خیابان بایزید مکانی مناسب و تاریخی برای گشتن

استانبول یکی از توریستی‌ترین شهرهای موجود در بین کشورهاست، اگر برای کار، تفریح و یا خرید تصمیم به سفر کردن به استانبول را گرفته‌اید و تور استانبول را انتخاب کرده‌اید علاوه بر مراکز خرید و بازارهای موجود در این شهر تاریخی شما می‌توانید از مساجد، بازارهای و جاهای دیدنی استانبول نیز دیدن کنید.
یکی از این خیابان‌های تاریخی و معروف استانبول خیابان بایزید می‌باشد. خیابانی است قدیمی و مناسب بدای گشتن و خرید کردن که با این متن همراه باشید تا راجع به خیابان بایزید و مکان‌های موجود در آن اطلاعات کسب کنید.

درباره‌ی خیابان بایزید استانبول

خیابان بایزید خیابانی قدیمی است که در منطقه‌ی فاتیح واقع‌شده است. این خیابان در قسمت اروپایی استانبول واقع‌شده است و یکی از آن خیابان‌هایی می‌باشد که هنگام سفر به استانبول از این خیابان باید بازدید کرد.
این خیابان یکی از خیابان‌های اصلی دوره‌ی بیزانس‌ها بوده که توسعه‌یافته‌ی میدانی در زمان رومی‌ها بوده است که مجسمه‌ی گاوی در مرکز آن قرار داشته، امروزه به همین میدان هم‌میدان بایزید می‌گویند و دلیل آن همین خیابان بایزید بوده است.

مکان‌های موجود در خیابان بایزید استانبول

همان‌طور که گفته شد یکی از تاریخی‌ترین بناهای این خیابان میدان قدیمی بایزید می‌باشد. علاوه بر این میدآن‌یکی دیگر از مکان‌های معروف، بازار بزرگ استانبول می‌باشد، در این بازار بیش از ۴۰۰۰ مغازه و غرفه جهت فروش سوغاتی، جواهرات دست‌ساز، لباس‌های سنتی، صنایع‌دستی ترک و… اجناس بسیاری به فروش می‌رسد.
یکی دیگر از معروف‌ترین ساختمان‌های، دانشگاه استانبول می‌باشد و دلیل آن‌که این ساختمان شباهت بسیاری به بناهای نظامی دارد این است ساختمان وزارت جنگ عثمانی به دانشگاه استانبول موجود در خیابان بایزید تبدیل‌شده است.
از بناهای تاریخی  می‌توان برج بایزید به ارتفاع ۸۵ متر که در میدان بایزید واقع‌شده است اشاره کرد، این برج به دستور سلطان محمود دوم توسط سنهکریم بالیان طراحی شد و در سال ۱۸۲۳ در مکان کنونی‌اش قرار داده شد، قبل از آن‌یک برج چوبی در این مکان قرار داشت.
آثار تاریخی معروفی که  می‌توان به آن اشاره کرد مسجد قدیمی بایزید می‌باشد، این مسجد که در سال ۱۵۰۶ ساخته‌شده است یکی از معروف‌ترین مساجد معروف استانبول که در این خیابان قرار دارد می‌باشد.
علاوه بر ای آثارهای تاریخی مدرنی که در خیابان بایزید نام‌برده شد می‌توان به مرکز خرید بسیار و رستوران‌های باکیفیتی که در این خیابان قرار دارند نیز اشاره کرد، از معروف‌ترین رستوران‌هایی که در خیابان بایزید شعبه دارند به رستوران برگر کینگ می‌توان اشاره کرد. همچنین یک بوفه‌ی معروفی که در خیابان بایزید قرار دارد و خوراک باکیفیتی می‌دهد دونرخی شاهین اوستا می‌باشد که دنر های باکیفیتی می‌دهد و در آن محدوده معروف می‌باشد.
علاوه بر مکان‌های ذکرشده خیابان بایزید موزه‌های معروفی نیز دار بوده ازجمله موزه‌ی یحیی کمال و موزه‌ی صنعت که از معروف‌ترین موزه‌های موجود در این محدوده می‌باشند می‌شود نام برد.

دسترسی‌های خیابان بایزید

ازآنجاکه خیابان بایزید یکی از معروف‌ترین و تاریخی‌ترین خیابان‌های موجود در استانبول می‌باشد به‌راحتی می‌توانید با ایستگاه‌های اتوبوس موجود از هر جای استانبول به این خیابان قدیمی رفته.
اما ساده‌ترین روش ممکن رفتن به آنجا استفاده از مترو می‌باشد، به‌طوری‌که در ایستگاه وزنسیلر که در خط m2 قرار دارد پیاده می‌شوید و خیابان بایزید ذر ۵۰ متری شما قرار دارد.
با توجه به مطالب بالا هنگام سفر به استانبول و انتخاب تور استانبول باید در نظر داشت که خیابان‌های استانبول خود بخش مهمی از بازدید هستند زیرا که آن‌ها علاوه بر این‌که مراکز خرید و آثار باستانی در خوددارند بلکه با راه رفتن در این خیابان‌ها و دقت به ساخت این خیابان‌ها می‌توان به فرهنگ مردمان و شیوه‌ی زندگی آن‌ها پی برد و اطلاعات زیادی را کسب نمود.