ساحل ریوا استانبول مکانی فوق العاده برای گذراندن روزی در کنار ساحل دریای سیاه

هر ساله میلیون‌ها نفر تور استانبول و سفر به این شهر زیبا را برای مقاصد مختلفی انتخاب می‌ کنند، افرادی که مقاصد فرهنگی دارند می توانند از موزه ها و مکان های باستانی دیدنی این شهر زیبا دیدن کنند و افرادی که علاقه مند به تفریح و گردش می باشند، دیدار مکان های دیدنی و تفریحی استانبول به آنها پیشنهاد می شود.
یکی از مکان های تفریحی و دیدنی بسیار محبوب و پر بازدید شهر استانبول که هر ساله میزبان میلیون‌ ها نفر توریست و ساکنان استانبول می باشد، ساحل ریوا استانبول است.
با ما در این مطلب همراه باشید که با ساحل ریوا استانبول، امکانات متعدد آن، نحوه دسترسی به آن و همچنین مکان های دیدنی اطراف آن نیز بیشتر آشنا شوید.

همه چیز که درباره ساحل ریوا استانبول باید بدانید!

ساحل ریوا استانبول یکی از مکان های بسیار جذاب دیدنی شهر استانبول می باشد که همواره توسط ما به بازدیدکنندگان تور استانبول توصیه شده است و بازدید کنندگان آن نیز همواره از رفتن و گذراندن وقت در این منطقه ی بسیار زیبا خوشنود و راضی بوده اند.
این ساحل که در فاصله ۴۰ کیلومتری از مرکز شهر استانبول قرار دارد، در جوار ساحل دریای سیاه در شمال استانبول واقع شده است و یک ساحل شنی بسیار وسیع با طبیعت زیبای ریلکس کننده و آرامش بخش می باشد، که در آن امکانات رفاهی بسیار زیادی قرار دارد و همچنین رودخانه های روانی که از تپه های اطراف استانبول به دریای سیاه می ریزد، ساحل ریوا استانبولرا دو چندان کرده است.
ساحل ریوا در گذشته یکی از مستعمرات یونانی بوده است اما امروزه مکانی تفریحی و توریستی آرامش‌ بخش می باشد که هر ساله درآمد زیادی را برای ترکیه کسب می‌کند.
ساحل ریوا استانبول در نزدیکی فانوس دریایی اندلوس قرار گرفته است که خود از مکان های دیدنی این ناحیه می باشد و همچنین می توانید با طی کردن مسافتی کوتاه از سواحل زیبای استانبول، به دهکده تفریحاتی و گردشگری سیله دسترسی پیدا کنید.
ساحل ریوا تا سال ۱۹۲۰ دارای جمعیت یونانی بود اما بعد از آن و پس از پایان یافتن جنگ جهانی اول یونانی ها این منطقه را ترک کرده و ترک ها در آن سکونت یافتند.
با بزرگ شدن استانبول، این سواحل زیبا حالت روستای خود را حفظ کرده و بیشتر جنبه توریستی و تفریحی دارد.
جمعیتساحل ریوا (طبق آمار ۲۰۱۱) ۱۵۸۵ نفر می باشد.

امکانات و جاذبه های گردشگری ساحل ریوا استانبول

شما می‌ توانید یک روز را برای تفریح در ساحل ریوا استانبول انتخاب کنید و به آنجا بروید و از امکانات و تفریحات متعدد این ساحل زیبا بهره مند شوید.
از امکاناتی که می توانید در ساحل ریوا استانبول از آنها بهره مند شوید موارد زیر را برای شما ذکر می کنیم:

