حمام مهری ماه سلطان mihrimah sultan استانبول تجربه ای خاص در عمق جان یک حمام داغ

جمع تمامی زیبایی‌ها در یک بنا، آمیزه‌ای از هنر و معماری را در اختیار علاقه‌مندان قرار خواهد داد. حمام مهری ماه سلطان mihrimah sultan استانبول از جمله بناهایی است که در کنار مسجدی هم نام خود ساخته شده و این خود اصلی‌ترین جاذبه گردشگری در این مکان به شمار می‌آید.
چرا که هم جواری با مسجد مهری ماه، سهولت در بازدید از چند بنای تاریخی استانبول در تور استانبول را به همراه خواهد داشت. این حمام هم چون چند اثر هنری دیگر ساخت دست معماری توانمند به نام سنان، بوده است که با گذشت چندین و چند سال از تاریخ ساخت آن، امروزه نیز دارای طرفداران بی شماری از سراسر جهان می‌باشد.

حمام مهری ماه سلطان mihrimah sultan استانبول تجربه ای خاص در عمق جان یک حمام داغ

درباره حمام مهری ماه سلطان mihrimah sultan استانبول

حمام‌ها در استانبول از جمله گزینه‌های اولیه در گردشگری به شمار می‌آیند. با وجود ساخت هتل‌های زیبا و مجلل و امکانات متنوع در آن، حمام‌های تاریخی شیوه‌ای متفاوت و دل پذیر در آراستگی و نظافت محسوب می‌گردند.
حمام مهری ماه سلطان mihrimah sultan استانبول با قرار گرفتن بر روی ستون‌هایی زیبا، تفاوتی بارز را با دیگر مکان‌های مشابه از آن خود نموده است. ۱۲ ستون، پایه طبقاتی این حمام را تشکیل داده و زیبایی منحصر به فردی را به فضای داخلی آن بخشیده‌اند.
ساخت حمام مهری ماه سلطان mihrimah sultan استانبول که زیر مجموعه ساخت مسجد مهری ماه بوده، به سال ۱۵۴۸ میلادی صورت گرفته و هم چنان نیز در تور استانبول به عنوان اولویت‌های اصلی برای گردشگران محسوب می‌گردد.

حمام مهری ماه سلطان mihrimah sultan استانبول تجربه ای خاص در عمق جان یک حمام داغ

امکانات حمام مهری ماه سلطان mihrimah sultan استانبول

همواره یکی از پارامترهای مهمی که در گردشگری توجه ویژه‌ای را به آن مبذول می‌دارند، شناسایی امکانات موجود در مکان مورد نظر، است.
حمام مهری ماه سلطان mihrimah sultan استانبول با قرار گرفتن در کنار یک مسجد قدیمی و تاریخی و هم چنین دارا بودن فاکتورهای متعدد، از جمله مراکز اصلی تور استانبول محسوب می‌گردد که می‌توان به نمونه‌هایی از امکانات موجود در این مکان اشاره کرد.

  • ماساژورهای حرفه‌ای و بهره‌مندی از ماساژ در طول مدت استحمام
  • تفکیک زمان حمام مردان و بانوان
  • هم جواری با مسجد مهری ماه سلطان
  • امکان سرو هر نوع نوشیدنی دلخواه
  • دارا بودن استخری بزرگ و بهداشتی
  • فضایی آرام با ۴ ایوان زیبا
  • سنگ مرمری شفاف و هشت ضلعی در دل حمام

حمام مهری ماه سلطان mihrimah sultan استانبول تجربه ای خاص در عمق جان یک حمام داغ

حمام مهری ماه سلطان mihrimah sultan استانبول تجربه ای خاص در عمق جان یک حمام داغ

بازدید از حمام مهری ماه سلطان mihrimah sultan استانبول

سفر به فضای داخلی این حمام، سفر به دنیایی جدید و جذاب خواهد بود. چرا که فاکتورهای متنوعی از جمله معماری اصیل و کهن، محوری خیره کننده را برای چشم و جان انسان به همراه خواهد آورد.
حمام مهری ماه سلطان mihrimah sultan استانبول در ادامه با افزودن یک استخر بزرگ؛ جذابیتی تازه را به دل خود راه داد تا بازدیدکنندگان فضایی استخر گونه را نیز در این حمام تجربه نمایند. با این حال وجود حجره‌ها و ایوان‌ها در اطراف آن؛ امکان استراحت و بهره‌مندی از محیط زیبای حمام را به خوبی فراهم خواهند نمود.

