باغ وحش بسفروس استانبول ، بهترین و معتبرترین باغ وحش های استانبول

افرادی که با فرزندانشان و با تور استانبول به ترکیه سفر میکنند به جز رفتن به مراکز خرید استانبول باید رفتن به مراکز تاریخی و دیدنی استانبول را هم در برنامه ی خودشان بگنجانند.
بازدید از باغ وحش هم یکی از کارهای هیجان انگیز در سفر برای خانواده ها است مخصوصا خانواده هایی که فرزندان خود را به همراه دارند ؛ در استانبول هم رفتن به باغ وحش بسفروس استانبول خالی از لطف نیست .
با ما همراه شوید تا با معرفی باغ وحش بسفروس استانبول برای داشتن یک بعدازظهر آرام و دلچسب به همراه خانواده خود در تور استانبول آماده شوید .

باغ وحش بسفروس استانبول ، بهترین و معتبرترین باغ وحش های استانبولباغ وحش بسفروس استانبول ، بهترین و معتبرترین باغ وحش های استانبول

درباره ی باغ وحش بسفروس استانبول

باغ وحش بسفروس استانبول معتبرترین باغ وحش استانبول با مساحت نه چندان بزرگ در حاشه شهر در بخش آسیایی و به فاصله ی ۴۸ کیلومتر از مرکز شهر قسمت اروپایی قرار دارد.
این باغ وحش که حدود ۲۳ سال پیش تاسیس شده است دارای استاندارهای مدرن غرب به صورت کامل هماهنگ نیست ولی به صورت کلی فضای بسار جالب و دیدنی و تنوع جانوری بسیار بالایی دارد و با یه گردش کوچک در آن شاید با حیواناتی آشنا شوید که قبلا هرگز آنها را ندیده اید.
باغ وحش بسفروس استانبول به جز به نمایش گذاشتن حیوانات مخلتف دارای باغی بزرگ برای گونه های مختلف گیاهی دارد به طوری که ۲۸۶ گونه جانوری و ۶۰۰ گونه گیاهی را در معرض نمایش قرار داده است .

باغ وحش بسفروس استانبول ، بهترین و معتبرترین باغ وحش های استانبول

امکانات و بخش های باغ وحش بسفروس استانبول

باغ وحش بسفروس ، مثل اکثر مراکز دیدنی استانبول ، دارای امکانات متنوعی برای توریست ها و بازدیدکنندگان تور استانبول میباشد.
در زیر به بررسی چند مورد از امکانات و بخش های آن میپردازیم:

