موزه فرهنگ آنکارا مکانی برای آشنایی با فرهنگ مردم ترکیه

شهر آنکارا شهر قدیمی باستانی ترکیه است که شما می‌توانید برای تعطیلات با تهیه تور آنکارا به آنجا بروید و با فرهنگ غنی مردم ترکیه به‌ویژه شهر باستانی آنکارا که در قدیم آناتولی نام داشته آشنا شوید. در طول تور آنکارا باید از مکان‌های مختلف و مرکز خریدهای متعدی دیدن کرد و به خرید و تفریح پرداخت و در کنار آن می‌توان از موزه‌های متعدد و مکان‌های باستانی این شهر دیدن کرد و از آن‌ها نیز لذات فراوان برد. یکی از این مکان‌ها که به شما توصیه می‌شود در تور آنکارا حتماً دیدن کنید موزه فرهنگ آنکارا Ethnography Museum of Ankara است که در زیر با آن بیشتر آشنا می‌شوید.

کمی بیشتر درباره موزه فرهنگ آنکار اEthnography Museum of Ankara

موزه فرهنگ آنکارا مکانی برای دیدن آثار باستانی و تاریخی ارزشمند ترکیه و به‌خصوص آنکارا است و در آن می‌توانید صنایع‌دستی مربوط به دوران سلجوقیان، عثمانی و ماقبل آن را ببینید. در دیدار از موزه فرهنگ آنکارا می‌توانید اطلاعات زیادی را از تاریخ و فرهنگ ترکیه و همچنین سبک زندگی اجداد این کشور به دست بیاورید و از دیدن این آثار ارزشمند لذت ببرید. هنگام ورود به این موزه مجسمه آتاتورک سوار بر اسب در حیاط  موزه به چشم می‌خورد و بیانگر مهم بودن این مکان می‌باشد؛ زیرا در سال‌هایی جسد آتاتورک در این موزه نگهداری می‌شده است. موزه فرهنگ آنکارا در خیابان طلعت پاشا در محله نمازپاشا دبر فراز تپه‌ای قرار دارد.

معماری بی‌نظیر و تاریخچه‌ای مختصر از موزه فرهنگ آنکارا

موزه فرهنگ آنکارا در سال‌های ۱۹۲۵-۱۹۲۸ توسط معمار عارف حکمت کویون اوقلو  که یکی از بهترین معمارهای عصر خود در ترکیه بوده ساخته‌شده است. ساختمان موزه از سنگ‌های مرمری سفید ساخته شده است که زیبایی چشم‌نوازی دارند. این ساختمان که معماری بسیار زیبایی دارد در محل درب ورودی ساختمان دارای ایوانی بزرگ می‌باشد. لازم است که بدانید بین سال‌های ۱۹۳۸ (سال مرگ آتاتورک) تا ۱۹۵۳، تابوت آتاتورک در موزه فرهنگ آنکارا نگهداری می‌شده است تا اینکه در سال ۱۹۵۳ بعد از ساخت آنیت کابیر (مقبره آتاتورک) این تابوت به آنجا منتقل شده است. همچنین لازم به ذکر است موزه فرهنگ آنکارا باهدف آشنایی بافرهنگ مردم ترکیه ساخته و گسترش داده شده است.

مجموعه‌ها و آثار موجود در موزه فرهنگ آنکارا

در هنگام بازدید از این موزه در طول تور آنکارا، می‌توانید آثار متعدد و متنوع قدیمی را ببینید. برخی از این آثار شامل موارد زیر می‌باشند:

  • ظروف و کوزه‌های سفالی و لعابی مربوط به دوران بسیار قدیم  سلجوقیان
  • ادوات جنگی و وسیله‌های آهنی مربوط به دوران باستانی
  • جواهرات، لباس‌ها، کفش‌ها، روسری‌ها، لباس‌های مراسم و … متعلق به مدمان قدیم
  • قابلمه‌ها و وسایل زندگی روزمره باستانی
  • دستگاه‌های ریسندگی مربوط به دوران آناتولی و عثمانی
  • کتیبه‌های قدیمی و آثار نگارشی باستانی مربوط به دوران سلجوقی و بیزانسی
  • کتب قدیمی در کتابخانه‌ای نفیس از کتاب‌های دست‌نویس بسیار قدیمی و ارزنده
  • مجسمه‌های بزرگ و کوچک
  • و موارد کوچک و بزرگ دیگر مربوط به دوران قبل از میلاد تا دوران حاضر

این موارد که در بالا ذکرشده‌اند اشیا و آثار یافت شده در منطقه‌های گورس، میلاس، کولا، نیغده، پرگامون و کارمان هستند که در حفاری‌های مختلف در طول زمان کشف و نگه‌داری شده‌اند. اگر به فرهنگ و تاریخ علاقه دارید حتماً به شما پیشنهاد می‌کنیم از موزه فرهنگ آنکارا که یکی از جاذبه‌های گردشگری ترکیه است دیدن کنید.

بازدید از موزه فرهنگ آنکارا

برای بازدید موزه فرهنگ آنکارا، هر روز به‌جز دوشنبه‌ها از ساعت ۸:۳۰ تا ۵ در زمستان و ۸:۳۰ تا ۷ در تابستان می‌توانید دیدن کنید و برای ورود به آن باید ۱۰ لیر برای خرید بلیت بپردازید. این نکته را هنگام بازدید به یاد داشته باشید که عکس‌برداری با فلش در داخل مجموعه ممنوع می‌باشد.

دسترسی به موزه فرهنگ آنکارا:

این موزه در بلوار آتاتورک قرار دارد و بعد از دیدار این موزه می‌توانید از مکان‌های مختلف محله قدیمی یولوس در نزدیکی آن دیدن کنید و نیازی به گرفتن تاکسی ندارید. برای رفتن به خیابان آتاتورک می‌توانید از تمامی وسیله‌های نقلیه مثل اتوبوس یا مترو و تاکسی استفاده کنید و رفتن به این خیابان کار سختی نیست.

آدرس موزه فرهنگ آنکارا:

Talatpaşa Bulvarı, Ankara

شماره تلفن موزه فرهنگ آنکارا:

+۹۰ (۳۱۲) ۳۱۰ ۸۷ ۸۷