برج ساعت دلمه باغچه استانبول پیش درآمد کاخ دلمه باغچه، بزرگ‌ترین و زیباترین قصر دوره حکومت عثمانی

آژانس‌های مسافرتی معمولاً در ایام تعطیلات پکیج‌ها و آفرهای ویژه ای را به همراهان و مشتری‌های خود پیشنهاد می‌دهند. یکی از محبوب‌ترین مقصدهای گردشگری که در بین آژانس‌های توریستی و گردشگران محبوبیت بسیاری دارد پکیج‌های تور استانبول است.
ترکیه کشور سبز خاورمیانه، کشور دورگه‌ی آسیایی اروپایی با طبیعت بی نظیر و چشم نواز و آثار و بناهای دیدنی و تاریخ و فرهنگ کهن و شگفت انگیز محبوبیت زیادی در بین گردشگران سراسر جهان دارد. ایرانیان نیز به دلیل همسایگی با این کشور فوق العاده، کشش و علاقه زیادی برای انجام سفرهای تفریحی و گذراندن تعطیلات خود در این کشور دارند. به همین خاطر است که هر سال گروه‌ها و خانواده‌های زیادی در ایران با تهیه بلیت‌های تور استانبول خود را به این کشور سبز و آبی می‌رسانند و همراه خانواده و دوستان خاطرات شاد و به یاد ماندنی را می‌سازند.
استانبول یکی از زیباترین و محبوب‌ترین شهرهای کشور ترکیه است که انبوهی از آثار تاریخی آن را به گنجینه ای بزرگ در خاورمیانه مبدل ساخته است. موزه‌ها، کاخ موزه‌ها و بناهای قدیمی متعلق به دوران بیزانس و پس از آن، شاهکارهای معماری دوران حکومت پادشاهان عثمانی، طبیعت و آب و هوای منحصر به فرد ترکیه و به ویژه گل سرسبد آن استانبول همه و همه باعث شده این شهر اقبال خوبی از نظر جذب توریست داشته باشد و آژانس‌های مسافرتی نیز تور استانبول را به عنوان یکی از گزینه‌های محبوب گردشگران با تخفیفات و شرایط بسیار خوبی ارائه می‌دهند. یکی از آثار تاریخی محبوب و با عظمت شهر استانبول ترکیه قصر دلمه باغچه این شهر است که بنایی متعلق به قرن ۱۹ میلادی است. درب ورودی این کاخ برج ساعت دلمه باغچه استانبول قرار دارد که یکی از آثار جذاب عهد عثمانی به شمار می‌رود.

برج ساعت دلمه باغچه و این کاخ از گزینه‌های ثابت و همیشگی آژانس‌های مسافرتی است که در تور استانبول به متقاضیان و گردشگران ارائه می‌دهند. اگر شما نیز تصمیم به تهیه تور استانبول دارید و یا به فرهنگ و آثار تاریخی ترکیه علاقه مند هستید ما را در ادامه این مطلب همراهی کنید تا شما را به طور کامل با برج ساعت دلمه باغچه استانبول آشنا کنیم.

برج ساعت دلمه باغچه استانبول پیش درآمد کاخ دلمه باغچه، بزرگ‌ترین و زیباترین قصر دوره حکومت عثمانی

درباره برج ساعت دلمه باغچه استانبول

قصر دلمه باغچه استانبول یکی از بزرگ‌ترین و محبوب‌ترین کاخ‌های این شهر بوده که برای گردشگران جذابیت بسیاری دارد و به همین خاطر است که اکثراً آژانس‌های مسافرتی در چارت تور استانبول خود بازدید از این کاخ باشکوه را می‌گنجانند. قصر دلمه باغچه که به آن کاخ آتاتورک نیز می گویند در مرکز استانبول و منطقه بشیکتاش در مجاورت تنگه بسفور واقع است.

برج ساعت دلمه باغچه استانبول سازه ای بسیار ویژه است که درب ورودی قصر دلمه باغچه ساخته شده است. این برج ساعتی به فرمان پادشاه بزرگ عثمانی، سلطان عبدالحمید دوم بین سال‌های ۱۸۹۰ تا ۱۸۹۵ بنا شده است. این برج بعداً به قصر دلمه باغچه اضافه شده است و در مقابل دروازه خرانه داری آن و در میدان جنب بندر اروپایی بسفور و در مجاورت مسجد قصر دلمه باغچه واقع است.

معمار برج ساعت دلمه باغچه یکی از معماران سلطنتی عثمانی به نام سارکیس بالیان (Sarkis Balyan) بوده است. این برج شامل چهار طبقه بوده و ارتفاعی معادل ۸۹ فوت (۲۷ متر) دارد. ساعت قرار گرفته بر این برج توسط ساعت ساز معروف و شناخته شده فرانسوی به نام Jean-Paul Garnier طراحی و ساخته شده است و از شاهکارهای وی به شمار می‌رود. نصب و راه اندازی آن نیز توسط کارشناس بزرگ ساعت ساز یوهان مایر (Johann Mayer) انجام پذیرفته است. در سال ۱۹۷۹ این ساعت مکانیکی به ساعت برقی مبدل شد و همچنان به کار خود ادامه می‌دهد.

برج ساعت دلمه باغچه استانبول پیش درآمد کاخ دلمه باغچه، بزرگ‌ترین و زیباترین قصر دوره حکومت عثمانی

دسترسی به برج ساعت دلمه باغچه استانبول

بازدید از برج ساعت دلمه باغچه استانبول همه روزه از ساعت ۹ صبح تا ۱۰ شب ممکن می باشد و برای عموم آزاد است.

راحت‌ترین مسیر برای رسیدن به برج ساعت دلمه باغچه استانبول استفاده از تراموا است که در هر کجا که هستید می‌توانید به نزدیک‌ترین ایستگاه مراجعه کرده و در ایستگاه بشیکتاش و یا کاباتاش پیاده شوید.

برج ساعت دلمه باغچه استانبول در محله بشیکتاش استانبول واقع شده و در محدوده آن رستوران‌ها، کافه‌ها و پارک‌های متعددی وجود دارد که در صورت تمایل می‌توانید به آن‌ها مراجعه نموده و از غذاها و نوشیدنی‌های ترک به همراه دوستان و اعضای خانواده لذت ببرید.

آدرس برج ساعت دلمه باغچه استانبول

Vişnezade Mahallesi, Meclis-i Mebusan Cd. 38 A, 34357 Beşiktaş/İstanbul, Turkey

شماره تماس برج ساعت دلمه باغچه استانبول

+۹۰ ۲۱۲ ۲۳۶ ۹۰ ۰۰

برج ساعت دلمه باغچه استانبول پیش درآمد کاخ دلمه باغچه، بزرگ‌ترین و زیباترین قصر دوره حکومت عثمانی

در صورتی که آژانس مسافرتی شما بازدید از این برج ساعتی فوق العاده را در چارت مسافرتی خود نگنجانده، حتماً به آن‌ها پیشنهاد دهید؛ چرا که دیدار از آن تجربه بسیار خوبی برای شما و همراهانتان خواهد بود.
در انتها امیدواریم که از مطالب فوق بهره و استفاده کافی را برده و با برج ساعت دلمه باغچه استانبول آشنایی پیدا کرده باشید. به شما عزیزان و همراهان پیشنهاد می‌کنیم که در صورت تمایل برای تهیه تور استانبول حتماً به این کاخ شگفت انگیز سری زده و از دیدار آن لذت ببرید.