سفر به دل جنگل‌های استانبول در پارک ملی بنتلر استانبول bentler

فرقی نمی‌کند چه زمانی از سال باشد، در هر زمان هزاران نفر از سراسر جهان به خصوص کشور عزیزمان ایران، با تهیه تور استانبول قصد سفر به این شهر زیبا و دوست داشتنی را می‌کنند تا از مکان‌های دیدنی استانبول و همچنین طبیعت و پارک‌های آن دیدن کنند.
قطعاً بازدید از طبیعت و زیبایی طبیعی هر شهر و کشور باید یکی از مهم‌ترین کارهایی باشد که در سفر به آن انجام می‌دهید و سفر به استانبول از این قائده مستثنی نیست و برای اینکه یک سفر تمام عیار به این شهر را تجربه کنید باید از مکان‌های دیدنی طبیعی آن هم بازدید کنید.
یکی از این مکان‌های طبیعی که طرفداران زیادی در بین مردم این شهر و همچنین گردشگران تور استانبول دارد، پارک ملی بنتلر است که در بخش اروپایی استانبول قرار دارد. اگر دوست دارید درباره این مکان بدانید با ما در این مطلب همراه باشید تا شما را به طور کامل با پارک ملی بنتلر استانبول و همچنین نحوه دسترسی و بازدید از آن آشنا کنیم.

"سفر

درباره پارک ملی بنتلر استانبول

پارک ملی بنتلر استانبول یک پارک جنگلی بسیار بزرگ با وسعت بیش از ۱۶ هکتار است که در ۱ کیلومتری محله باغچه کوی از منطقه ساری یر واقع شده است.

این پارک در سال ۲۰۱۱ افتتاح شده است و از آن روز تا الان میزبان هزاران بازدیدکننده از شهروندان ترک و همچنین گردشگران تور استانبول بوده است.
پارک ملی بنتلر استانبول یکی از ۹ پارک طبیعی بسیار بزرگ از پارک‌های جنگل‌های بلگراد که در شمال غرب استانبول و منطقه اروپایی قرار دارد، است و امروزه یک مکان حفاظت شده از نظر محیط زیست است.
معنی بنتلر به ترکی یعنی “سدها” و وجود این اسم بر روی این پارک زیبا بی دلیل نیست چرا که این پارک دارای ۳ سد بزرگ و قدیمی است که این مکان را در کنار اینکه یک مکان دیدنی طبیعی و دوست داشتنی است، به یک مکان تاریخی و باستانی هم تبدیل کرده است.
سدهایی که در پارک پارک ملی بنتلر استانبول قرار دارند عبارتند از:

  • سد توپوزلو (Topuzlu Dam) که در سال ۱۷۵۰ ساخته شده است.
  • سد ولیده (valide Dam) که در سال ۱۷۹۶ ساخته شده است.
  • سد جدید (yeni Dam) که در سال ۱۸۳۹ ساخته شده است و در بخش شمالی پارک قرار دارد.

همچنین ساختمان‌های قدیمی دیگری نیز در این چارک وجود دارد که از آن‌ها می‌توان به بنای اسکله بند (سد اسکله) و چشمه قدیمی اشاره کرد که همگی آن‌ها به دوران امپراطوری عثمانی باز می‌گردند.

سفر به دل جنگل‌های استانبول در پارک ملی بنتلر استانبول bentler

پارک ملی بنتلر استانبول دارای دو دروازه یکی در سمت جنگل‌های بلگراد و دیگری در سمت جنوبی با نام kurtkemeri است.

این پارک از نظر اکوسیستم بسیار غنی می‌باشد و از نظر گیاهی، پارک ملی بنتلر استانبول دارای گونه‌های مختلفی نظیر بلوط و ممرز است و در آن درست در کنار سد ولیده درخت چنار ۲۷۰ ساله‌ای قرار دارد که به عنوان یادگاری شناخته می‌شود و از آن محافظت می‌شود. در کنار این‌ها درختانی نظیر کاج، سرو، توت، چنار و … وجود دارند.

از نظر جانوری هم می‌توان به اکوسیستم و گونه‌های مختلفی نظیر گراز وحشی، روباه، آهو، گوزن، خرگوش، سنجاب، مارمولک، و لاک پشت اشاره کرد و همچنین پرندگان مختلفی نظیر عقاب، گنجشک، فنچ و پرستو هم در پارک ملی بنتلر زندگی می‌کنند.

