خیابان ینی کاپی، خیابانی تاریخی و پر از آثار تاریخی و فرهنگی

استانبول یکی از توریستی ترین شهر های موجود در بین کشور هاست، اگر برای کار، تفریح و یا خرید تصمیم به سفر کردن به استانبول را گرفته اید و تور استانبول را انتخاب کرده اید علاوه بر مراکز خرید و بازار های موجود در این شهر تاریخی شما می توانید از مساجد، بازار های و جاهای دیدنی استانبول نیز دیدن کنید.

خیابان های استانبول مکان هایی هستند که هم جنبه ی تاریخی دارند و هم جنبه ی تفریحی، خرید و… دارند.

از جمله از این خیابان ها که می توان مثال زد خیابان ینی کاپی می باشد. خیابان ینی کاپی خیابان نسبتا بزرگی در قسمت ینی کاپی محله ی فاتیح می باشد. با این متن بیشتر همراه باشید تا بیشتر راجع به خیابان ینی کاپی و امکانات، فروشگاه ها و آثار تاریخی این خیابان بیشتر آشنا شوید.

درباره ی خیابان ینی کاپی

ینی کاپی در واقع بندری می باشد در محله ی بزرگ فاتیح  استانبول خیابان ینی کاپی در قسمت اروپایی و در قسمت جنوبی بندر واقع شده است.

ینی کاپی در واقع در حفاری بندر  بیزانتین درسال ۲۰۰۴ کشف شده است. یکی از بزرگترین کشف ها و استخراجات در اروپا کشف همین بندر و خیابان ینی کاپی می باشد. در قرن ۵ و ۱۰ از بندر ینی کاپی به عنوان محلی برای تجارت بین کنستانتین پل به دیگر جاهای دنیا استفاده می شد.

همچنین ایستگاه های مترو امروزه ی استانبول مثل خط m1 و خط m2 و خط تازه تأسیس مرمری همه در تونل های موجود در زیر قسمت ینی کاپی می باشند. قابل ذکر است که ایستگاه مترویی با همین نام وجود دارد که بیشتر متوجه وجود این ایستگاه مترو در ینی کاپی می شوید.

مکان های موجود در خیابان ینی کاپی

در منطقه ی ینی کاپی هتل هایی برای اقامت وجود دارند از جمله هتل مارماری، هتب یوکسل، اورینت مینتور هتل، گرند هیلاریم و … وجود داردکه هنگام رفتن به به این خیابان و محله می توان رفت و از آن جا بازدید کرد.

خیابان و محله ی ینی کاپی که محله ای نو ساز و در قسمت اوروپایی استانبول می باشد، علاوه بر هتل های بسیاری که در این محدوده وجود دارد بلکه آثار دیدنی از جمله مسجد، کلیسا نیز وجود دارد البته توجه داشته باشید که تعداد هتل های موجود در خیابان ینی کاپی خیلی بیشتر از مساجد و کلیسا هایش می باشد.

همچنین توجه داشته باشید که آثار دیدنی، امکاناتی مثل رستوران کافه و فروشگاه ها همگی در نزدیکی ایستگاه بزرگ ینی کاپی قرار دارند و هنگام بیرون آمدن از این ایستگاه می توان این مکان ها را مشاهده کرد.

در منطقه ی ینی کاپی پارک هایی نیز وجود دارند مثالی از این پارک ها می توان به پارک ینی کاپی و پارک یالی اشاره کرد.

دو مرکز خرید معروفی که درخیابان ینی کاپی و در نزدیکی ایستگاه ینی کاپی به سمت غرب می توان اشاره کرد یکی مرکز خرید آیا اوتو یدک و دیگری مرکز خرید آسیایی اوتو ژاپن تایوان می باشد که در قسمت غربی ایستگاه قرار دارد. در قسمت شمالی ایستگاه ینی کاپی در خیابان ینی کاپی تعداد هتل ها و مسافر خانه ها بسیار زیاد می شود و قسمت شلوغ این محله به شمار می آید همچنین دیوار معروف و تاریخی بیزانس در قسمت شمالی ایستگاه مترو ینی کاپی قرار دارد.

دسترسی های خیابان ینی کاپی

در منطقه و خیابان ینی کاپی به دلیل وجود ایستگاه بزرگ مترو و اتوبوس از هر نقطه ای از استانبول که سوار مترو و یا اوتوبوس می شوید می توانید در ایستگاه ینی کاپی پیاده شده و از هتل ها، مرکز خرید و مکان های تاریخی موجود در این منطقه بازدید داشت.

با توجه به مطالب بالا هنگام سفر به استانبول و انتخاب تور استانبول باید در نظر داشت که خیابان های استانبول خود بخش مهمی از بازدید هستند زیرا که آن ها علاوه بر این که مراکز خرید و آثار باستانی در خود دارند بلکه با راه رفتن در این خیابان ها و دقت به ساخت این خیابان ها می توان به فرهنگ مردمان و شیوه ی زندگی آن ها پی برد و اطلاعات زیادی را کسب نمود.