان شاهد پیوند میان کشورهای آسیایی و اروپایی با استفاده از آن بود.

پل سلطان سلیم یاووز استانبول مرزی معلق میان رؤیا و واقعیت غیرقابل وصف

درباره پل سلطان سلیم یاووز استانبول

شهر استانبول با قرار گرفتن در لیست اصلی مقاصد گردشگران آسیایی و اروپایی، همواره جاذبه‌های توریستی متعددی را در دل خود جای داده است. جاذبه‌هایی که بر اساس زیبایی هر یک، گردشگران گزینه‌های انتخابی متنوعی را برای بازدید از آن‌ها خواهند داشت.
در میان تمامی محورهای گردشگری، سالانه خیل عظیمی از توریست‌ها، به واسطه گشت و گذار و بازدید از دریای زیبای استانبول عازم این شهر می‌گردند.
پل سلطان سلیم یاووز استانبول از جمله مکان‌هایی است که با افتتاح آن، جاذبه‌ای زیبا و دیدنی به شهر استانبول افزوده شد و همین موضوع گردشگران بسیاری را به دیدن و عبور از این پل ترغیب نمود.
قرار گرفتن پل سلطان سلیم یاووز استانبول به صورت معلق، تجربه حضور در فضا و اتمسفر رؤیایی را به همراه خواهد داشت تا این تجربه به صورت همیشگی در ذهن بیننده نقش ببندد.

از دیگر مواردی که اشاره به آن در این محور امری ضروری و مهم تلقی خواهد گردید، قرار گرفتن نام این پل در لیست بهترین و زیباترین پل‌های معلق جهان است.

طراح این پل فردی به نام Jean-François Klein بوده است.

پل سلطان سلیم یاووز استانبول مرزی معلق میان رؤیا و واقعیت غیرقابل وصف

مدت ساخت پل سلطان سلیم یاووز استانبول

با توجه به زیبایی و طرح منحصر به فرد پل سلطان سلیم یاووز استانبول، مدت ساخت آن در حدود سه سال به طول انجامید. به طوری که آغاز طرح ساخت آن درسال ۲۰۱۳ میلادی و زمان افتتاح آن توسط رئیس جمهور ترکیه در ۲۶ اوت ۲۰۱۶ میلادی بوده است.

محل قرار گیری پل سلطان سلیم یاووز استانبول

پل سلطان سلیم یاووز استانبول در کشور استانبول قرار گرفته است و محل ارتباط و پیوند قاره اروپا و آسیا شناخته می‌شود.

پایه‌های این پل زیبا با ارتفاع ۳۲۲ متر ساخته شده‌اند و طول این پل نیز ۲۱ متر می‌باشد.

پل سلطان سلیم یاووز استانبول مرزی معلق میان رؤیا و واقعیت غیرقابل وصف

بازدید از پل سلطان سلیم یاووز استانبول

فضای دل انگیز و ایده آل پل سلطان سلیم یاووز استانبول جذاب‌ترین ایده برای بازدید از آن به شمار می‌رود. تا جایی که شرایط قرار گیری و محل زیبای آن تداعی کننده فضایی رؤیایی برای بازدیدکنندگان خواهد بود.

محل قرار گیری چراغ‌ها و روشنایی‌های اطراف پل، علی‌الخصوص در تایم‌های پایان روز، محیطی رؤیایی را برای گردش و بازدید از این محل ایجاد می‌نماید تا از این طریق تمامی استانبول از میان کابل‌های کناری پل هم چون رؤیایی واقعی به چشم آید.

ساخت این پل از علل اصلی چشمگیرتر شدن هر چه بیشتر استانبول و تور استانبول در میان گردشگران و علاقه‌مندان به شمار می رود.

ساعت بازدید از پل سلطان سلیم یاووز استانبول

عدم وجود محدوده زمانی مشخص از دیگر قابلیت‌هایی است که می‌توان برای این پل زیبا بدان اشاره کرد.

پل سلطان سلیم یاووز استانبول به صورت ۲۴ ساعته پذیرای عبور و مرور گردشگران و شهروندان بوده و بهترین زمان بازدید از آن را می‌توان ساعات پایانی شب معرفی کرد.
جذابیت و زیبایی منحصر به فرد این پل در ساعات پایانی شب خارج از حوزه وصف نگارشی در این مقاله می‌باشد که تنها با لمس بصری قابل فهم خواهد بود.

پل سلطان سلیم در تور استانبول؛ مقصدی جذاب و ایده آل محسوب می گردد.

پل سلطان سلیم یاووز استانبول مرزی معلق میان رؤیا و واقعیت غیرقابل وصف

دسترسی به پل سلطان سلیم یاووز استانبول

برای مشاهده پل امکان دسترسی با استفاده از ماشین و راه آهن وجود داشته و این در حالی است که برای بازدید از راه دیگری نیز می‌توان اقدام نمود.

عبور و مرور انواع ماشین‌های شخصی و عمومی در روی پل امکانی مضاعف را برای گردشگران ایجاد خواهد نمود تا بر اساس میل و علاقه شخصی خود هر یک از سه راه مورد نظر دریایی، زمینی (تاکسی‌ها)، زمینی (قطار) را به دلخواه خود انتخاب نمایند.

آدرس پل سلطان سلیم یاووز استانبول

Yavuz Sultan Selim Köprüsü, İstanbul

شماره تماس پل سلطان سلیم یاووز استانبول

۰۸۵۰ ۵۰۲ ۷۱۰۰

پل سلطان سلیم یاووز استانبول مرزی معلق میان رؤیا و واقعیت غیرقابل وصف

پل سلطان سلیم یاووز استانبول نه تنها به عنوان یک شاهکار هنری، بلکه به عنوان آمیزه‌ای از دریا و جاده، محلی منحصر به فرد را در حیطه گردشگری تداعی می‌نماید تا در پرتو استفاده از آن، شرایطی ممتاز برای توریست‌های خارجی فراهم گردد.

در پایان می‌توانید با ما در درج تمامی خاطرات خود از تور استانبول و پل سلطان سلیم یاووز استانبول شریک شده و فضای ملموسی را در این حوزه به نمایش درآورید.

پل سلطان سلیم یاووز استانبول مرزی معلق میان رؤیا و واقعیت غیرقابل وصف