موزه معصومیت استانبول موزه سال اروپا و رمانی که مبدل به مکانی دیدنی شد

استانبول شهر زرخیز کشور ترکیه در زمینه صنعت توریسم و جذب گردشگر می‌باشد که در بین عموم گردشگران و علاقه مندان به صنعت توریسم طرفداران زیادی دارد. به همین خاطر هم هست که آژانس‌های مسافرتی مانور زیادی بر روی تورهای اختصاصی ترکیه به ویژه تور استانبول می‌دهند. در ایران نیز به دلایل مشخصی تور استانبول یکی از و اولویت‌های خانواده‌ها و افرادی است که قصد گذراندن تعطیلات بی نظیر در یک کشور خارجی و تجدید روحیه دارند. ترکیه علاوه بر همسایه بودن با ایران دارای وجوه فرهنگی مشترک و تاریخ غنی نیز هست که این موضوع برای گردشگران ایرانی بسیار مورد توجه خواهد بود. هر ساله آژانس‌های مسافرتی در ایران با ارائه تخفیفات و شرایط ویژه گردشگران زیادی را برای تهیه بلیت تور استانبول و سفر به این شهر رؤیایی ترغیب می‌کنند.

یکی از جذابیت‌های شهر کهن استانبول، موزه‌های این شهر هستند که هر کدام دفتری از تاریخ این کشور را می‌گشایند و مقابل چشم بازدید کننده ورق می‌زنند. این موزه‌ها گاهی داستان‌های منحصر به فردی دارند. به طور مثال موزه معصومیت استانبول museum of innocence که در ادامه قصد داریم شما را با این موزه خاص آشنا کنیم. پس اگر به تهیه تور استانبول و بازدید از موزه‌های علاقه مندید ما را در ادامه این مطلب همراهی کنید.

موزه معصومیت استانبول موزه سال اروپا و رمانی که مبدل به مکانی دیدنی شد

موزه معصومیت استانبول موزه سال اروپا و رمانی که مبدل به مکانی دیدنی شد

هر آنچه نیاز است درباره موزه معصومیت استانبول museum of innocence بدانید

گاهی موزه‌ها گشاینده صفحه ای از تاریخ و یک رخداد بزرگ هستند و گاهی نیز پیش می‌آید که یک رخداد موزه ای را می‌گشاید. موزه معصومیت استانبول museum of innocence یکی از موزه‌های ظاهراً مدرن ترکیه است که به همت اورهان پاموک نویسنده محبوب ترک بازگشایی شده است.
اورهان پاموک برنده جایزه نوبل و نویسنده کتابی با عنوان معصومیت استانبول است که روایت کششی برای جمع آوری گوشه‌هایی از تاریخ و زمان در یک جا است که در نهایت منجر به ایجاد این موزه می‌شود. جذابیت اصلی این کتاب آن است که پاموک ۶۰ ساله تصمیم می‌گیرد موزه ای را عیناً همانند آنچه در کتاب خود به تصویر کشیده در دنیای واقعی ایجاد کند که در نوع خود نخستین نمونه در کل جهان است.

موزه معصومیت استانبول موزه سال اروپا و رمانی که مبدل به مکانی دیدنی شد

آنچه بازدیدکننده می‌تواند در موزه معصومیت استانبول museum of innocence ببیند مجموعه ای است از هزاران شیء بسیار عادی و در عین حال خاص متعلق به قرن ۲۰ که به صورت ویژه ای در معرض دید قرار گرفته‌اند. پاموک این اشیاء از حدود سال ۱۹۹۰ جمع آوری کرده بود و پس از آن تصمیم به نوشتن رمانی اسرار آمیز درباره تمام این آثار و اشیاء می‌گیرد. تمام اشیاء موجود در این موزه توسط شخصیت اصلی این رمان که مردی عاشق از خانواده ای مطرح و ثروتمند است جمع آوری می‌شود. موضوع رمان مربوط به عشق یک جوان ترک به دختری به نام فسون است که به مسائلی و شکل گیری این خانه موزه ختم می‌شود. این رمان تا کنون به ۶۰ زبان زنده دنیا و باالاخص زبان فارسی ترجمه شده و در دسترس شما عزیزان می‌باشد. اگر این موزه برای شما جذابیت دارد می‌توانید پیش از بازدید نگاهی هم به رمان مرتبط با آن بیندازید تا بیشتر از مراجعه به آن لذت ببرید.

رمان معصومیت استانبول در سال ۲۰۰۸ منتشر گشت و موزه معصومیت استانبول museum of innocence در سال ۲۰۱۲ نهایی شده و رسماً بازگشایی شد و معماری و طراحی فضای موزه معصومیت استانبول museum of innocence از طریق مشورت با معمار موزه ای آلمانی شکل گرفته است.

موزه معصومیت استانبول موزه سال اروپا و رمانی که مبدل به مکانی دیدنی شد

دسترسی به موزه معصومیت استانبول museum of innocence

موزه معصومیت استانبول museum of innocence در منطقه شوکورما و محله بی اوغلو استانبول ترکیه واقع شده و درب‌های آن از سال ۲۰۱۲ به روی عموم بازدیدکنندگان، گردشگران و علاقه مندان گشوده شده است.
در محدوده این موزه کافه‌ها و رستوران‌های خوبی دایر است که می‌توانید در آن‌ها از غذاها و نوشیدنی‌ها خوب ترک لذت ببرید.
در نزدیکی موزه معصومیت استانبول museum of innocence فروشگاه‌های خوبی وجود دارد که در صورت تمایل برای خرید شخصی و سوغاتی می‌توانید به آن‌ها نیز مراجعه کنید.

آدرس موزه معصومیت استانبول museum of innocence

Firuzağa Mahallesi, Dalgıç Sk. No:2, 34425 Beyoğlu/İstanbul, Turkey

شماره تماس موزه معصومیت استانبول museum of innocence

+۹۰ ۲۱۲ ۲۵۲ ۹۷ ۳۸

موزه معصومیت استانبول موزه سال اروپا و رمانی که مبدل به مکانی دیدنی شد
در انتها امیدواریم مطالب عنوان شده برای شما مفید و جذاب بوده و رضایت خاطر شما را جلب نموده و موزه معصومیت استانبول museum of innocence را به طور کامل به شما شناسانده باشد.
در صورتی که تصمیم به سفر به کشور زیبای ترکیه و شهر استانبول دارید و بلیت تور استانبول تهیه نموده‌اید بی شک به شما عزیزان پیشنهاد می‌کنیم سری هم به این موزه حیرت انگیز بزنید و از مشاهده آن لذت ببرید.