ساعت بازدید از حمام مهری ماه سلطان mihrimah sultan استانبول

از آن جایی که شرایط ووردی حمام یاد شده، شرایطی متفاوت می‌باشد، امکان ورود خانم‌ها و آقایان در ساعات متنوعی فراهم گشته است تا نوع استفاده از حمام نیز در این ساعات بازدهی بیش‌تری را برای بازدید کنندگان به همراه داشته باشد.
ساعت ورود آقایان به حمام مهری ماه سلطان mihrimah sultan استانبول ۷ الی ۲۳ بوده و در نتیجه زمان ورود خانم‌ها نیز ۹ الی ۲۰ شب می‌باشد.

هزینه بازدید از حمام مهری ماه سلطان mihrimah sultan استانبول

مبالغ ورودی در حمام تاریخی در تور استانبول بر اساس رده بندی‌های متنوعی محاسبه می‌گردند. از جمله حمام‌هایی که می‌توان در آن شاهد هزینه‌ای ارزان و مناسب بود، حمام مهری ماه سلطان mihrimah sultan استانبول می‌باشد.
هزینه ورودی به این حمام کم‌تر ۵۰ هزار تومان بوده که همین موضوع نام این مکان را در ردیف مکان‌های دیدنی و تاریخی پر بازدید و جاذب قرار داده است.
تنوع ساعات بازدید از حمام مهری ماه سلطان mihrimah sultan استانبول موجب گردیده است تا گردشگران دست بازی را برای انتخاب زمان ورود داشته باشند و به فراخور میزان و زمان استفاده از حمام، هزینه‌ای بین ۲۵ الی ۴۵ هزار تومان را پرداخت نمایند.

حمام مهری ماه سلطان mihrimah sultan استانبول تجربه ای خاص در عمق جان یک حمام داغ

دسترسی به حمام مهری ماه سلطان mihrimah sultan استانبول

اصلی‌ترین هدف ما در این متن معرفی جامع محورهای دسترسی به حمام مهری ماه بوده تا از این طریق بتوان بدون نیاز به هر نوع نقشه و منبعی دیگر، در سریع‌ترین زمان ممکن، به حمام مهری ماه سلطان mihrimah sultan استانبول سفر کرد.
در فواصل قبل گفته شد که قرار گرفتن حمام مهری ماه در کنار مسجدی هم نام؛ اصلی‌ترین عامل در سهولت دسترسی به این مکان محسوب می‌گردد. از این رو با استفاده از تمامی محورهای انتقال از جمله، وسایل نقلیه عمومی، تاکسی، اتوبوس، مترو، امکان دسترسی ساده و آسان به این حمام وجود خواهد داشت.

آدرس حمام مهری ماه سلطان mihrimah sultan استانبول

Karagümrük Mh., Fevzi Paşa Cad. No:333, 34091 Edirnekapı/Fatih/Fatih/İstanbul

شماره تلفن حمام مهری ماه سلطان mihrimah sultan استانبول

(۰۲۱۲) ۵۲۳ ۰۴ ۸۷

حمام مهری ماه سلطان mihrimah sultan استانبول تجربه ای خاص در عمق جان یک حمام داغ

تمامی محورهای ذکر شده در این متن جنبه تحقیقی داشته و می‌توان به عنوان منبعی مستند به آن توجه کرد. حمام مهری ماه سلطان mihrimah sultan به عنوان جاذبه‌ای توریستی و گردشگری شناخته می‌شود که هر ساله جمعیتی عظیمی از مسافران استانبول را به خود جذب می‌نماید. جمعیتی که در آن میزان رضایت‌مندی از عملکرد پرسنل و کارکنان این مجموعه به خوبی قابل مشاهده خواهد بود.
گفتار آخر دعوت از دوستانی است که در این متن با ماه همراه بوده‌اند تا با اشتراک تجربیات و خاطرات خود، سهم عمده‌ای در پر بار تر کردن مطالب آینده ما داشته باشند.