ستون گوتلار استانبول نماد پیروزی در یک جنگ بزرگ

ترکیه کشور تاریخ ساز و تاریخ مدار منطقه ما است که گنجینه ای از آثار و بناهای تاریخی را شامل می شود که هر کدام از این آثار روایتی و بیانی روشن از تاریخ برای علاقه مندان خواهند داشت. ایرانیان که ارزش تاریخ و تمدن را به خوبی درک می کنند و خود نیز از آن بی نصیب نبوده اند، علاقه زیادی برای سفر به ترکیه و بازدید از  بناها و آثار تاریخی این کشور دارند که این می تواند به دلیل تشابهات فرهنگی بسیار و علاقه مندی به تاریخ باشد که در بین ایرانیان عمومیت دارد و سالانه جمعیت توریست زیادی از ایران راهی کشور ترکیه می شوند.
آژانس های هواپیمایی در ایران هر ساله با نزدیک شدن به ایام تعطیلات و یا حتی در ایام عادی تور های ویژه ای را برای سفر به ترکیه در نظر می گیرند مانند تور استانبول، تور آنتالیا، تور کوش آداسی و … که در بین ایرانیان محبوبیت زیادی دارد. این تورها بازدید های ویژه را برای گردشگران ترتیب می دهند و تخفیف های خوبی نیز به مناسب های مختلف به توریست ها می دهند.

ستون گوتلار استانبول نماد پیروزی در یک جنگ بزرگ

گاهی در استانبول با اثری تاریخی  مواجه می شویم که حتی پیش از آنکه این شهر پا به جهان بگذارد و ایجاد شود، وجود داشته اند. تور استانبول موقعیت خوبی است تا خستگی روزمرگی زندگی و کار از تن به در شود و همراه خانواده و دوستان روزهای خوب و خاطره انگیزی ساخته شود.

در ادامه تصمیم داریم یکی از آثار تاریخی ارزشمند و جذاب شهر استانبول را به شما عزیزان معرفی کنیم پس اگر به آثار تاریخی علاقه مندید و تصمیم به تهیه تور استانبول برای خود و خانواده و دوستانتان دارید حتما ما را دنبال کنید چرا که می خواهیم شما را با یک اثر فوق العاده در مرکز استانبول به نام ستون گوتلار آشنا کنیم.

ستون گوتلار استانبول نماد پیروزی در یک جنگ بزرگ

درباره ستون گوتلار

تور استانبول می تواند موقعیت خوبی برای آشنایی شما با بخشی از تاریخ جهان باشد. یکی از جذابیت های استانبول پارک ها و فضای سبز این شهر هستند. طبیعت زیبای ترکیه یکی از عوامل جذب گردشگر می باشد و نکته جالب اینکه بسیاری از آثار تاریخی ارزشمند استانبول را می توان در پارک ها و میادین این شهر از نزدیک مشاهده کرد. ستون گوتلار (Column of the Goths) یک ستون سنگی قدیمی است که عمر دقیق آن نامعلوم بوده اما به عقیده کارشناسان متعلق به قرن سوم یا چهارم میلادی است. ستون گوتلار که در مرکز یکی از پارک های زیبای شهر استانبول به نام پارک گلهانه قرار گرفته در واقع یک ستون و نماد پیروزی متعلق به رومیان است که پس از پیروزی در نبردی بزرگ علیه گت ها اقدام به ساخت آن برای یادآوری این موفقیت نموده اند، همچنین قصد داشتند از طریق ساخت این بنا یادبودی برای جنگ جویانی که جانشان را در این جنگ از دست داده اند داشته باشند. این جنگ به احتمال زیاد میان کلودیوس دوم گوتیک و کنستانیتین بزرگ بوده است. به عقیده بسیاری از باستان شناسان ستون گوتلار استانبول یکی از قدیمی ترین آثار متعلق به رومیان است که حتی عمری بیشتر از قسطنطنیه دارد.

این ستون طولی تقریبا معادل ۱۵ متر داشته و بر یک ستون سنگی سه پله ای سوار است که ارتفاع آن را به ۱۸٫۵ متر می رساند.

ستون گوتلار استانبول نماد پیروزی در یک جنگ بزرگ

بازدید از ستون گوتلار

پارک گلهانه دارای فضایی بسیار لذت بخش و زیبا است و مکان خوبی برای قدم زدن و اندکی خلوت کردن خواهد بود. مطمئنا بازدید از ستون گوتلار پارک گلهانه استانبول برای شما تجربه ای لذت بخش می شود. شما می توانید در هنگام گشت و گذار در پارک و استفاده بردن از طبیعت آنجا و مکانی برای بازی کودکان به مرکز این پارک رفته و از این اثر کهن تاریخی نیز دیدن نمایید.

ستون گوتلار استانبول نماد پیروزی در یک جنگ بزرگ

دسترسی به ستون گوتلار

ستون گوتلار در منطقه فتحیه استانبول و پارک گلهانه این شهر قرار گرفته است. بهترین مسیر برای رفتن به این پارک استفاده از اتوبوس های شهری و پیاده شدن در ایستگاه Sarayburnu پیاده شوید.
در اطراف این پارک و ستون گوتلار کافه ها ورستوران هایی وجود دارد که در صورت تمایل می توانید به آنها مراجعه کرده و غذایی هم میل کنید.

آدرس ستون گوتلار

Cankurtaran Mh., Park İçi Yolu, 34122 Fatih/İstanbul, Turkey

ستون گوتلار استانبول نماد پیروزی در یک جنگ بزرگ
در پایان برای شما عزیزان تجربه ای ناب و لذت بخش در تور استانبول آرزومندیم و امیدواریم که مطالب فوق به شما در سفر پیش رو کمک کند و اطلاعات مفیدی در اختیار شما قرار دهد.
به شما پیشنهاد می کنیم در سفر به استانبول دیداری هم از ستون گوتلار داشته باشید.