جزیره بورگاز آدا Burgazada استانبول مکانی بکر و خلوت برای استراحت

همه ما از ترافیک صدای بوق هوای آلوده و کثیف و مشغله های دنیا و جامعه امروزی رنج می بریم اگر شما با تور استانبول کمی از این حال دور شدید می توانید با پیمودن مسافتی نه چندان طولانی مسائل را از ذهن ببرید. دیگر خبری از آسمان خراش های غول آسا و ادارات و دفتر ها و هتلهای بزرگ بزرگ نیست.
اگر از بیوک آدا و هیبلی‌آدا دیدن کردید بد نیست به سومین جزیره بزرگ مجموعه جزایر پرنس در دریای مرمره نزدیک استانبول یعنیجزیره بورگاز آدا Burgazada استانبول  سر بزنید که  به طور رسمی یکی از محله های تحت فرمان و نظارت ایالت آدالار می باشد.
ایالت آدالار تشکیل شده از مجموع الجزایر پرنس یا جزایر سرخ است که در تابیعیت استانبول قرار دارند.

درباره تاریخچه جزیره بورگاز آدا Burgazada استانبول

جزیره بورگاز آدا Burgazada استانبول زادگاه یکی از بزرگترین شاعران و نویسندگان  ادبیات نو ترکیه است او سبک جدیدی در فرهنگ و ادبیات ترکیه در زمینه نوشتن داستان های کوتاه است. او با روحیات خشن و انسان دوستانه خود زندگی مدنی ساکنان مناطق محروم تر و سیاه استانبول را به تصویر می کشد.ایشان که ساکن همین شهر هم بودند در سال ۱۹۰۶ متولد شدند و در بین سال های ۱۹۰۶ تا ۱۹۵۴ قعالیت های ادبی و انسانی بسیاری انجام دادند تا سر انجام در سن ۴۷ سالگی چشم از جهان گشودند. امروزه مکان سکونت ایشان به عنوان یک موزه نگهداری می شود.
این جزیره در امتداد تپه دو کیلومتری کشیده شده است. دیمیتریس مقدونیه یکی از قائم مقام های فرقه دیادو چی که وزیران و سناتور های بر علیه اسکندر مقدونی بودند سنگری محکم برای خود در این جزیره ساخت که این مکان را  به نام پدرش گذاشت . جزیره بورگاز آدا Burgazada استانبول این نام را با خود نگه داشت و الان که قوم ترکها ساکن هستند به ان Burgaz که در اصل مخفف Burgazadasi است که در معنی همان سنگر می‌شود می نامند.
در سال ۲۰۰۳ جزیره بورگاز آدا Burgazada استانبول دچار سانحه ای دردناک شد که این واقعه آتش سوزی وحشتناکی بود که تقریباً ۴ کیلومتر مربع از کل جنگل خود را از دست داد که باعث مرگ بعضی از گونه های زیستی و بافت گیاهی جنگلی شد.
در گذشت تاریخ جزیره بورگاز آدا Burgazada استانبول  همواره تحت تصرف اقلیت یونانی بود تا جایی که در قرن بیستم بعضی از یهودیان استانبول نیز در جزیره بورگازآدا ساکن شدند و در سال های اخیر رفته‌ رفته اقلیت های جمعیتی و مذهبی در ترکیه کم شدند و نمودار تعادل جمعیت این محل به طور کلی به سمت ترک های استانبول حرکت کرد.
آسایشگاه بورگازآدا که در سال ۱۹۲۸ ساخته شده یکی از قدیمی‌ترین آسایشگاه های این کشور است.

تفریحات جزیره بورگاز آدا Burgazada استانبول

شما می توانید در تور استانبول پایتخت فرهنگی دنیا در سال ۲۰۱۰  خاطرات فراموش نشدنی بسازید, جزیره بورگاز آدا Burgazada استانبول برای تجربه یک روز آرام و پر نشاط انتخاب خوبی است کافه ۴ حرف  Four letter word coffe  را در این جزیره فراموش نکنید این کافه عالی فقط از مرغوب ترین دانه های قهوه برای کار خود استفاده میکنند .در رستوران کالپازانکیا Kalpazankya هنگام میل کردن غذای خود از نوشیدنی های خوشمزه و منظره های زیبا لذت ببرید.
اسب سواری, درشکه سواری, بستنی های خوشمزه, میوه های رنگارنگ و از همه مهم تر طبیعت بکر و هوای پاک که از مزیت های این سفر می باشد.
اما در این دوچرخه سواری بیشتر از همه جذابیت دارد که شما ازادانه می توانید از هوای ازاد و مناظر فوق العاده در تور استانبول لذت ببرید.

دسترسی جزیره بورگاز آدا Burgazada استانبول

دسترسی به مجموع الجزایر پرنس و جزیره بورگاز آدا Burgazada استانبول خیلی کار دشواری نیست زیرا که حاشیه ساحل استانبول هستند و فاصله بسیار کمی تا شهر استانبول دارد.
کشتی های مسافر بری بهترین راه برای رسیدن بی این مکان چشم نواز می باشد که اتفاقا” بسیار هم ارزان می باشند بر خلاف اینکه قیمت ها در جزایر گرانتر می باشند و تنها ۷٫۵ لیر ترکیه بها دارند که حدود یک ساعت نیز زمان میبرد.

بازدید جزیره بورگاز آدا Burgazada استانبول

این جزیره در تمامی ساعات روز و شب و در تمامی فصول دیدنی است اما یکی از بزرگترین جاذبه های گردشگری  جزیره بورگاز آدا Burgazada استانبول موقع طلوع  و غروب خورشید است.اما روز های یک شنبه به علت تعطیلی بسیار شلوغ می باشند.

در آخر آرزو داریم در جزیره بورگاز آدا Burgazada استانبوللحظات عالی درا تجربه کنید و از تور استانبول خود لذت ببرید.