موزه هنر های مدرن Cer Modern مکانی دیدنی برای علاقه مندان به هنر مدرن

اگر برای سفر تور آنکارا را انتخاب کرده اید و به این شهر زیبا برای بازدید می‌روید، قطعاً می توانید به جاهای متعددی نظیر مراکز خرید بزرگ و همچنین مراکز تاریخی و فرهنگی زیادی بروید. آنکارا از دیرباز میزبان هنرمندان در محیط‌های مختلف هنری بوده است و از جاهای دیگری که شما می‌توانید در تور آنکارا به آنجا بروید و از دیدن آثار هنری لذت ببرید، موزه های هنری و فرهنگی متعدد موجود در این شهر است و همینطور می توانید از جشنواره ها و نمایشگاه های مختلفی که در تاریخ های خاصی از سال برگزار می شود نیز دیدن کنید.
یکی از مهم ترین و جالب ترین مراکز هنری که در آنکارا هر روزه میزبان تعداد زیادی از توریست ها و همچنین شهروندان هنرمند و هنر دوست آنکارا است، موزه هنر های مدرن Cer Modern  است در این موزه آثار هنری که به سبک هنرهای مدرن ساخته شده اند، به نمایش گذاشته می شود و اگر اهل هنر هستید به خصوص هنرهای مدرن، می توانید از این مکان دیدن کنید و لذت بسیار ببرید.
با ما همراه باشید تا در این مقاله درباره موزه هنرهای مدرن ترکیه یعنی موزه هنر های مدرن Cer Modern  آنکارا بیشتر بدانید.

آشنایی با هنر مدرن

هنر مدرن یا همان هنر نوگرا یک مکتب هنری می باشد که اکثرا موضوع های اصلاح طلبانه فرهنگی را در هنر موسیقی، مجسمه‌سازی و همینطور معماری و ادبیات را دنبال می کند. مدرن گرایی یک فرآیند تاریخی به وجود آورده است که در آن عرصه های مختلف فلسفه، سیاست، اقتصاد و هنر در آن تاثیر گذار و دخیل بودند، که این فرایند از آغاز قرن بیستم آغاز شده و امروزه شاهد آن هستیم که در دنیا فراگیر شده است. هنر مدرن از تعریف بعضی ها شامل اندیشه‌های میشود که در قدرت انسان برای تغییر محیط و همچنین طرز فکر مردم تمرکز دارد. پس می‌توان هنر مدرن را کاملا از هنرهای تجسمی دیگر که در طی قرن ها انسانها به آن عادت کرده اند متفاوت دانست.

اکثر آثار های هنر های مدرن در موزه ها و نمایشگاه های به‌خصوصی به نمایش در می آیند. این موزه ها و نمایشگاه های هنرهای مدرن در نقاط مختلف جهان مثل نیویورک، سئول، ونکوور، مونیخ، لندن و همچنین آنکارا وجود دارند که به آن موزه هنر های مدرن می گویند.
آنکارا نیز دارای موزه بسیار بزرگی شامل آثار هنر مدرن می باشد که به آن موزه هنر های مدرن Cer Modern  آنکارا می گویند و هر ساله میزبان است تعداد کثیری هنرمندان و علاقه‌مندان به هنر می باشد.
قبل از اینکه به معرفی موزه هنر مدرن آنکارا یعنی موزه هنر های مدرن Cer Modern  بپردازیم شما را با مراحل مدرنیسم هنر آشنا می کنیم.

تحلیل تاریخی Cer Modern

هنر مدرن مراحل زیر را طی قرن گذشته طی کرده است و امروزه شاهد مدرنیسم جدیدی هستیم که در زیر برای شما نام می بریم:

  • شروع مدرنیسم ۱۸۹۰ تا ۱۹۱۰
  • انفجار مدرنیسم ۱۹۱۰ تا ۱۹۳۰
  • نسل دوم مدرنیسم ۱۹۳۳ تا ۱۹۴۵
  • مدرنیسم بعد از جنگ جهانی دوم
  • مدرنیسم در دهه ۶۰ میلادی و بعد از آن

