منطقه پولونزکوی بهشت ییلاقی، آمیخته ای از فرهنگ لهستان و ترکیه

یکی از جاذبه‌های گردشگری شهر استانبول در تور استانبول، مناطق بکر و جنگلهای زیبای آن می‌باشد. به طور کل از نظر طبیعت و فضای سبز استانبول شهری غنی به حساب می آید.

منطقه پولونزکوی ییلاقی زیبا و توریستی برای تفریحات گردشگرانی است که می‌خواهند در این شهر اوقات خوشی را داشته باشند. آمیختگی انسان و طبیعت در هر جای دنیا روح و روان آن را جلا می‌دهد. شاید کمتر کسی توجه خود را بیشتر به مناطق دنج و فضای سبز استانبول متمرکز کند. اما ساکنین استانبول به دلیل شناخت از فضای منطقه پولونزکوی بسیار به آن علاقه مند هستند و تفریحات خود را در آن می گذرانند. پولونزکوی  شباهت بسیار زیادی به مناطق شمالی کشور ما دارد. همچنین توصیه می‌شود که هنگام گشت و گذار در منطقه پولونزکوی حتماً خود را به ساعات صرف صبحانه برسانید. زیرا در پلونزکوی صبحانه‌های بسیار کامل و خوشمزه‌ای به شما ارائه می‌شود.

تاریخچه‌ و محل جغرافیایی پولونزکوی

منطقه پولونزکوی در قسمت آسیایی ترکیه قرار گرفته است و فاصله چندانی با شمال کشور ما ندارد. شاید به همین دلیل باشد که هوای این منطقه بسیار به ناحیه شمالی کشور ما نزدیک است. منطقه پولونزکوی در ۲۵ کیلومتری شهر استانبول قرار گرفته است. اگر شما در استانبول باشید می‌توانید در کمتر از ۳۰ دقیقه خود را به این منطقه زیبا و دنج برسانید و اوقات بسیار دل انگیزی را در آن صرف کنید. اما توجه داشته باشید که پولونزکوی در روزهای آخر هفته بسیار شلوغ است. اگر بدنبال آرامش زیادی در این منطقه هستید ما به شما پیشنهاد میکنیم که برنامه‌ریزی سفر طبیعت خود را به گونه ای تنظیم کنید تا در روزهای آغاز یا وسط هفته خود را برای قدم زدن در آب و هوای سبک و دل انگیز این منطقه آماده کنید.

منطقه خوش آب و هوای پولونزکوی قدمتی دیرینه دارد و منطقهای مشترک است که می‌توان در آن با غذاها و آداب و رسوم لهستانی‌ها آشنا شد. این منطقه در سال ۱۸۴۲ توسط گروه کوچکی از مهاجران لهستانی کشف شد و توسط شاهزاده آدام جیسی پایه گذاری شد. تا به همین امروز مردم زیادی از لهستان در این منطقه ساکن هستند و شما می‌توانید با آداب و رسوم و غذاهای لهستانی بیشتر در این منطقه آشنا شوید.

در ابتدای امر در پولونزکوی  فقط ۱۲ نفر ساکن بودند. پس از استقلال لهستان در سال ۱۹۱۸ بسیاری از آنها به لهستان بازگشتند و کسانی که از این قوم باقی ماندند تابعیت ترکیه را در سال ۱۹۳۸ پذیرفتند. پس از جنگ جهانی اول، این منطقه به یک مکان گردشگری تبدیل شد. همچنین این منطقه ترکیب جالبی از همزیستی دو فرهنگ ترکی و لهستانی است.

امکانات و دسترسی پولونزکوی

در تمامی تصاویر موجود از این منطقه شما شاهد کافه‌ها، رستوران‌ها و آلاچیق‌های چوبی و زیبایی در این منطقه هستید. همچنین برای رفاه حال مسافرانی که از این منطقه بازدید می‌کنند امکانات زیادی از جمله هتل، خانه‌های کرایه‌ای سنتی و بومی، رستوران، کافه و غیره وجود دارد.
جالب است بدانید که در این منطقه سوارکاری یکی از ورزش‌های پرطرفدار می‌باشد و به شما توصیه می‌کنیم که این ورزش را بالاخص در این منطقه از دست ندهید.منطقه ی ییلاقی پولونزکوی امکان اسب سواری طولانی مدت را به شما می‌دهد. در ضمن میتوانید خود را در فضایی خاص و طبیعی قرار دهید و زمان‌های قدیم را به دور از هر وسیله‌ی حمل و نقل مکانیکی برای خود شبیه سازی کنید.

رفتن به منطقه پولونزکوی از طریق وسایل حمل و نقل عمومی می‌تواند گشت و گذار در شهر را نیز برای شما به ارمغان بیاورد. به همین دلیل توصیه می‌کنیم به مسیرهایی که گفته می‌شود توجه کرده و از آنها استفاده کنید.

اگر بخواهید با اتوبوس به منطقه پولونزکوی بروید، تقریباً ۶۵ دقیقه طول می‌کشد تا از ایستگاه کانیون در استانبول به آنجا برسید.

اگر در نزدیکی مال تپه هستید و می‌خواهید از وسایل حمل و نقل عمومی استفاده کنید ۹۶ دقیقه طول می‎کشد تا با اتوبوس از مال تپه به پولونزکوی برسید.

خطوط اتوبوسی که به سمت این منطقه می‌رود سه خط می‌باشد که عبارتند از:

  • ۱۲۱ A
  • ۱۳۶
  • ۱۳۷

پس از اینکه به پولونزکوی رسیدید، می‌توانید به قدر نیاز در آن بصورت رایگان بمانید.زمان پیشنهادی برای تفریح و بازدید از این مکان ۳ ساعت تخمین زده شده است.

همچنین شما می‌توانید پس از تفریح در این مکان به بیرون از فضای آن رفته و از مزرعه پروانه‌ها که در کنار فضای سبز آن منطقه قرار دارد دیدن کنید.