برج آتاکوله Atakule، دارای چشم‌اندازی بی‌نظیر از شهر آنکارا

اگر برای تفریح یا کار یا هر منظور دیگری به تور آنکارا رفته باشید یا برای گذراندن تعطیلات این شهر را برای مقصد خود در نظر گرفتید، در هرکجای شهر آنکارا که باشید، می‌توانید برج بلندی را که برج آتاکوله نام دارند را ببینید.

برج آتاکوله یکی از جاذبه‌های مهم و دیدنی شهر آنکارا است که به شما پیشنهاد می‌کنید حتما به آنجا بروید و آنکارا را از بالای این برج تماشا کنید.
همراه ما در این مقاله درباره‌ی برج آتاکوله و همچنین نکاتی که در هنگام بازدید از این مکان گردشگری در آنکارا باید بدانید بیشتر آشنا شویم.

درباره برج آتاکوله

برج آتاکوله با ارتفاع ۱۲۵ متر بلندترین ساختمان شهر آنکارا است که در مرکز شهر و در جوار محله چانکایا قرار دارد.
برج آتاکوله که از ساختمان‌های برجسته این شهر است، برج مخابراتی محسوب می‌شود و برای همین دارای معماری ساخت خاص خود می‌باشد که بسیار شبیه به معماری و طراحی برج میلاد در تهران می‌باشد و شما از بالای آن می‌توانید چشم‌اندازی خوب از شهر آنکارا و اطراف آن را ببینید.
ازآنجاکه محله چانکایا روی تپه‌های متعدد قرار دارد، برج آتاکوله ازآنچه هست در دوردست بلندتر به نظر می‌رسد و برای همین است که با ارتفاع ۱۲۵ متری ساختمان، می‌توان آن را از تمام جاهای آنکارا در روزهای عادی مشاهده کرد.

ساخت و معماری برج آتاکوله توسط مهندس معمار راغب بلوچ rageb buluc انجام‌شده است همچنین عملیات ساخت آن بین سال‌های ۱۹۸۷ و ۱۹۸۹ صورت گرفته است.

بخش‌های موجود در برج آتاکوله

برج آتاکوله همچون باقی برج‌های مخابراتی جهان دارای یک بخش پایه و یک بخش بالایی که شامل رستوران‌ها و آنتن هم می‌باشند، است.
در بخش بالای برج‌ آتاکوله چند رستوران و کافی‌شاپ قرار دارد که در زیر آن‌ها را برای شما ذکر می‌کنیم:

  • رستوران گردان سویلا sevilla: رستوران گردان به‌صورت تراس به نام رستوران سویلا، این رستوران در طول یک ساعت ۳۶۰ درجه کامل دور برج را دور میزند. در آن می‌توانید انواع غذاهای بین‌المللی را میل کنید. (قیمت‌های این رستوران بالاست)
  • رستوران دوم Dome: این رستوران در بالای رستوران سویلا قرار دارد که برعکس این رستوران چرخان نیست اما دقیقا در زیر گنبد فوقانی این ساختمان قرار دارد و در آن می‌توانید هنگام خوردن غذا از چشم‌انداز بسیار زیبای شهر آنکارا و همچنین آسمان شب لذت ببرید.
  • کافه UFo: در زیر رستوران گردان یک کافه به اسم UFO قرار دارد که این کافه هم به گردان نمی‌باشد اما در آن می‌توانید از چشم‌انداز زیبای شهر لذت ببرید و همچنین از خوردن قهوه در ارتفاع ۱۲۵ متری منحصربه‌فرد بودن را تجربه کنید.

بخش پایینی این برج آتاکوله دارای یک مرکز خرید کوچک و تعداد متعددی رستوران و کافی‌شاپ‌ها است.
البته لازم است بدانید که رستوران‌ها و کافی‌شاپ‌های موجود در طبقه و در بخش فوقانی برج آتاکوله دارای قیمت‌های بسیار بالایی هستند و ممکن است به‌صرفه نباشند.
پس اگر قصد رفتن به بالای این برج و خوردن غذا و همچنین قهوه را دارید قبل از آن از قیمت‌های آنجا مطلع شوید.