  • حمام آفتاب و شنا در ساحل ریوا: همچون تمامی ساحل های شنی در دنیا ساحل ریوا نیز مکانی عالی برای حمام آفتاب و همچنین شنا در آب های دریای سیاه می باشد. شما می توانید در تخت های مخصوص در کنار ساحل حمام آفتاب بگیرید و از قدم زدن روی شن های طلایی و آب های بسیار تمیز این ساحل لذت ببرید.
  • رستوران ها و کافه ها: در زمانی که از تفریحات دریایی خسته شده اید، می توانید در رستوران ها و کافه هایی که در کنار دریا قرار دارند، از خوشمزه ترین غذاهای دریایی و ترک بهره مند شوید.
    ما به شما در این ناحیه خوردن غذا های سنتی ترک مانند پیده و دلمه را پیشنهاد می کنیم زیاد سنگین نشوید و بتوانید باقی روز را از بازی در ساحل لذت ببرید.
  • تفریحات و ورزش های دریایی: از جاذبه ها و امکانات توریستی ساحل ریوا در استانبول تفریحات و ورزش های متنوع دریایی می باشد که آن ها نظیر تفریحات و ورزش های متنوع دریایی می باشد.
    در سراسر ساحل می توان فعالیت‌ های ورزشی مانند والیبال و فوتبال ساحلی انجام داده و از آنها بهره مند شوید همچنین  امکانات موج سواری، جت اسکی و قایق سواری نیز در این ساحل وجود دارد.
    استفاده از قایق های بادی، ترام بولینگ، بازی در میان دریا و همچنین سرسره های مختلف از تفریحات دیگر دریایی می باشد که در ساحل ریوا می توانید از آنها بهره مند شوید.
  • فروشگاه ها : نزدیکی ساحل ریوا فروشگاه‌ هایی قرار دارد، که لوازم شنا و تفریح ساحلی مانند مایو، توپ و تیوپ های مخصوص شنا را به فروش می رسانند، که می توانید از آن ها خرید کرده و از لوازم خریداری شده در ساحل استفاده کنید.
  • جاذبه های طبیعی: در کنار موارد ذکر شده در بالا و تفریحات مختلف ساحل ریوا استانبول، می توانید از طبیعت بسیار زیبای آن لذت ببرید که شامل رودخانه های روان و همچنین جنگل های سرسبز می باشد که می توانید در آنها پیک نیک کرده و از مناظر طبیعی در کنار روزی با آرامش لذت ببرید و از نوشیدنی های ترک بهره مند شوید.
  • مکان های تاریخی و دیدنی: از جاذبه های دیگر ساحل ریوا استانبول، مکان های تاریخی و دیدنی اطراف آن می باشد که شامل قلعه های مربوط به دوران بیزانس است که روی تپه های اطراف این دریا قرار دارند.
    شما می توانید به معروف ترین این قلعه ها که قلعه ریوا نام دارد رفته و بقایای آن را که مربوط به چندین قرن پیش می باشد، ببینید و لذت ببرید.
    قلعه ریوا که در سواحل زیبای ریوا قرار دارد، همان طور که گفته شد مربوط به دوران بیزانس می‌ باشد و توسط ملوان ها و کشتی ران های باستانی در زمان های حدود ۱۰۰۰ تا ۱۳۰۰ سال قبل از میلاد، در این منطقه ساخته شده است.
    ما به شما پیشنهاد می کنیم که از این قلعه بزرگ و باز مانده های آن دیدن کنید، البته اگر علاقه مند به تاریخ کهن و باستانی این منطقه در کنار تفریحات ساحلی می باشید.
    همچنین در جوار این قلعه باستانی یک رستوران سنتی قرار دارد که انواع غذاهای ترکی و یونانی را بهترین نحو طبخ و ارائه می کند، این رستوران در میان رستوران های سواحل زیبای ریوا دارای شهرت و محبوبیت به خصوصی است.
  • موسسه ماساژ و سلامتی ساحل ریوا استانبول: در بخش شهری و در کنار ساحل زیبای ریوا استانبول، یک موسسه ی بسیار مجهز سلامت و ماساژ قرار دارد که خدمات آب درمانی و ماساژ را ارائه می‌کند و بهترین مکان برای بهره مند شدن از یک ماساژ عالی در کنار بازدید از سواحل بسیار زیبای ریوا استانبول می باشد.

بازدید از ساحل ریوا استانبول

همان طور که در بالا ذکر شد، بازدید از ساحل ریوا استانبول می تواند بسیار هیجان انگیز و سرگرم کننده باشد و میتوانید روزی را در کناره خانواده و دوستان، بیرون از فضای شلوغ شهری استانبول در کنار ساحلی آرام بگذرانید.
همچنین می توانید در صورت تمایل به ماندن در این منطقه، در هتل هایساحل ریوا به نام‌های هتل ریوا و هتل الماس اتاق تهیه کرده و شب را در آن ها بگذرانید.
در طول بازدید از ساحل ریوا استانبول فراموش نکنید که دریای سیاه گاهی از اوقات می‌ تواند موج های بسیار قدرتمندی را تولید کند، برای همین اگر شناگر ماهری نیستید در آب های آن شنا نکنید.
همچنین به یاد داشته باشید رستوران های موجود در کنار ساحل ریوا غذا های بسیار خوشمزه را عرضه می‌ کنند و در طول بازدید از ساحل ریوا استانبول می توانید طعم غذا های آن ها را تجربه کنید.

دسترسی به ساحل ریوا استانبول

ساحل ریوا استانبول در ۴۰ کیلومتری شمال استانبول و در جوار دریای سیاه قرار دارد.
امکان دارد در نگاه اول دسترسی به آن سخت به نظر برسد، اما از آنجا که تور های متعددی از تمامی هتل ها و قسمت های مختلف شهر استانبول برای ساحل ریوا استانبول وجود دارند، به راحتی می توانید با استفاده از اتوبوس ها و ون های مخصوص این ساحل، با گذراندن مسیر یک ساعته، به این سواحل زیبا دسترسی پیدا کنید.
به یاد داشته باشید که بهترین ساعت برای حرکت به سمتساحل ریوا استانبول ساعات اولیه صبح می باشد.
هم چنین می توانید برای دسترسی به ساحل زیبا از تاکسی استفاده کنید اما از آنجا که کرایه تاکسی در ترکیه بسیار زیاد است برای شما به صرفه نخواهد بود و پیشنهاد ما برای دسترسی به ساحل، استفاده از سرویس‌ های ترانسپورت مخصوص این سواحل می باشد.

آدرس ساحل ریوا استانبول

Riva Mahallesi, Şht. Mehmet Ali Şener Cd. No:11, 34829 Beykoz/İstanbul, Turkey

در آخر امیدواریم که ساعاتی عالی را در کنارساحل ریوا استانبول تجربه کنید و از تور استانبول خود نهایت لذت را برده باشید.