۰۹

آذر
۱۳۹۶

بازار های هفتگی استانبول

ارسال شده توسط: نورگشت/ 1077 ۰

بازار های هفتگی استانبول مکان هایی مناسب برای خریدی ارزان و گرفتن سوغاتی

اگر برای کار یا تفریح به استانبول سفر کرده اید و تور استانبول را انتخاب کرده اید می توانید از مناظر، مساجد و مکان های تاریخی استانبول رفته و لذت ببرید. اما استانبول شهری است پر از مرکز خرید و اجناس با کیفیت که یکی از بهترین شهر ها برای خرید پوشاک و دیگر چیز ها است. همچنین در هفته و در هر روز داخل محله های استانبول بازار های هفتگی ای برقرار می شوید که هم اجناسی ارزان قیمت و همچنین اجناسی محلی و صنایع دستی زیادی را میتوانید از این بازار ها خریداری کنید.

با این متن همراه باشید تا راجع به این بازار های هفتگی و حراجی ها بیشتر بدانید و هم از محل برگذاری این چنین بازار ها اطلاعات بیشتری کسب کنید.

درباره ی بازار های هفتگی استانبول

بازار های هفتگی استانبول مکان هایی مناسب برای خرید مواد تازه و ارزان قیمتی هستند. همچنین در برخی از این غرفه های موجود در این بازار های هفتگی صنایع دستی و محلی ترک را برای زیبایی و یا سوغاتی های محلی خریداری کنید.

بازار های هفتگی استانبول در روز های مختلف در محل های مختلفی از استانبول قرار دارند به صورتی که در یک روز می تواند محله ی مورد نظر خیابانی ساده باشد و یک روز دیگر مکانی برای خرید و فروش حبوبات، غلات، مواد اولیه غذا های محلی ترک، سبزی های تازه، ماهی، صنایع دستی ترک و اجناس شبیه به این اجناس تبدیل شود که در قسمت بازدید از این بازار ها مکان های دقیق این بازار ها نشان داده می شود.

بازدید از بازار های هفتگی استانبول

بازار های هفتگی استانبول در روز های مختلف در خیابان ها و محله های مختلف می باشند. ممکن است که شما روزی به محله ای بروید و ببینید که آن جا بازار هفتگی برقرار است اما فردا که می روید خیابان و محله ای عادی است و هیچ گونه بازار و اجناس مورد نظر در آن جا نباشد پس به روز ها و محله ها که در زیر اشاره می شود دقت داشته باشید.

  • شنبه بازار ها در محله های باکر کوی کنار آدلی یسی، بشیکتاش بین Ihlamur Pavilion  و matrimonial office of Municipality of Beşiktaş، Feriköy Organic Market در Lala Şahin Sokak، نزدیک به Bomonti Bira Fabrikasi، در محله ی باهچه شهیر که به بازار موجود در این منطقه pazarturk میگویند و بین باهچه شهیر و اسن کنت می باشد، محله ی پندیک در کنار  green park، در نهایت cekmeköy Sosyete Pazar   در محله ی Hamidiye Mahallesi نزدیک به مدرسه  Özel Sezin. شنیه بازار های استانبول می باشند.
  • یک شنبه بازار ها در محله های کشویولو در کاتیپ صالیح سکاک، beylikdüzü کنار Adakent Cultural Center، مسیدیکوی در نزدیکی مرکز خرید پروفیلو، در محله ی شیشیلی بازار Feriköy Antique Market نزدیک به مسجد  Şişli، در نهایت کاسیم پاشا نزدیک به ایستگته پیاله پاشا. یک شنبه بازار های استانبول هستند.
  • دو شنبه بازار های استانبول در محله های باهچلی اولر نزدیک Türk Böbrek Vakfı، در نهایت göztepe کنار elamiçeşme Özgürlük Park. دو شنبه بازار های استانبول را تشکیل می دهند.
  • سه شنبه بازار های استانیول در محله های باکر کوی در کرابال و زهورات بابا، ۴ Levent نزدیک ایستگاه اتوبوس ۴ Levent به Sarıyer، Arnavutköy نزدیک ایستگاه اتوبوس Arnavutköy، باهچه شهیر یبن باهچه شهیر و اسن کنت، در نهایت فیندیک زاده بین فروشگاه تادیم و حمام علی پاشا. سه شنبه بازار های استانبول را شامل می شوند.
  • چهار شنبه بازار های استانبول در محله های یشیل کوی نزدیک به زمین فوتبال چیروز، در نهایت و همچنین بزرگترین بازار هفتگی استانبول در محله ی فاتیح نزدیک به آتشنشانی چارشمبه فاتیح قرار دارد. این ها چهار شنبه بازار های استانبول می باشند.
  • پنج شنبه بازار های استانبول در محله های بی کوز در چوبوکلو، اورتا کوی در نزدیکی ایستگاه مترو، اولوس در دربویو کادسی، در نهایت ارن کوی نزدیک به ایستگاه مترو ارن کوی قرار داردند. این بازار ها پنج شنبه بازار های استانبول را شامل می شوند.
  • جمعه بازار های استانبول در محله های کوز یاتاغی کنار آتاجان کولژی، معروف ترین بازار هفتگی استانبول در کادی کوی در نزدیکی حسن پاشا قرار دارد، فیندیک (فندق) زاده بین فروشگاه تادیم و حمام علی پاشا، در نهایت اوسکودار نزدیک به بیمارستان اوزل آنادولو قرار دارند. این ها جمعه بازار های استانبول را تشکیل می دهند.

با توجه به مکان های گفته شده و روز های برقراری این بازار های هفتگی در صورت خرید مواد اولیه ی تازه غذا مانند حبوبات، مغز ها، سبزیجات و صیفی‌جات تازه و صنایع دستی و سوغات محلی ترک بسته به روز اقامت و محل اقامت بازار هفتگی مورد نظر را انتخای کنید تا هنگام رفتن به این بازار ها دچار اشتباه نشوید.

دسترسی به بازار های هفتگی استانبول

از آن جا که این بازار های هفتگی در روز های مختلف و در محله های مختلف قرار دارند دسترسی های مختلفی دارند. اما توجه داشته باشید این بازار ها با توجه به محله ی مورد نظر در ساده ترین جای قابل دسترس در هر محله قرار دارند، مثلا اکثر بازار های هفتگی استانبول در نزدیکی ایستگاه مترو قرار دارند تا به راحتی بتوان دسترسی داشته و از اجناس بازار ها بتوان استفاده کرد.

پس با توجه به مطالب بالا درباره بازار های هفتگی و همچنین در نظر گرفتن این که استانبول یکی از بهترین شهر برای خرید در میان تمام مردمان است و اینکه این شهر جز ۱۰ شهر برتر برای خرید است و همچنین تعداد مراکز خرید استانبول زیاد است هنگام سفر به استانبول و انتخاب تور استانبول علاوه بر بازدید از مراکز خرید با کیفیت آن توصیه می شود از بازار های موجود در استانبول مثل همین بازار های هفتگی رفته و از آن ها بازدید کنید.

ارسال دیدگاه

لطفا یک نظر بنویسید.
لطفا نام خود را وارد کنید
لطفا آدرس ایمیل خود را وارد کنید.
لطفا یک ایمیل درست وارد کنید