جاذبه‌های گردشگری و توریستی دریاچه گولباشی موگان Mogan Gölü Gölbaşı در تور آنکارا

آنکارا ازجمله شهرهای زیبایی ست که سالانه میزبان میلیون‌ها توریست و  از کشورهای مختلف دنیاست.
این شهر زیبا که بعد از استانبول دومین شهر بزرگ در ترکیه است که از جنبه‌ی تاریخی دارای اهمیت است و درعین‌حال مدرنیته بودن  آنکارا به  چشم‌نوازی و گردشگری بودنان کمک کرده است.
اگر شما هم شهر آنکارا و تور آنکارا را برای مقصد سفر خود انتخاب کرده‌اید قطعاً در این شهر می‌توانید جاذبه‌های توریستی فراوانی را ببینید و از آن‌ها لذت ببرید.
اگر قصد داشتید تا از هم همه و شلوغی شهر آنکارا یک روز را از تور آنکارا خود در دامان طبیعت و مکانی بسیار عالی و زیبا بگذرانید به شما پیشنهاد  می‌کنیم از دریاچه گولباشی موگان Gölü Gölbaşı که در نزدیکی شهر گولباشی ترکیه در چند کیلومتری حومه جنوبی آنکارا قرار دارد دیدن کنید و لذت ببرید.
با ما همراه باشید تا درباره دریاچه گولباشی موگان Mogan Gölü Gölbaşı در آنکارا بیشتر بدانید و با امکانات و جذابیت‌های آن آشنا شوید.

جاذبه‌های گردشگری و توریستی دریاچه گولباشی موگان Mogan Gölü Gölbaşı در تور آنکارا

درباره دریاچه گولباشی موگان Mogan Gölü Gölbaşı در آنکارا

یکی از زیباترین جاذبه‌های توریستی تور آنکارا، دریاچه گولباشی موگان Mogan Gölü Gölbaşı است که در فاصله ۲۵ کیلومتری در جنوب آنکارا است، که در جاده قونیه واقع‌شده است.
ارتفاع سطح آب در دریاچه گولباشی موگان Mogan Gölü Gölbaşı آنکارا با توجه به سطح دریا حدوداً ۹۲۷ متر است و مساحت سطح دریاچه حدوداً ۵٫۶۱ کیلومترمربع می‌باشد.
دریاچه گولباشی موگان Mogan Gölü Gölbaşı دارای ۱۴ کیلومتر طول محیطی با طول ۱۱ کیلومتر و عرض تقریبی ۵۰۰ متر است.
همچنین این دریاچه توانسته در فصول پر بارش سال عمقی تا حدود ۵ متر را به خود اختصاص دهد.

جاذبه‌های گردشگری و توریستی دریاچه گولباشی موگان Mogan Gölü Gölbaşı در تور آنکارا

امکانات رفاهی، جاذبه‌های توریستی و سرگرمی‌های دریاچه گولباشی موگان Mogan Gölü Gölbaşı

دریاچه گولباشی موگان Mogan Gölü Gölbaşı، همواره به علت فضای سبز و طبیعت زیبایش، محل مناسبی برای گذران اوقات فراقت و پیک‌نیک برای ساکنین آنکارا و همچنین توریست‌ها بوده است.
همچنین شهرداری آنکارا در سال ۲۰۰۱ دست به احداث پارکی با عنوان پارک موگان در مجاورت دریاچه گولباشی موگان Mogan Gölü Gölbaşı با بیش از ۶۰۰ هزار مترمکعب زد که علاوه بر امکانات عالی ازجمله مکان اختصاصی جهت ماهیگیری، کمپینگ، خانه پرندگان، زمین‌بازی، امکانات ورزشی، قهوه‌خانه، رستوران و … دارای هوایی تازه و زمین‌های سرسبز در کنار نسیم خنک دریاچه است.

از جذابیت‌های فوق‌العاده  دریاچه گولباشی موگان Mogan Gölü Gölbaşı این است که در فصول مختلف سال میزبان بیش از ۲۰۰ گونه مختلف پرندگان که در فصل سرد سال از کشورهای شمالی به ترکیه مهاجرت می‌کنند، است.
همچنین در فصل گرما نیز در دریاچه گولباشی موگان Mogan Gölü Gölbaşı گونه‌های اردک غواص، کاکل قرمز و سفید در دریاچه به چشم می‌خورند.
همان‌طور که گفته شد یکی از جذابیت‌های دریاچه اردک‌های مختلفی است که در آن وجود دارد. و بعضی از آن‌ها در محیطی محافظت‌شده نگهداری می‌شوند و شما می‌توانید به آن‌ها غذا دهید و از این کار لذت ببرید.

ازجمله جذاب‌ترین تفریحات تور آنکارا قایق‌سواری در دریاچه گولباشی موگان Mogan Gölü Gölbaşı است و ما این کار را حتماً به شما پیشنهاد می‌کنیم.

