کاروانسرای اوکوز محمد پاشا کوش آداسی مکانی مناسب برای اقامت در مکانی تاریخی با قیمتی مناسب

اگر برای کار یا تفریح به کوش آداسی سفر کرده‌اید و تور کوش آداسی را انتخاب کرده‌اید، علاوه بر بازدید از مکان‌های تاریخی، مراکز خرید و بازارها و طبیعت کوش آداسی می‌توانید در جایی اقامت داشته باشید که هم آثار تاریخی به شمار آید و هم مکانی برای اقامت با قیمتی مناسب باشد.

این مکان تاریخی و محل اقامت زیبا کاروانسرای اوکوز محمد پاشا کوش آداسی می‌باشد. کاروانسرای اوکوز محمد پاشا کوش آداسی که زیباترین جاذبه‌ی گردشگری شهر کوش آداسی می‌باشد مکانی برای اقامت نیز می‌باشد. با این متن همراه باشید تا بیشتر راجع به این مکان تاریخی اطلاعات کسب کنید.

کاروانسرای اوکوز محمد پاشا کوش آداسی مکانی مناسب برای اقامت در مکانی تاریخی با قیمتی مناسب

درباره‌ی کاروانسرای اوکوز محمد پاشا کوش آداسی

همان طور که گفته شد کاروانسرای اوکوز محمد پاشا کوش آداسی زیباترین جاذبه‌ی گردشگری کوش آداسی می‌باشد.
کاروانسرای اوکوز محمد پاشا کوش آداسی به سفارش اوکوز محمد پاشا ساخته شده است، از سال ۱۶۱۵ تا ۱۶۱۸ ساختن آن به طول انجامید.
ساختمان کاروانسرای محمد پاشا به صورت یک قلعه می‌باشد و در گذشته به عنوان اداره‌ی گمرک از این کاروانسرا استفاده می‌شد.
در همان سالی که کاروانسرای اوکوز محمد پاشا کوش آداسی ساخته شد در داخل آن نیز یک مسجدی نیز به دست صدر اعظم یعنی همین اوکوز محمد پاشا نیز ساخته شد.
در داخل دیوارهای این کاروانسرای زیبا نیز سوراخ‌هایی برای توپ‌های جنگی قرار دارد که برای محافظت در برابر دزدان دریایی در آن زمان کارایی بسیاری داشته است.
معماری مورد استفاده در ساخت این کاروانسرا همان معماری معروف عثمانی می‌باشد و یکی از ساختمان‌های معروف کوش آداسی دارای این سبک معماری همین کاروانسرا می‌باشد. معماری کلی کاروانسرای اوکوز محمد پاشا کوش آداسی به این صورت می‌باشد که یک دیوار ضخیمی می‌باشد که دور یک حیاط مستطیل شکل کشیده شده است.
اتاق‌ها در واقع با آجرهایی به ابعاد ۲۴*۳۶ سانتی متر ساخته شده‌اند، ابعاد بیرون ساختمان کاروانسرا ۴۳٫۶۳*۵۱ متر می‌باشد.
در طبقه‌ی همکف این کاروانسرا ۲۸ اتاق وجود دارد که همگی در کنار در خود پنجره‌های روبه ایوان حیاط را دارا می‌باشند. دو راه پله در سمت شمال غربی و جنوب شرقی کاروانسرای محمد پاشا کوش آداسی که به سمت طبقه‌ی اول راهی می‌شوند.
راه پله‌ی سما راست در ورودی ۱۹ پله دارد در حالی که راه پله‌ی موجود در سمت چپ بازار ۲۱ پله را دارا بوده است.
اتاق‌های طبقه‌ی اول پنجره‌هایی که روبه بیرون کاروانسرای اوکوز محمد پاشا کوش آداسی نشان می‌دهد را دارا می‌باشند.
این کاروانسرا در طول تاریخ مورد بازسازی‌های زیادی قرار گرفته است که آخرین بازسازی آن در سال ۱۹۹۶ انجام شده است و امروزه این ساختمان در شرایط مناسبی به سر می‌برد.

کاروانسرای اوکوز محمد پاشا کوش آداسی مکانی مناسب برای اقامت در مکانی تاریخی با قیمتی مناسب

بازدید از کاروانسرای اوکوز محمد پاشا کوش آداسی

همان طور که گفته شد ساختمان کاروانسرای اوکوز محمد پاشا کوش آداسی یک ساختمان قدیمی با معماری سبک عثمانی می‌باشد و یکی از بهترین جاهای موجود در کوش آداسی برای بازدید می‌باشد.
همچنین علاوه بر این که یک ساختمان تاریخی و زیبا می‌باشد بلکه یک هتل ۵۵ تخت جواب در ۲۵ اتاق و سوئیت می‌باشد.
علاوه بر این که می‌توانید از کاروانسرای اوکوز محمد پاشا کوش آداسی بازدید داشته باشید یا در این مکان تاریخی اقامت داشته باشید، توجه داشته باشید که بازار کوش آداسی درست در کنار این ساختمان قدیمی قرار دارد و شما می‌توانید به این بازار رفته و از صنایع دستی ترک و یا سوغاتی‌های زیبا بازدید و خریداری کنید.
علاوه بر این که بازار کوش آداسی درست در کنار کاروانسرای اوکوز محمد پاشا کوش آداسی این هتل ۳ ستاره قرار دارد بلکه بازار بزرگ نیز در روبه روی این کاروانسرا در طرف دیگر خیابان قرار دارد و شما نیز می‌توانید به این بازار رفته و اجناس آن را نیز بازدید و در صورت نیاز خریداری کنید.

کاروانسرای اوکوز محمد پاشا کوش آداسی مکانی مناسب برای اقامت در مکانی تاریخی با قیمتی مناسب

دسترسی به کاروانسرای اوکوز محمد پاشا کوش آداسی

از آن جایی که کاروانسرای اوکوز محمد پاشا کوش آداسی یک ساختمانی معروف و هتلی ۳ ستاره می‌باشد و همچنین در مرکز شهر کوش آداسی قرار دارد دسترسی به این مکان تاریخی زیبا و محل اقامت کار سختی نمی‌باشد.
به صورتی که اگر شما بخواهید از فرودگاه به کاروانسرای اوکوز محمد پاشا کوش آداسی مستقیم بروید کافی است به راننده تاکسی اسم این مکان را گفته و سریع به این مکان می‌رسید. در غیر این صورت فقط کافی است به بلوار آتا ترک بروید و کاروانسرای محمد پاشا را مشاهده می‌کنید.

کاروانسرای اوکوز محمد پاشا کوش آداسی مکانی مناسب برای اقامت در مکانی تاریخی با قیمتی مناسب

آدرس کاروانسرای اوکوز محمد پاشا کوش آداسی

Dağ Mahallesi, Club Caravanserail Atatürk Bulvarı No: 2, 09400 Kuşadası/Aydın, Turkey

شماره تماس کاروانسرای اوکوز محمد پاشا کوش آداسی

+۹۰ ۲۵۶ ۶۱۴ ۲۲ ۲۵