درباره موزه هنر های مدرن Cer Modern در آنکارا

موزه هنر های مدرن Cer Modern  در شهر آنکارا و در محله بسیار قدیمی و زیبای اولوس قرار دارد که می‌توان آن را در بلوار “آلتین سوی” در نزدیکی بلوار آتاتورک یافت.
موزه هنرهای مدرن یعنی همان موزه هنر های مدرن Cer Modern  آنکارا، در محیطی قرار دارد که در گذشته کارگاه تعمیرات لوکوموتیوها و قطارهای ترکیه و ایستگاه راه آهن آنکارا بوده است و علت نزدیکی بیش از اندازه این موزه به ایستگاه قطار مرکزی آنکارا همین است.
این موزه در سال ۲۰۱۰ برای اولین بار رونمایی شد و تا امروزه در آن شاهد میزبانی از هنرهای مدرن و همچنین رویدادهای که مربوط به هنرهای مدرن است هستیم.

محیط موزه هنر های مدرن Cer Modern آنکارا

از آنجا که موزه هنر های مدرن Cer Modern  آنکارا در گذشته تعمیرگاه لوکوموتیو و قطار بوده است دارای ساختمان بسیار قدیمی و با سبک معماری دوره های مربوط به اوایل قرن بیستم می باشد. چیزی که در ابتدا نظرتان را جذب می‌کند محیط باز ای است که دارای کف پوش چوبی می باشد و زمانی که روی آن راه می روید می‌توانیم صدای خاص این قطعات چوب را به خوبی بشنوید.
در این محیط باز که میان ساختمان‌های موزه قرار دارد صندلی های چیده شده است که شما می توانید روی آنها بنشینید و هم از نوشیدنی ها و قهوه های کافی شاپ داخل مجموعه استفاده کنید و لذت ببرید.
ساختمان موزه هنر های مدرن Cer Modern مورد بازسازی قرار گرفته است و دیواره های شیشه ای به یک دیوار کامل اضافه شده است که به آن جلوه مدرن تر از آن چیزی که بوده، داده است.
درون ساختمان های موزه می توان یک ساختمان بسیار جذاب که در آن مجسمه ها و نقاشی های مربوط به هنر مدرن به نمایش گذاشته می‌شود را مشاهده کرد.
این ساختمان دارای دو طبقه است که شامل طبقه همکف و طبقه زیرزمین می شود و در قسمت های متعددی از آن رستوران ها و کافی شاپ های بسیار عالی و با کیفیت وجود دارد که غذاهای غذاهای فست‌فود و همچنین غذا های فرنگی در آنها ارائه می‌شود.
همچنین در روزهای زیادی از سال ضمن مناسب بودن محیط موزه هنر های مدرن Cer Modern  آنکارا و داشتن فضای باز مناسب، جشنواره های متعددی برگزار می شود که میزبان عده‌ی زیادی از مردم می تواند باشد و اگر شما در این زمان ها به موزه هنر های مدرن Cer Modern  آنکارا بروید متوجه صندلیهای زیادی که در محیط باز قرار دارد خواهید شد.

موزه هنر های مدرن Cer Modern همچنین دارای یک کتابخانه بزرگ و بسیار زیبا و همچنین فروشگاه ای است که می توانید در آن آثار جذاب و زیبای هنر مدرن را خریداری کنید و همچنین از رویدادهای دیگری که در این موزه می توان دید نمایش فیلمهای متعدد و گاه نمایش های تئاتر در برخی از روزهای ماه می باشد.
پس به شما پیشنهاد می کنیم در تور آنکارا به هیچ عنوان این مکان را برای بازدید فراموش نکنید و از موزه هنر های مدرن Cer Modern  آنکارا دیدن کنید.

