خیابان آیتن Ayten آنکارا، از قدیمی‌ترین خیابان‌های آنکارا

اگر برای رفتن به ترکیه و تور آنکارا حاضر می‌شوید و یا اینکه در این شهر زیبا به سر می‌برید از خیابان‌های مهم و قدیمی که باید دیدن کنید می‌توان به خیابان آیتن Ayten آنکارا اشاره کرد که از قدیمی‌ترین و جالب‌ترین خیابان‌های آنکارا واقع در مرکز این شهر است.

برای هر مقصودی که به این شهر می‌آیید، چه‌کار باشد و چه تفریح مطمئناً باید از این خیابان دیدن کنید.

زیرا از طرفی این خیابان محل قرار داشتن ادارات مهم و دفاتر تجاری متعدد است و از طرفی ضمن قدمت دیرینه‌ی آن دارای مکان‌های دیدنی و جاذبه‌های گردشگری است که در تور آنکارا حتماً باید از آن‌ها دیدن کنید.

در این مقاله با خیابان آیتن Ayten آنکارا و همچنین جذابیت‌های آن و تاریخچه‌ای مختصر از آن آشنا می‌شوید؛ با ما همراه باشید.

خیابان آیتن Ayten آنکارا، از قدیمی‌ترین خیابان‌های آنکارا

درباره خیابان آیتن Ayten آنکارا

خیابان آیتن Ayten آنکارا که در ترکیه به آیتن سوساک Ayten Sosak شناخته می‌شود از مکان‌های بسیار قدیمی و دیدنی این شهر است که حتی از دوران قبل از انقلاب جمهوری‌خواه ترکیه در این شهر قدیمی وجود داشته است.

ازنظر موقعیت خیابان آیتن Ayten آنکارا در محله موبسولری Mebusevleri شهر آنکارا قرار دارد که از. محله‌های بسیار قدیمی این شهر است.
و همچنین هم‌جوار محله قدیمی چانکایا Çankaya است.

خیابان آیتن Ayten آنکارا مرکز اعضای حزب پارلمانی جمهوری‌خواهان مردمی ترکیه و همچنین محل زندگی رهبر آن‌ها و رئیس‌جمهور سابق ترکیه عصمت اینونو İsmet İnönü بوده است.
برای همین در این خیابان همواره محل رفت‌وآمد این افراد سیاسی و مهم بوده و همچنان هم همین‌طور می‌باشد.

خیابان آیتن Ayten آنکارا در فاصله ۵ دقیقه‌ای از مرکز شهر قرار دارد و دیدن آن خالی از لطف نیست.

شاید براتان جالب باشد که بدانید کلمه Mebusevleri که اسم محله‌ای است که خیابان آیتن Ayten آنکارا در آن قرار دارد به معنی ” خانه اعضای پارلمان” است!
هم. چنین از طرفین این محله مشرف‌به محله‌های آنیت تپه  Anıttepe  تاندوغان Tandoğan، بسیلر Beşevler است.
مقبره آتاتورک (آنیت کابیر) در محله آنیت تپه قرار دارد و شما بعد از مراجعه به این خیابان می‌توانید از مقبره آتاتورک هم دیدن فرمایید.

خیابان آیتن Ayten آنکارا، از قدیمی‌ترین خیابان‌های آنکارا

دیگر جاذبه‌های خیابان آیتن Ayten آنکارا

از دیگر جاذبه‌های خیابان آیتن Ayten آنکارا می‌توان به مسجد جامع مبوس اولری Mebus Evleri در سر این خیابان اشاره کرد.
همچنین گر قصد خرید لباس‌دارید به شما پیشنهاد می‌کنیم از فروشگاه لباس مودو Mudo در ابتدای این خیابان دیدن کنید.

از نکات جالب این خیابان، خانه‌های قدیمی درون آن و همچنین باریک بودن خیابان ایست و قرمز بودن شیروانی خانه‌ها هم می‌تواند برای شما جذابیت زیادی داشته باشد.

خیابان آیتن Ayten آنکارا، از قدیمی‌ترین خیابان‌های آنکارا

دسترسی به خیابان آیتن Ayten آنکارا

دسترسی به این خیابان ازآنجاکه در مرکز شهر قرار دارد کار زیاد سختی برای شما نخواهد بود و به‌راحتی می‌توانید از وسیله‌های نقلِیه عمومی مثل اتوبوس و مترو و همچنین تاکسی استفاده کنید.

پیشنهاد ما به شما این است که در ایستگاه مترو تاندوغان پیاده شوید و باقی راه را پیاده تا خیابان آیتن Ayten آنکارا  طی کنید تا علاوه بر لذت بردن از این خیابان قدیمی، از خیابان‌های سرسبز و قدیمی اطراف هم لذت ببرید.

آدرس خیابان آیتن Ayten آنکارا

ترکیه، آنکارا، محله مبوسولری، خیابان آیتن Ayten

Ayten Sk.
Mebusevleri Mh.
۰۶۵۷۰ Çankaya/Ankara
Turkey