موزه فتحیه استانبول کلیسایی که توسط مسلمانان فتح شد

ترکیه همسایه شمال غربی کشورمان، یکی از بهترین گزینه‌ها برای کسانی است که قصد گذراندن تعطیلات به یاد ماندنی به همراه نزدیکانشان در کشوری خارجی دارند. این کشور تمام ویژگی‌های لازم برای تبدیل شدن به یک مقصد ایده آل گردشگری را دارا است. طبیعت فوق العاده، آب و هوای خوب، نزدیکی به دریا و داشتن ساحل‌های فوق العاده علاوه بر همه این‌ها آثار تاریخی ارزشمند و موزه‌های مطرح در سطح جهانی همه و همه از نقاط قوت این کشور و دلایل گسترش رو افزون جمعیت توریست در آن است.
استانبول یکی از شهرهای مرکزی ترکیه است که قطب صنعتی و حتی توریستی این کشور به شمار می‌آید و سالانه هزاران نفر با تهیه بلیت تور استانبول خود را به این شهر رسانده و از زیبایی‌های آن نهایت استفاده و لذت را می‌برند. از جاذبه‌های گردشگری استانبول می‌توان موزه‌های این شهر را نام برد که هر ساله شاهد حضور بازدیدکنندگان زیادی هستند و بخشی از تاریخ و فرهنگ این کشور را با دیگر ملت‌ها به اشتراک می‌گذارند. از موزه‌های مطرح استانبول می‌توان موزه فتحیه استانبول را نام برد که در ادامه مطلب قصد داریم به طور مشروح درباره آن توضیح داده و آن را به شما معرفی کنیم.

موزه فتحیه استانبول کلیسایی که توسط مسلمانان فتح شد

درباره موزه فتحیه استانبول

یکی از موزه‌های محبوب توریست‌ها در هنگام حضور در تور استانبول موزه فتحیه می‌باشد. موزه فتحیه استانبول که با نام Pammakaristus Church (کلیسای پاما کاریستوس) نیز شناخته می‌شود در اصل مربوط به ساختمان یکی از مشهورترین کلیساهای ارتدکس یونانی واقع در ترکیه است که از نظر کارشناسان به قرون ۱۱ و ۱۲ میلادی مرتبط است عده ای نیز آن را به قرن ۸ میلادی مربوط می‌دانند. و بسیاری از تاریخ شناسان بر این باورند که می‌توان این بنا را به زمان میکائیل هفتم نسبت داد. پس از سقوط قسطنطنیه این کلیسا در سال ۱۵۹۱ میلادی به فرمان سلطان مراد سوم در اختیار مسلمانان قرار گرفته و به نام مسجد فتحیه (مسجد پیروزی) نام‌گذاری شده و از آن زمان محل انجام عبادات مذهبی مسلمانان بوده است. ساختمان این کلیسا از جمله مهم‌ترین نمونه موجود از معماری دوران بیزانس و زمان کنستانتینوپل است و از آخرین ساختمان‌های بنا شده پیش از تشکیل حکومت عثمانی است. از نظر میزان موزاییک‌های سبک بیزانس به کار گرفته شده در این بنا می‌توان آن را پس از دو عمارت حجاب سوفیا و کلیسای کورا در مقام سوم قرار داد.

موزه فتحیه استانبول کلیسایی که توسط مسلمانان فتح شد

بخش شمالی موزه فتحیه استانبول همچنان به عنوان مسجد مسلمانان به کار خود ادامه می‌دهد و در ساختمان داخلی کلیسا هنوز هم نقاشی‌ها و تراشه‌های زیبایی از آیین مسیحیت وجود دارد.

موزه فتحیه استانبول کلیسایی که توسط مسلمانان فتح شد

بازدید از موزه فتحیه استانبول

بی شک بازدید از موزه فتحیه استانبول برای گردشگران تجربه جالب و تکرار نشدنی خواهد بود چرا که آن‌ها قادرند تضاد و تقابل دو آیین را در این مسجد- کلیسا به وضوح ببینند.
موزه فتحیه استانبول در تمام روزهای هفته به جز چهارشنبه‌ها به روی بازدید کنندگان گشوده است.
ساعت مراجعه به این موزه از ساعت ۹:۳۰ صبح تا ۵ بعد از ظهر می‌باشد.
هزینه ورودی به این موزه به ازای هر نفر ۵ لیر ترکیه می‌باشد که البته در صورتی که از پیش کارت موزه خریداری کرده باشید می‌توانید به صورت کاملاً رایگان از موزه فتحیه استانبول دیدن کنید.

موزه فتحیه استانبول کلیسایی که توسط مسلمانان فتح شد

دسترسی به موزه فتحیه استانبول

موزه فتحیه استانبول در محله بالات و بخش فتحیه استانبول قرار دارد که بهترین روش برای رفتن به این موزه استفاده از اتوبوس و پیاده شدن در ایستگاه فتحیه و یا فنر است.
در اطراف این موزه باشکوه کافه رستوران‌های زیادی وجود دارد که پس از بازدید از موزه می‌توانید در آن‌ها به استراحت و صرف غذا بپردازید. همچنین مراکز خرید و شاپ استور های آن منطقه مکان مناسبی برای خرید سوغاتی هستند.

آدرس موزه فتحیه استانبول

Balat Mahallesi, 34087 Fatih/Istanbul, Turkey

شماره تماس موزه فتحیه استانبول

+۹۰-۲۱۲۵۲۲۱۷۵۰

موزه فتحیه استانبول کلیسایی که توسط مسلمانان فتح شد

در صورتی که تصمیم دارید برای تعطیلات پیش رو خانواده و دوستان خود را با یک تور استانبول غافل گیر نمایید حتماً همراه آن‌ها به بازدید از موزه فتحیه استانبول نیز بروید چرا که ارزش و قدمت تاریخی این بنا بسیار زیاد است و مطمئناً برای شما لذت بخش خواهد بود.
در پایان امیدواریم مطالب فوق مقبول شما عزیزان بوده و شناخت و اطلاعات کافی درباره موزه فتحیه استانبول به دست شما داده باشد.
از صمیم قلب سفر خوب و تور استانبول خاطره انگیزی برای شما و همراهانتان آرزومندیم.

موزه فتحیه استانبول کلیسایی که توسط مسلمانان فتح شد