موزه رادیو و تلویزیون ترکیه مکانی دیدنی در تور آنکارا

شهر آنکارا ضمن اینکه پایتخت ترکیه است و دارای قدمت سالیان بسیار طولانی می‌باشد دارای موزه‌های متعددی است و این موزه‌ها بیانگر تاریخ و سیر تحول ترکیه از زمان‌های دیر تا امروز بوده است که شما در تور آنکارا می‌توانید از آن‌ها دیدن کنید.

از این موزه‌های مهم می‌توان به موزه رادیو و تلویزیون ترکیه در آنکارا اشاره کرد که در آن سیر تحول رادیو و تلویزیون ترکیه را می‌توانید مشاهده کنید.

امروزه تلویزیون ترکیه از تلویزیون‌های مطرح دنیا شده است و سریال‌های آن به سراسر دنیا صادر می‌شود و این می‌تواند دلیل خوبی باشد تا در تور آنکارا خود سری به موزه رادیو و تلویزیون ترکیه بزنید.

درباره موزه رادیو و تلویزیون ترکیه در آنکارا TRT

موزه رادیو و تلویزیون ترکیه در آنکارا مکانی است که در آن وسایل استفاده شد در تلویزیون و رادیو ترکیه TRT  در طول زمان در آن قرار داده‌شده است.

این وسایل در سال ۱۹۸۱ جمع‌آوری‌شده‌اند و در سال ۱۹۹۴ بعد از تأسیس این موزه در محلی جدید گرد هم آورده شدند.

این محل جدید ساختمانی قدیمی بود که بعد از مرمت و بازسازی در ۲۸ نوامبر  ۱۹۹۴ به موزه رادیو و تلویزیون ترکیه تبدیل شد، ساختمان هیئت‌مدیره تلویزیون و رادیو ترکیه TRT است.

همچنین در همان سال‌ها موزه‌ای در استانبول ساخته‌شده است که ۱۸۷ اثر ساخته‌شده تلویزیون که به‌یادماندنی بودند را در خود نگه‌داری می‌کند.

وسایل داخل موزه رادیو و تلویزیون ترکیه در آنکارا

این موزه همان‌طور که گفته شد نگه‌دارنده وسایل بازسازی‌شده استفاده‌شده در دوران قدیم است.

از این وسایل می‌توان به گرامافون‌ها، میکروفون‌ها، کاست پلیر ها، دوربین‌های قدیمی و همین‌طور دستگاه‌های ادیت و مونتاژ اشاره کرد.

در کل ۶۷۱ عدد از این کالاها در این موزه نگهداری می‌شوند و جالب اینجاست که در تاریخ‌های  تا ۲۰ تا ۲۴  اکتبر ۹۴، ۸۱ خودکار متعلق به عوامل تلویزیون و رادیو آن زمان هم گرد هم آورده شده و اکنون در این موزه نگهداری می‌شود.

دیدار از موزه رادیو و تلویزیون ترکیه در آنکارا

دیدن از این موزه به افرادی که به تاریخ معاصر ترکیه علاقه دارند و همچنین به افرادی که به وسایل تلویزیونی و رادیو نیز علاقه دارند به‌شدت توصیه می‌شود و می‌توانند در تور آنکارا در موزه رادیو و تلویزیون ترکیه لحظات به‌یادماندنی را برای خود رقم بزنند.

برای بازدید از این مجموعه باید در روزهای دوشنبه، چهارشنبه و جمعه بین ساعت  صبح تا ۳ بعدازظهر به این مکان مراجعه کنید و از آن لذت ببرید.

دسترسی به موزه رادیو و تلویزیون ترکیه در آنکارا

این موزه در بخش جنوبی آنکارا و در اتوبان اوران ایمریولو قرار دارد و برای رفتن به آنجا می‌توانید از مترو و اتوبوس استفاده منید.

البته پیشنهاد نا به شما این است که ابتدا برای خرید به مرکز خرید پانورا در نزدیکی اینجا رفته و بعد از دیدن آنجا می‌توانید به موزه رادیو و تلویزیون ترکیه بیایید و از آن دیدن کنید.

آدرس موزه رادیو و تلویزیون ترکیه در آنکارا

Aşağı Dikmen Mahallesi, Turan Güneş Bulv. Oran Yolu Trt Sitesi, 06450 Çankaya/Ankara, Turkey

شماره تلفن موزه رادیو و تلویزیون ترکیه در آنکارا

+۹۰ ۳۱۲ ۴۹۰ ۴۳ ۰۰