اتفاقات مهم رخ داده در موزه هنر های مدرن Cer Modern آنکارا

موزه هنر های مدرن Cer Modern  آنکارا هر ساله میزبان هنرمندان بزرگ جهان و همچنین هنرمندان معروف از اروپا و آمریکا و آسیا و حتی ایران است.
یکی از مواردی که یکی از هنرمندان بزرگ ایرانی در آن شرکت داشته است می‌توان به آوریل سال ۲۰۱۵ اشاره کرد که عباس کیارستمی ۴۳ اثر هنری عکاسی خود را که تاکنون در هیچ کجا به نمایش گذاشته نشده بود، در موزه هنر های مدرن Cer Modern آنکارا به نمایش گذاشت.
این آثار این هنرمند بزرگ کشورمان عباس کیارستمی شامل عکسهای بود که چندین سال از گرفتن آنها می گذشت اما به دلایلی، آنها را هیچگاه به نمایش نگذاشته بود اما در طی سخنرانی خود در زمان ارائه عکسهایش این موضوع را عنوان کرد که بستر مناسبی برای نشان دادن این عکس ها وجود نداشته است.

بازدید از موزه هنر های مدرن Cer Modern آنکارا

از آنجا که موزه هنر های مدرن Cer Modern آنکارا در محله بسیار قدیمی شهر آنکارا یعنی محلی اولوس قرار دارد می توان در طول تور آنکارا ضمن بازدید از این نمایشگاه زیبا از مکان های متعدد بسیار زیبای تاریخی و همچنین فرهنگی دیگر نزدیک در این محل دیدن کرد.
شما بعد از بازدید موزه هنر های مدرن Cer Modern  آنکارا، می توانید با پای پیاده به سمت جنوب آنکارا  بروید و از ستون باستانی که در نزدیکی این نمایشگاه قرار دارد دیدن کنید.نام این ستون، ستون ژولین است و بعد از آن می توانید در میدان سیهیه مجسمه هیتی ها را دیده و بعد از آن در محله های شرقی منطقه اولوس و میدان اولوس، به دیدن مکان های بسیار قدیمی و خاص نظیر قلعه آنکارا، معبد روم و آگوستوس و همچنین بازار سنتی اولوس و مکان های متعدد دیگر نیز دیدن کنید.

همچنین میتوانید به سمت شمال آنکارا بروید و به پارک بسیار بزرگ و زیبای جنگلیک، که دارای دریاچه بزرگ و زیبا است، برسید و از دیدن و گذراندن ساعاتی در آنجا لذت ببرید. این موزه هر روز هفته از ساعت ۱۰ صبح تا ۶ بعد از ظهر باز و قابل مشاهده است اما در روزهای دوشنبه بسته میباشد.

 

دسترسی به موزه هنر های مدرن Cer Modern در آنکارا

همانطور که گفته شد موزه هنر های مدرن Cer Modern آنکارا در نزدیکی ایستگاه قطار و در محله قدیمی اولوس قرار دارد که این محله در مرکز شهر آنکارا است برای همین دسترسی به این مکان کار سختی نیست و شما می توانید با مترو و اتوبوس به راحتی به این مکان دسترسی داشته باشید.
بهترین پیشنهاد ما برای شما این است که با مترو به محله اولوس آمده و در میدان سیهیه از مترو پیاده شده و با پای پیاده به سمت ایستگاه قطار و همچنین موزه مجموعه آنکارا بیاید و ضمن بازدید و لذت بردن از این موزه، از خیابان های اطراف هم دیدن کنید تا با خیابان های آنکارا و سبک خواص آن بیشتر آشنا شوید.
از طرفی می توانید با تاکسی به موزه هنر های مدرن Cer Modern بیایید، اما از آنجا که کرایه تاکسی در ترکیه بسیار گران است به شما مترو و اتوبوس را پیشنهاد میکنیم.

آدرس موزه هنر های مدرن Cer Modern  آنکارا

Anafartalar Mahallesi, Altınsoy Cad. No:3, 06101 Sıhhıye / Altındağ/Altındağ/Ankara, Turkey

 

شماره تلفن موزه هنر های مدرن Cer Modern آنکارا:

+۹۰ ۳۱۲ ۳۱۰ ۰۰ ۰۰

 

در آخر اگر شما اهل هنر هستید، در تور آنکارا به شما پیشنهاد می کنیم که حتما از موزه هنر های مدرن Cer Modern دیدن کنید و از آن لذت ببرید و اگر به این موزه رفته اید خیلی خوشحال می‌شویم که تجربیات و خاطرات طلایی خود را در زیر این مقاله با ما در میان بگذارید.