سفر به دل جنگل‌های استانبول در پارک ملی بنتلر استانبول bentler

سفر به دل جنگل‌های استانبول در پارک ملی بنتلر استانبول bentler

امکانات و تفریحات پارک ملی بنتلر استانبول

در پارک ملی بنتلر استانبول از آنجا که پارکی بسیار زیبا. دوست داشتنی است می‌توان به انواع تفریحات پرداخت و از آن‌ها لذت برد.

از تفریحاتی که می‌توانید در این مکان از آن لذت ببرید می‌توانیم به موارد زیر اشاره کنیم:

  • پیاده روی در جنگل: که طرفداران زیادی دارد و هر روزه برای پیاده روی در مسیرهای ویژه پارک افراد زیادی به آنجا می‌آیند.
  • دوچرخه سواری: در قسمتی از پارک دوچرخه کرایه می‌دهند و مسیرهای ویژه دوچرخه در سرتاسر این پارک قرار دارد و می‌توانید از دوچرخه سواری در این مسیرها و همچنین از روی سدها لذت ببرید.
  • پیک نیک: در سراسر پارک تعداد زیادی میز و صندلی و منقل مخصوص پیک نیک وحود دارد و اگر اهل پیک نیک در مسافرت باشید می‌توانید از این مکان لذت ببرید.
  • زمین بازی کودکان: این پارک همچنین دارای زمین بازی مخصوص کودکان و نوجوانان هم می‌باشد.

در کنار موارد بالا می‌توانید از حیوانات این منطقه دیدن کرده و طبیعت آن را از نزدیک لمس کرده و لذت ببرید.

سفر به دل جنگل‌های استانبول در پارک ملی بنتلر استانبول bentler

بازدید از پارک ملی بنتلر استانبول

بازدید از پارک ملی بنتلر استانبول می‌تواند بسیار دوست داشتنی باشد و می‌توانید در آن خاطراتی عالی را رقم بزنید اما این در صورتی است که شما علاقه زیادی به سفر در طبیعت در مسافرت‌های خود داشته باشید و همچنین بازدید از آن در صورتی توصیه می‌شود که زمان زیادی داشته باشید اما از آنجا که تور استانبول دارای زمانی محدود است، اگر به طبیعت علاقه دارید به شما پیشنهاد می‌کنیم که حدود ۲ تا ۳ ساعت زمان خود را برای گذراندن در این پارک مد نظر بگیرید.

در کنار بازدید از پارک ملی بنتلر حالا که تا اینجا آمده‌اید، بد نیست مه به مکان‌های دیدنی استانبول که در نزدیکی این مکان قرار دارد هم سری بزنید و از آن‌ها بازدید کنید. از این مکان‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • پارک جنگلی آتاتورک
  • پارک لایف (باغچه کوی)
  • محله ساری یر

ساعات بازدید از پارک ملی بنتلر استانبول

برای بازدید از این پارک زیبا باید بین ساعات ۹ صبح تا ۹ شب به این مکان بیایید.

هزینه ورود به پارک ملی بنتلر استانبول

شما برای بازدید از پارک ملی بنتلر باید برای هر نفر هزینه ورودی حدود ۵ لیره را پرداخت کنید.

سفر به دل جنگل‌های استانبول در پارک ملی بنتلر استانبول bentler

دسترسی به پارک ملی بنتلر استانبول

دسرسی به پارک ملی بنتلر نسبتاً آسان است و می‌توانید با وسایل نقلیه عمومی به این مکان بیایید اما کمی باید پیاده روی کنید.
بهترین راه دسترسی به آن آمدن به محله ساری یر با مترو خط M2 و پیاده شدن در ایستگاه حاجی عثمان Haciosman است و بعد از آن باید با اتوبوس‌های ۵۹RK به سمت این پارک آمده و در ایستگاه درب ورودی آن پیاده شوید.

آدرس پارک ملی بنتلر استانبول

Merkez Mh., 34473 Sarıyer/Istanbul, Turkey

شماره تلفن پارک ملی بنتلر استانبول

+۹۰ ۵۴۲ ۵۶۷ ۵۸ ۰۹

سفر به دل جنگل‌های استانبول در پارک ملی بنتلر استانبول bentler

در آخر آرزو داریم تا از بازدید پارک ملی بنتلر استانبول و تور استانبول نهایت لذت را ببرید و همچنین امیدواریم این مطلب برای شما مفید بوده و شما را با این مکان به خوبی آشنا کرده باشد.
اگر تجربه بازدید از این پارک را دارید در زیر این مطلب با ما در میان بگذارید تا دیگران هم از نظرات ارزشمند شما بهره مند شوند.