موزه پرا استانبول، به تاریخ هنر خوش آمدید

سفر به ترکیه و تور استانبول با هوای عالی و قدمتی که دارد یکی از بهترین گزینه‌ها برای افرادی است که دوست دارند از مراکز تاریخی و دیدنی دیگر کشورها دیدن کنند.
فرهنگ و هنر ذر جای‌جای این کشور قابل لمس است؛ و شما مکان‌های بسیاری برای بازدید در تور استانبول خواهید داشت؛ در این میان اگر وقت کوتاهی دارید که می‌خواهید بهترین استفاده را از آن داشته باشید به موزه پرا استانبول بیایید. به‌راستی که هم فال و هم تماشاست!
این موزه گردآوری تعدادی از نقاشی‌هایی به سبک ترکیه است.
با ما همراه باشید تا در مطلب زیر شما را با یکی از موزه‌های زیبا و هیجان انگیز، موزه پرا استانبول، آشنا کنیم.

موزه پرا استانبول، به تاریخ هنر خوش آمدید

تاریخچه‌ی موزه پرا استانبول

موزه پرا استانبول، در سال ۲۰۰۵ توسط inan, suna kirac تأسیس گردید.
این موزه در واقع در هتل تاریخی پریستول که توسط معمار مشهور Achille Manoussos در سال ۱۸۹۳ ساخته شده، بنا گردیده است.
این هتل در بین سال‌های ۲۰۰۳ تا ۲۰۰۵ توسط معمار Sinan Genim بازسازی شد، این معمار با حفظ نمای ظاهری، داخل هتل را به‌صورت مدرن تغییر داد تا بتوانند در این مکان موزه را به‌صورت کامل و مجهز دایر کنند.

 

موزه پرا استانبول، به تاریخ هنر خوش آمدید

بخش‌های موزه پرا استانبول

موزه پرا استانبول همواره دارای تعدادی نمایشگاه دائمی است، در عین حال میزبان نمایشگاه‌های موقت از آثار بین‌المللی نیز می‌باشد.

بخش دائمی نمایشگاه

  • نمایشگاه دائمی موزه سه بخش زیبا و اصلی دارد که در زیر به معرفی مختصری از آن‌ها می‌پردازیم:
  • نمایشگاه آثار شرق شناسی: در بخش شرق شناسی از موزه پرا استانبول آثار هنرمندان اروپایی و همچنین هنرمندان عثمان ترک به چشم می‌خورد که می‌توان به آثار زیبای عثمان حمدی بی اشاره کرد که برجسته‌ترین آن‌ها نقاشی ” مربی لاک پشت‌ها ” است.
    از دیگر آثار این هنرمند در این بخش از موزه می‌توان از ” دو دختر نوازنده” در سال ۱۸۸۰ و “دختری با کلاه صورتی” در سال ۱۹۰۴ نام برد.
  • نمایشگاه ابزارآلات وزن و اندازه گیری آسیایی: در این بخش از نمایشگاه پرا، بیش از ده هزار قطعه از ابزار و وسایل وزن و اندازه گیری که از دوران ماقبل تاریخ استفاده می‌شده‌اند تا به امروز به نمایش درآمده است.
    این ابزارآلات شامل تمام وسایل برای اندازه گیری وزن، طول و حجم در تمامی زمینه‌ها از تجارت و معماری گرفته تا جواهرات و حمل و نقل و داروسازی، می‌باشند.
  • نمایشگاه کاشی و سرامیک Kütahya: در واقع این بخش از موزه پرا استانبول، از دهه‌ی ۱۹۸۰ میلادی توسط suna و inan kirac پایه گذاری شده است.
    نمایشگاه کاشی و سرامیک شامل بیش از ۸۰۰ قطعه که از سال‌ها و دوره‌های مختلف مخصوصاً قرن‌های ۱۸ تا ۲۰ میلادی انتخاب شده‌اند، می‌باشد.
    تعداد محدودی از قطعاتی که به نمایش گذاشته شده‌اند، انتخاب شده‌اند تا یک ایده‌ی کلی از مجموعه‌ی kutahya نشان دهند.