  • نقشه و راهنمای باغ وحش :وقتی وارد مکانی میشویم که مسیر طولان و مارپیچ دارد ، به اولین چیزی که نیازمندیم یک نقشه ی راهنماست.
    باغ وحش بسفروس استانبول
    دارای نقشه ی راهنمای مسیر بسیار جالبی است ؛ رنگی و خوانا و برای راحت تر پیدا کردن بخش های مختلف عکس هر حیوان را بر روی محل قفس آن ثبت کرده اند.
  • غرفه های فروش غذا و تنقلات : از آنجایی که ذائقه ی مردم کشور ترکیه بسیار نزدیک به ذائقه مردم ایران است  ، برای رفع خستگی چی بهتر از یک چای خوشمزه به سبک ترکی ست؟؟ از شیرینی و باقلوا هم که نمیتوانید به راحتی بگذرید!!!
    در این غرفه ها نوشیدنی های مختلفی سرو میشود و شما میتوانید نوشیدنی مورد علاقه ی خود را پیدا کنید و برای یک پیاده روی دلچسب ذرت بوداده بخرید.
  • زمین بازی مخصوص کودکان : وقتی با فرزندان و کودکان خود برای بازدید از باغ وحش آمده اید، هیچ چیز به جز وجود یک قسمت مخصوص برای بازی کردن آنها نمیتواند آنها را به وجد بیاورد!
  • غذا دادن و لمس کردن حیوانات : حیوان مورد علاقه ی شما چیست که دوست داشته باشید لمسش کنید؟! البته از فکر حیوانات وحشی و خشن و سلطان جنگل بیاید بیرون! بله! در باغ وحش بسفروس استانبول شما تحت نظر مسئولین آن میتوانید بعضی از حیوانات را لمس کنید و یا به بعضی دیگر غذا بدهید.
  • غرفه های فروش سوغاتی و یادگاری : اکثر افرادی که علاقه مند به سفر هستند معمولا به عنوان یادگاری یک مجسمه از آثار باستانی آن کشور و یا صنایع دستی آن خریداری میکنند ؛ در باغ وحش بسفروس استانبول غرفه های کوچکی قرار دارد که شما میتوانید هم برای یادگاری و هم به عنوان سوغاتی از آنها خرید کنید.
  • غرفه مخصوص گرفتن عکس از مراجعین باغ وحش بسفروس استانبول : یکی دیگه از قسمت های هیجان انگیز مراکز دیدنی غرفه ی عکس است ، شما میتوانید در کنار پسزمینه ای مربود به این باغ وحش چندین عکس بگیرید. در این غرفه ها پس از انتخاب عکس دلخواه توسط شما عکس به سرعت چاپ شده و در قابی عکسی زیبا به شما تحویل داده میشود. عکس یکی از ماندگارترین یادگاری های سفر است.
  • نمایش حیوانات در ساعات مشخص در آخر هفته : در حین ورود به باغ وحش بسفروس استانبول  و گرفت نقشه ی راهنما لیستی از نمایش حیوانات در ساعات مشخص به شما داده میشود که شما میتوانید در ساعت مقرر در آمحل حاضر شوید و از دیدن حرکات نمایشی حیوانات لذت ببرید.

باغ وحش بسفروس استانبول ، بهترین و معتبرترین باغ وحش های استانبول

بازدید از باغ وحش بسفروس استانبول

برای بازدید از باغ وحش بسفروس استانبول کافی است از ۹٫۳۰ صبح الی ۴٫۳۰ بعدازظهر در آن محل حضور یابید .
همانطور که قبلا هم گفته شد این باغ وحش استاندارد های مدرن دنیای غرب را ندارد ، حیوانات در قفس های کوچکی نگه داری میشوند.
برای معرفی حیوانات تابلوهای راهنمای بسیاری موجود است ولی متاسفانه تماما به زبان ترکی است ! اگر برای این بعداز ظهر زیبا در باغ وحش بسفروس استانبول خود را آماده میکنید کمی هم زبان ترکی خود را تقویت کنید! در بخش آسیایی استانبول افراد کمتری به زبان انگلیسی مسلط میباشند.
باغ وحش بسفروس استانبول دارای بخش گربه سانان بسیار بزرگ و همچنین بسیار زیباست ، دیدن بخش پرندگان هم بسیار لذت بخش است ، گردآوری پرندگان رنگارنگ در کنار هم کار بسیار جالبی است.
این باغ وحش با توجه به وسعتی که دارد در مجموع بسیار خلوت است ولی اگر بخواهید در خلوت ترین ساعت به بازدید آن بپردازید ساعت ۳ بعدازظهر بهترین گزینه است.

آدرس باغ وحش بسفروس استانبول

Piri Reis Mahallesi, Tuzla Cd. No:297, 41700 Darıca/Kocaeli, Turkey

شماره تلفن باغ وحش بسفروس استانبول

۰۰۹۰۲۶۲۶۵۳۶۶۶۶

باغ وحش بسفروس استانبول ، بهترین و معتبرترین باغ وحش های استانبول

امیدوارم  از سفر به ترکیه و تور استانبول لذت ببرید و با خانواده و دوستان خود خاطرات زیبایی بسازید.
همچنین امید است این مطلب برای شما مفید بوده و نهایت استفاده را از آن برده باشید و بتواند در سفر راهنمای خوبی برای شما باشد.
اگر قبلا در ترکیه و استانبول و در باغ وحش بسفروس استانبول حضور داشته اید بسیار خرسند میشویم اگر نظرات و تجربیات خود را با ما در زیر این متن درمیان بگذارید.

باغ وحش بسفروس استانبول ، بهترین و معتبرترین باغ وحش های استانبول