تفریحی لذت بخش در پارک ببک استانبول  Bebek Park

پارک ببک یکی از مشهورترین پارک های شهر استانبول که می تواند یک روز رویایی و فراموش نشدنی را برای شما مسافران تور استانبول به وجود آورد.پارک ببک یکی از نقاطی در شهر استانبول است که می تواند برای بارها و بارها شمارا به سمت خود بکشاند حتی اگر برای ماندن در استانبول فرصت کافی را در اختیار نداشته باشید. این پارک مکانی آرامش بخش است که می تواند خستگی و انرژی های منفی را از شما دور سازد و اوقات خوشایند و به یاد ماندنی را از تجربه تور استانبول در خاطر شما به جا گذارد.بی دلیل نیست که این پارک هر ساله افراد زیادی را از سراسر دنیا به سوی خود می کشاند. مردم عاشق پارک ببک هستند زیرا آنها در آنجا در روبروی منظره زیبا و ساحل بسفر  می نشینند و صبحانه می خورند و چای و قهوه می نوشند در واقع آنها به آنجا می روند تا خستگی روانی و جسمی خود را در این محیط آرامش بخش رفع کنند.اگر شما عاشق نوشیدن چای و یا قهوه در هنگام غروب و یا شب گردی هستید پارک ببک بهترین گزینه برای شماست. در این مقاله با ما باشید تا اطلاعاتی درباره ی این بهشت بسیار جذاب در اختیارتان بگذاریم.

تفریحی لذت بخش در پارک ببک استانبول  Bebek Park

پارک ببک در کجا واقع شده است؟

این پارک در امتداد سواحل اروپایی بسفر و در محله ی ثروت مندنشین و بسیار لوکس و مدرن شهر استانبول یعنی همان محله ی ببک واقع شده است. محله ی ببک در بندر بشیکتاش و در قسمت اروپایی ترکیه قرار گرفته است. زمانی که استانبول توسط سلطان محمد فاتیح فتح شد ببک یک روستای بسیار کوچک بود که یونانی ها در آن به ماهیگری می پرداختند. این محله در وسط محله های به نام  آرناووتکوی، اتیلر و روملی حصار واقع شده است.معنای کلمه ی ببک در ترکی به معنای کودک است ولی تا کنون مشخص نشده چرا نام این محله را ببک گذاشته اند.پارک ببک در نزدیکی دانشگاه معروف پردیس بوغازی استانبول می باشد.

تفریحی لذت بخش در پارک ببک استانبول  Bebek Park

تاریخچه ساخت پارک ببک

قدمت این پارک در حدود ۱۰۰ سال می باشد. پارک ببک در سال ۱۹۰۸ از یک تفریگاه تابستانی به مکانی تبدیل شد که در تمامی فصول سال می توانست اوقات خوشی را برای عموم مردم و همچنین توریست های استانبول به ارمغان آورد. این پارک در سال ۲۰۰۸ توسط یکی از برجسته ترین گروه های معماری  ایتالیایی باسازی شد. پارک ببک مساحتی در حدود ۸٫۸۰۰ متر مربع را صرفا به فضای سبز و درختان کهن سال خود اختصاص داده است. سایر قسمت های پارک از جمله زمین های بازی، مسیر های پیاده روی، قسمت مخصوص راه بردن حیوانات خانگی مساحتی حدود ۱۶٫۰۰۰ متر مربع را در بر میگیرد.

امکانات موجود در پارک ببک

این پارک در امتداد سواحل بسفر قرار گرفته مکان فوق العاده زیبا و آرامش بخشی را برای پیاده روی در هوای آزاد فراهم آورده. شما عزیزانی که در تور استانبول هستید و یا قصد سفر به استانبول را دارید این پارک می تواند تمامی نیاز های شما را از جمله یازدید از ساحل بسیار زیبای بسفر، استفاده از زمین های بازی ویژه کودکانتان که بسیار ایمن ساخته شده، استفاده از کشتی های تفریحی که در ساحل آماده پذیرایی از شما هستند را به یک باره فراهم کند. همچنین این پارک به دلیل وجود درختان قدیمی راش و بلوط و گیاهان زینتی که فضای پارک را بسیار دل انگیز کرده بسیار مشهور می باشد. رستوران ها و کافه های بسیار معروفی در این نزدیکی پارک ببک قرار دارد که همه روزه  از وعده صبحانه تا شام غذاهای بسیار لذیذی را سرو می کنند.

پیشنهاد ما برای مسافران تور استانبول

پارک ببک در نزدیکی قلعه روملی حصار واقع شده که یکی از مهمترین  و مشهورترین بناهای تارخ عثمانی است.این قلعه نقش مهمی در فتح استانبول داشته که ما به شما پیشنهاد میکنیم پس از بازدید از این قلعه به پارک ببک رفته و از غروب تماشایی ساحل بسفر لذت کافی را ببرید. همچنین مرکز خرید های لوکسی نیز در مجاور پارک ببک قرار دارند که با خرید از آنها یک روز مهیج را برای خود ساخته اید.

تفریحی لذت بخش در پارک ببک استانبول  Bebek Park

دسترسی به پارک ببک

دسترسی به این پارک بسیار آسان است ما در اینجا چندین ایستگاه اتوبوس را به شما معرفی می کنیم:
شما برای رسیدن به پارک ببک از میدان کاتاباس یکی از این اتوبوس ها را سوار شوید.

۲۲ İstinye Dereiçi – Kabataş
۲۲RE Fatih Sultan Mehmet – Kabataş
۲۵E Sarıyer – Kabataş

از میدان تکسیم هم یکی از این اتوبوس ها شما را به مقصد ببک می رساند:

۴۰ Rumelifeneri- Garipçe- Taksim
۴۰T İstinye Dereiçi – Taksim
۴۲T Bahçeköy – Taksim