نام مرکز خریدی که در پایین برج آتاکوله قرار دارد آتریوم است و در آن می‌توانید انواع برندهای لباس جهانی و ترکی را پیدا کنید و از آن‌ها خرید کنید همچنین در پشت برج آتاکوله یکی از بزرگ‌ترین پارک‌های آنکارا قرار دارد که قبل از دیدن برج آتاکوله می‌توانید به آنجا مراجعه کنید و از این پارک زیبا و بزرگ لذت ببرید.

تاریخچه و توضیح مختصری درباره‌ی اسم برج آتاکوله

این برج در تاریخ ۱۳ اکتبر ۱۹۸۹ توسط رئیس‌جمهور وقت تورگوت اوزال افتتاح شد و اخیرا این برج و قسمت‌های بالایی آن برای فعالیت‌های محکم سازی و نوسازی بسته‌شده بود اما اکنون باز است و می‌توانید از آن دیدن کنید.

آتا در ترکی به معنی پدر یا واعظ است که به‌صورت کلی بعد از جمهوریت ترکیه آتا به‌عنوان یک اسم مستعار برای مصطفی کمال آتاتورک رهبر و اولین رئیس‌جمهور جمهوری ترکیه استفاده می‌شود و کلمه دوم نام آتاکوله یعنی کوله در زبان ترکی به معنی برج می‌باشد

درباره مرکز خرید آتریوم در پایین برج آتاکوله

مرکز خرید آتریوم همچون برج آتاکوله در ۱۳ اکتبر ۱۹۸۹ افتتاح‌شده است.
در زمان‌های اولیه افتتاح مرکز خرید آتریوم مدرن‌ترین مرکز خرید آنکارا و دومین مرکز خرید مدرن ترکیه بعد از افتتاح مرکز خرید گالریا در استانبول بوده اما در سال‌های اخیر به خاطر ساخته‌شدن مرکز خریدهای متعدد در شهر آنکارا و همین‌طور قدیمی شدن این مرکز خرید، شلوغی آن از بین رفته و رونق خود را ازدست‌داده است.
برای همین این مرکز خرید اخیراً بسته‌شده است تا در آن عملیات نوسازی و زیباسازی انجام گیرد.

بازدید از برج آتاکوله

ازآنجاکه برج آتاکوله در محله چانکایا و بخش بسیار مدرن و شیک شهر آنکارا قرار دارد و در جوار این برج در مکان‌های متعدد دیدنی و جاذبه‌های گردشگری شهر آنکارا قرار دارد، به شما پیشنهاد می‌کنیم که روزی که در تور آنکارا قصد دیدن خیابان‌های شهر آنکارا را داشتید، بعد از مراجعه به خیابان جناح واقع در جنوب مرکزی شهر آنکارا ابتدا به پارک واقع در کنار برج بروید و بعدازآن می‌توانید غروب آفتاب را از بالای برج ببینید و همچنین از چشم‌انداز شهر آنکارا لذت ببرید.

دسترسی به برج آتاکوله

برج آتاکوله همان‌طور که گفته شد در مرکز جنوبی شهر آنکارا قرار دارد و ازآنجاکه خیابان‌های بزرگی در آن قرار دارد و همچنین مراکز دیدنی زیادی در نزدیکی آن است دسترسی به آن کار سختی نیست و شما می‌توانید با تمام وسایل نقلیه به آنجا دسترسی پیدا کنید.

پیشنهاد ما به شما ازآنجاکه ایستگاه اتوبوس و مترو در نزدیکی برج آتاکوله قرار دارد استفاده از مترو و اتوبوس است زیرا این‌طور می‌توانید در هزینه‌هایتان صرفه‌جویی کنید و هم می‌توانید به‌راحتی به برج آتاکوله دسترسی داشته باشید.

آدرس برج آتاکوله

Cankaya, Ankara 06550, Turkey

شماره تلفن برج آتاکوله به زبان ترکی:

+۹۰ ۳۱۲ ۴۴۷ ۶۵۰۰

 

در آخر این مقاله امیدواریم تا تمام چیزهایی که نیاز داشتید درباره‌ی برج آتاکوله را فراگرفته باشید و همچنین بسیار خوشحال می‌شویم که درصورتی‌که از این برج در شهر آنکارا و در تور آنکارا دیدن کردید تجربه طلایی خود را در زیر این مقاله با ما در میان بگذارید.