معبد گاوور کالسی Gavur Kalesi، مکانی جامانده از بیش از ۲۰۰۰ سال پیش

از کارهای مهمی که در تور آنکارا و سفر به ترکیه و مخصوصاً شهر قدیمی آنکارا باید انجام دهید بازدید از مکان‌های تاریخی و همچنین موزه‌های موجود در این شهر است.
ازآنجاکه آنکارا یکی از شهرهای باستانی ترکیه است و در قدیم به اسم آناتولی شناخته‌شده بوده است، دارای مکان‌های بسیار قدیمی و بعضاً مربوط به دوران قبل از میلاد مسیح است.
یکی از این مکان‌های تاریخی که مربوط به دوران هیتی‌ها و ماقبل تاریخ است معبد گاوور کالسی Gavur Kalesi است که یک معبد باستانی است در فاصله ۶۰ کیلومتری مرکز شهر آنکارا قرار دارد.

در این مطلب همراه ما باشید تا خود را برای بازدید از معبد گاوور کالسی Gavur Kalesi در تور آنکارا آماده کنید و درباره‌ی آن بیشتر بدانید

درباره معبد گاوور کالسی Gavur Kalesi

معبد گاوور کالسی Gavur Kalesi یکی از معابد بسیار باستانی قدیمی است که مربوط به دوران ‏ هیتی ها می‌باشد و واقع در منطقه‌های مانا حومه شهر آنکارا قرار دارد.
این مکان ازنظر تاریخی مخصوصاً تاریخی هیتی ها بسیار مهم و موردتوجه باستان شناسان است که حفاری آن به دستور آتاتورک انجام‌شده است.
حفاری معبد گاوور کالسی Gavur Kalesi در سال ۱۹۳۰ توسط انجام‌شده است تا بقایای مهم و تاریخی از دوران هیتی ها کشف شود و راجع به آن‌ها تحقیق شود.
در حفاری ها یک بت بزرگ که نشانگر الهه هیتی ها است دیده می‌شود، که در کنار آن‌ها دو بت بزرگ دیگر قرار دارند.
لازم است بدانید کشف همین معبد گاوور کالسی Gavur Kalesi کمک زیادی به تاریخ شناسان برای کشف اعتقادات و همچنین نحوه زندگی انسان‌ها در زمان هیتی ها و همچنین دوران قبل از تاریخ، کرده است.

کمی بیشتر درباره معبد گاوور کالسی Gavur Kalesi و منطقه‌های مانا

البته کل منطقه‌های مانا منطقه‌ای باستانی و موردتوجه انسان‌ها از هزاران سال پیش بوده است و علاوه بر معبد گاوور کالسی Gavur Kalesi مکان‌های تاریخی دیگری در این مکان در حفاری‌های بین سال ۱۹۳۰ و ۱۹۹۸ پیداشده‌اند.
شما در بازدیدتان از معبد گاوور کالسی Gavur Kalesi می‌توانید از این مکان‌ها که مربوط به دوران هیتی‌ها و ماقبل آن است نیز دیدن کنید.
این محل در سال ۱۱۲۷ میلادی توسط سلجوقیان از رومی‌ها تصرف شد و بعد از جنگ‌هایی در قرن چهاردهم میلادی عثمانی‌ها آن را از سلجوقیان گرفتند و تحت حکومت خود درآوردند.

شما بعد از بازدید از منطقه‌های مانا و معبد قدیمی متوجه آن خواهید شد که تاریخ ترکیه و آنکارا که قبلاً به آناتولی شناخته می‌شده است، مربوط به سالیان بسیار درازی است و افراد متعددی از نژادهای گوناگون نظیر سلجوقیان، هیتی ها،عثمانی‌ها و همچنین قبل از میلاد مردمان رومی و حکومت‌های بزرگ اروپا مانند یونان، این منطقه را موردتوجه قرار داده و اثراتی از خود در این مناطق باقی گذاشتند.
شما بعد از بازدید از معبد می‌توانید به موزه تمدن آناتولی رفته و در آنجا آثار و اشعار مربوط به هزاران سال پیش را که از همین مکان‌های باستانی استخراج گردیده است را ببینید.

بازدید از معبد گاوور کالسی Gavur Kalesi

معبد گاوور کالسی Gavur Kalesi  در بزرگ‌راه‌های مانا نزدیک کوی دره قرار دارد و شما با بازدید از معبد گاوور کالسی Gavur Kalesi می‌توانید از مکان‌های تاریخی موجود در های مانا و همچنین مکان‌های دیدنی طبیعی که به‌صورت دشت‌های متعدد در کنار این معبد قرار دارند، دیدن کنید.

دسترسی به معبد گاوور کالسی Gavur Kalesi

همان‌طور که گفته شد معبد گاوور کالسی در فاصله ۶۰ کیلومتری در حومه جنوب غربی آنکارا قرار دارد و دسترسی به آن کاری نسبتاً سخت و مشکل است و باید حدود نیم روز زمان در تور آنکارا خود را برای بازدید از قلعه مجبور بگذارید.
برای رفتن به این محل می‌توانید از تاکسی و هم از اتوبوس استفاده کنید، اما پیشنهاد ما به شما استفاده از اتوبوس‌ها و مینی‌بوس‌های مخصوص به این مکان است که به‌راحتی در قسمت‌هایی از شهر می‌توانید به آن‌ها دسترسی پیدا کنید و به‌راحتی به مکان موردنظر نقل‌مکان کنید.