موزه پرا استانبول، به تاریخ هنر خوش آمدید

بخش نمایشگاه موقت

از زمان افتتاح موزه پرا استانبول، این نمایشگاه هر سال با مؤسسات ملی و بین‌المللی هنر و آموز و پرورش برای برگزاری نمایشگاه‌هایی از هنرمندان جوان و تازه وارد پشتیبانی می‌کند، همکاری دارد.
با سازماندهی پروژه‌های مشترک با سازمان‌های برجسته بین‌المللی، نهادها و مجموعه‌هایی از جمله Tate Britain, Centre Pompidou, Victoria and Albert Museum, St. Petersburg Russian State Museum, JP Morgan Chase Collection, New York School of Visual Arts, and the Maeght Foundation سعی دارد بازدیدکنندگان ترک را با هنرمندان جهانی نیز آشنا کند.

موزه پرا استانبول، به تاریخ هنر خوش آمدید

بازدید از موزه پرا استانبول

وقت کمی دارید؟ حتماً به موزه پرا استانبول سر بزنید!
وقت بیشتری دارید؟ باز هم برای بازدید به این موزه بیایید؛ شما می‌توانید یک نمایشگاه یا تمام آن‌ها را بازدید کنید.
انتخاب‌های جسورانه برای نمایشگاه دائمی به زیبایی این موزه افزوده است.
موزه پرا استانبول در روزهای هفته از ساعت ۱۰ صبح تا ۷ عصر و در روزهای یکشنبه از ۱۲ ظهر تا ۶ عصر برای بازدید باز است.
بازدید در روز جمعه از ساعت ۶ عصر تا ۱۰ شب به‌صورت رایگان انجام می‌شود و روز اول تعطیلات مذهبی و همچنین در روز اول ژانویه موزه پرا تعطیل می‌باشد.

موزه پرا استانبول، به تاریخ هنر خوش آمدید

امکانات موزه پرا استانبول

  • فروشگاه خرید محصولات فرهنگی و سوغاتی: طبق روال تمام مکان‌های تاریخی و دیدنی ترکیه، اینجا هم غرفه‌ای وجود دارد تا به‌صورت نمادین و یا برای سوغاتی خرید کوچکی انجام دهید.
  • کافه و رستوران: بااینکه موزه پرا استانبول، موزه‌ی کوچکی است و زمان زیادی برای بازدید از شما نمی‌گیرد ولی از آنجایی که محو دیدن این همه آثار زیبا خواهید شد، دل کندن از آن راحت نیست! چه چیزی بهتر از نوشیدن قهوه‌ی دلخواه شما یا خوردن چای به همراه باقلوای ترک.
  • آسانسور: به دلیل آنکه موزه پرا استانبول در یک هتل قدیمی و چند طبقه بنا شده است، وجود آسانسور یکی از امکانات آن بشمار می‌رود تا بازدیدکنندگان در زمان بازدید از نمایشگاه‌ها به‌راحتی بین طبقات جا به‌جا شوند.

دسترسی به موزه پرا استانبول

برای رسیدن به موزه پرا استانبول بهترین راه استفاده از اتوبوس‌های برقی شهر استانبول است.
از ایستگاه odakule تا موزه فقط یک پیاده روی بسیار کوتاه فاصله است.

آدرس موزه پرا استانبول

Asmalı Mescit Mahallesi, Meşrutiyet Cd. No:65, 34430 Beyoğlu/İstanbul, Turkey

شماره تلفن موزه پرا استانبول

+۹۰ ۲۱۲ ۳۳۴ ۹۹ ۰۰

موزه پرا استانبول، به تاریخ هنر خوش آمدید

امیدواریم از سفر به ترکیه و تور استانبول در کنار خانواده و دوستان خود لذت برده و خاطرات بسیار زیبایی ساخته باشید.
هم چنین امید است این مطلب در مورد موزه پرا استانبول برای شما مفید واقع شده باشد.

اگر قبلاً به ترکیه و استانبول سفر کرده و به این موزه برای بازدید رفته‌اید، بسیار خوشحال خواهیم شد نظرات و پیشنهادات خود را با ما در زیر این مطلب درمیان بگذارید.