قایق‌های مختلفی و در دریاچه برای سوارشدن موجود است و شما می‌توانید از بین آن‌ها انتخاب کنید که در زیر آن‌ها را برای شما ذکر می‌کنیم:

  • قایق‌های موتوری کوچک: با این قایق‌ها می‌توانید به‌سرعت دریاچه گولباشی موگان Mogan Gölü Gölbaşı را دیده و در محیطی نسبتاً شخصی به دیدار این دریاچه بروید. اما لازم به ذکر است که این قایق‌ها همراه با راننده اجاره داده می‌شود.
  • قایق‌های چند صندلی کوچک: یک سری قایق‌های دیگر هم وجود دارد که چندین صندلی دارد و حالت نیمه‌خصوصی دارد این قایق‌ها ارزان‌تر از قایق‌های پرسرعت است و بیشتر هم در دسترس هستند.
  • قایق‌های تفریحی بزرگ: این قایق‌ها دارای تعداد زیادی صندلی هستند و در آن‌ها غذا و نوشیدنی سرو می‌شود و گاهی پیش می‌آید که در آن‌ها موسیقی زنده و همچنین امکانات دیگر برای مورد کنندگان در نظر گرفته‌شده باشد.
  • قایق‌های پدالی: این قایق‌ها از تمام قایق‌های ذکرشده در بالا بیشتر در دریاچه گولباشی موگان Mogan Gölü Gölbaşı دیده می‌شوند و قیمتی نسبتاً ارزان دارند و محیط خصوصی را در اختیار شما قرار می‌دهند چراکه نیاز به راننده ندارند و تنها با پدال زدن به حرکت می‌افتد و شما می‌توانید مدتی را در دریاچه با قایق‌های پدالی بگذرانید و لذت فراوانی از این کار ببرید. ما به شما پیشنهاد می‌کنیم که درصورتی‌که به دریاچه رجوع کردید از این قایق‌ها استفاده کنید.

از امکانات دیگر دریاچه گولباشی موگان Mogan Gölü Gölbaşı می‌توان به هتل‌ها و مسافرخانه‌های اطراف آن اشاره کرد، که شما درصورتی‌که قصد برگشت به خود شهر آنکارا را نداشتید،، می‌توانید شب را دریکی از این هتل‌ها بگذرانید و چشم‌اندازی خیره‌کننده از پنجره اتاق خود به دریاچه داشته باشید.
همچنین در پارک کنار دریاچه گولباشی موگان Mogan Gölü Gölbaşı رستوران‌ها و کافی‌شاپ‌های متعددی وجود دارند که می‌توانید در آن‌ها انواع غذاهای ترکی و خارجی مثل فست فود را نوش جان‌کنید.
البته این رستوران‌ها هم در فضای باز و هم در فضای بسته قرار دارند که در فصل‌های بارانی چترهای بر روی میز و صندلی در محیط باز قرار داده می‌شود تا در بارآن‌هم بتوانید از محیط بسیار زیبای دریاچه لذت ببرید.

جاذبه‌های گردشگری و توریستی دریاچه گولباشی موگان Mogan Gölü Gölbaşı در تور آنکارا

بازدید از دریاچه گولباشی موگان Mogan Gölü Gölbaşı

بازدید از دریاچه گولباشی موگان Mogan Gölü Gölbaşı می‌تواند یک روز از زمان تور آنکارا شمارا به‌طور کامل اشغال کند اما ازآنجاکه این محیط دارای جذابیت‌های بسیار زیاد و مختلفی است، به شما بازدید ازاینجا را حتماً توصیه می‌کنیم.
از طرفی ضمن بازدید از این مکان زیبا می‌توانید از پارک‌های مختلف اطراف آن‌هم دیدن کنید و لذت ببرید البته جاده D750 که از آنکارا به سمت دریاچه گولباشی موگان Mogan Gölü Gölbaşı می‌رود، خود دارای منظره‌های بسیار زیبا و سرسبزی است که مطمئناً شما از دیدن آن لذت می‌برید.
از چیزهایی که نظر شمارا در طول راه جذب خواهد کرد گندم‌زارهای موجود درراه این دریاچه می‌باشد.
البته لازم به ذکر است که دریاچه در روزهای تعطیل یعنی شنبه‌شب و یکشنبه‌ها شلوغ‌تر از دوران معمول است و بهترین موقع برای آمدن به دریاچه گولباشی موگان Mogan Gölü Gölbaşı صبح زود روزهای معمولی است.

جاذبه‌های گردشگری و توریستی دریاچه گولباشی موگان Mogan Gölü Gölbaşı در تور آنکارا

دسترسی به دریاچه گولباشی موگان Mogan Gölü Gölbaşı

دسترسی دریاچه گولباشی موگان Mogan Gölü Gölbaşı امکان دارد در نگاه اول سخت به نظر برسد قطعاً دسترسی به آن از دسترسی به مکان‌های دیدنی داخل شهر سخت‌تر خواهد بود، اما درجاهای مختلف شهر اتوبوس‌ها و مینی‌بوس‌هایی قرار داده‌شده است که شمارا مستقیماً به دریاچه گولباشی موگان می‌آورد.
به شما پیشنهاد می‌کنیم در تور آنکارا برای آمدن به این دریاچه از این وسایل نقلیه استفاده کنید تا به‌راحتی خود را به این مکان برسانید.

آدرس دریاچه گولباشی موگان Mogan Gölü Gölbaşı

۰۶۸۳۰ Gölbaşı/Ankara, Turkey